17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicilerin yüzde 35'i kriz başladığından beri yeni bir marka deneyimledi
Haberler

Tüketicilerin yüzde 35’i kriz başladığından beri yeni bir marka deneyimledi

Marketing Türkiye
6 Kasım 2020
1 dk okuma

Pandemi koşulları, dünya genelinde müşteri sadakatini sarstı. Müşteri sadakatiyle ilgili bu genel durumun aksine ücretli sadakat programlarında, uygulamayı doğru yapan şirketlerin değerinde artış yaşandı.

Ücretli sadakat programları; müşteri davranışını değiştirerek değer üreten, genel tüketici deneyimini yükselten, ısmarlama, yüksek değerli ödüller sunan ve tüketiciyi ortak bir marka vaadi veya teklifi etrafında odaklayarak özel bir topluluğun parçası olmaya çeken projeler olarak adlandırılabilir.

Bu programların görünümü bugün küçük, ancak hızla genişliyor. Son zamanlarda, büyük markalar benzersiz deneyimsel faydaları finanse etmek ve üyelerine bir imtiyaz havası sunmak için ardı ardına ücretli sadakat programlarını başlatıyor. Şirketler artık gittikçe daha bağlantılı ve deneyim odaklı hale gelen tüketicilerini tatmin etmenin bir yolu olarak ortaya çıkan bu sadakat modelini tercih ediyor.

Tüketiciler sadakat programlarına neden ücret ödüyor?

Ücretli sadakat programları doğru uygulandığında genel tüketici deneyimini yükseltmenin yanında, yüksek değerli ödüller sunarak tüketiciyi ortak bir marka vaadi veya teklifi etrafında odaklanan özel bir topluluğa dönüştürüyor.

Son yıllarda markalar, müşterilerini ellerinde tutmak için hiç olmadığı kadar savaşıyor ve bu da hizmet maliyetini artırıyor. Bu alanda tutunamayan markalar sessizce köşesine çekilirken, başarıya ulaşan markalar tekliflerini güçlendirerek ve daha pahalı avantajları finanse ederek sadakat paradigmasını geliştiriyor.

2020 McKinsey anketi sadakat programlarıyla ilgili, ücretli sadakat programı üyelerinin abone olduktan sonra markaya harcama yapma olasılığının yüzde 60 daha yüksek olduğunu, ücretsiz sadakat programlarının ise bu olasılığı yalnızca yüzde 30 artırdığını ortaya koyuyor. Ayrıca, ücretli sadakat programları, ücretsiz bağlılık programlarına kıyasla daha yüksek etkileşim sağlıyor. Sonuç olarak, ödeme yapan üyeler, ödeme yapmayan üyelere göre daha yüksek sadakat gösteriyor.

Mckinsey’in tüketici duyarlılığı üzerine yaptığı son araştırmanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

alışveriş McKinsey Ödül topluluk tüketici sadakati ücretli sadakat programları üyelik
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / III
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Haberler
Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Sena Tufan
10 Nisan 2025
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Haberler
Cannes Lions 2025 kısa listeleri açıklanmaya başlandı!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.