10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicilerin yüzde 35'i kriz başladığından beri yeni bir marka deneyimledi
Haberler

Tüketicilerin yüzde 35’i kriz başladığından beri yeni bir marka deneyimledi

Marketing Türkiye
6 Kasım 2020
1 dk okuma

Pandemi koşulları, dünya genelinde müşteri sadakatini sarstı. Müşteri sadakatiyle ilgili bu genel durumun aksine ücretli sadakat programlarında, uygulamayı doğru yapan şirketlerin değerinde artış yaşandı.

Ücretli sadakat programları; müşteri davranışını değiştirerek değer üreten, genel tüketici deneyimini yükselten, ısmarlama, yüksek değerli ödüller sunan ve tüketiciyi ortak bir marka vaadi veya teklifi etrafında odaklayarak özel bir topluluğun parçası olmaya çeken projeler olarak adlandırılabilir.

Bu programların görünümü bugün küçük, ancak hızla genişliyor. Son zamanlarda, büyük markalar benzersiz deneyimsel faydaları finanse etmek ve üyelerine bir imtiyaz havası sunmak için ardı ardına ücretli sadakat programlarını başlatıyor. Şirketler artık gittikçe daha bağlantılı ve deneyim odaklı hale gelen tüketicilerini tatmin etmenin bir yolu olarak ortaya çıkan bu sadakat modelini tercih ediyor.

Tüketiciler sadakat programlarına neden ücret ödüyor?

Ücretli sadakat programları doğru uygulandığında genel tüketici deneyimini yükseltmenin yanında, yüksek değerli ödüller sunarak tüketiciyi ortak bir marka vaadi veya teklifi etrafında odaklanan özel bir topluluğa dönüştürüyor.

Son yıllarda markalar, müşterilerini ellerinde tutmak için hiç olmadığı kadar savaşıyor ve bu da hizmet maliyetini artırıyor. Bu alanda tutunamayan markalar sessizce köşesine çekilirken, başarıya ulaşan markalar tekliflerini güçlendirerek ve daha pahalı avantajları finanse ederek sadakat paradigmasını geliştiriyor.

2020 McKinsey anketi sadakat programlarıyla ilgili, ücretli sadakat programı üyelerinin abone olduktan sonra markaya harcama yapma olasılığının yüzde 60 daha yüksek olduğunu, ücretsiz sadakat programlarının ise bu olasılığı yalnızca yüzde 30 artırdığını ortaya koyuyor. Ayrıca, ücretli sadakat programları, ücretsiz bağlılık programlarına kıyasla daha yüksek etkileşim sağlıyor. Sonuç olarak, ödeme yapan üyeler, ödeme yapmayan üyelere göre daha yüksek sadakat gösteriyor.

Mckinsey’in tüketici duyarlılığı üzerine yaptığı son araştırmanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

alışveriş McKinsey Ödül topluluk tüketici sadakati ücretli sadakat programları üyelik
1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
3 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
4 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
5 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Güncel Haberler
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
ON Dijital’e global ödül: "Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası" seçildi
ON Dijital’e global ödül: “Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası” seçildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Haberler
Starbucks, Sivas Hafik’teki boş tarlaya neden mağaza açtı?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Haberler
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
Sena Tufan
14 Ekim 2025
Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Haberler
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sena Tufan
1 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.