15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni normale geçişle birlikte elektrik tüketimi yüzde 29 arttı
Haberler

Yeni normale geçişle birlikte elektrik tüketimi yüzde 29 arttı

Nafizcan Önder
15 Ekim 2020
3 dk okuma

Korona virüs nedeniyle Mart ayında hayatımızda önemli değişiklikler oldu. Okullar, işyerleri faaliyetlerine evden devam kararı alırken pek çok işyeri geçici olarak kapanmak zorunda kaldı. Bu da elektrik tüketimlerine yansıdı. Kapalı olan işyerleri nedeniyle ticarethanelerde elektrik tüketimi azalırken evlerde arttı. Ardından yeni normale geçişle birlikte ticarethanelerdeki elektrik tüketimi kademeli olarak artmaya başladı. “encazip.com”, pandeminin başladığı Mart ayı ile Temmuz arasındaki elektrik tüketimlerini mesken, ticarethane ve sanayi özelinde derledi. 

Elektrik tüketiminin yüzde 70’i işyerlerine ait

Elektrik tedarikçileri karşılaştırma sitesi encazip.com’un derlediği bilgilere göre yıllık bazda toplam elektrik tüketiminde ticarethaneler yaklaşık yüzde 28’lik, sanayi tarifesi ise yüzde 42’lik bir tüketim payına sahip. Mart ayında toplam elektriğin yüzde 26’sı evlerde tüketilirken bu abone grubu tüketicilerinin tüketimlerinin oranı Nisan’da 32, Mayıs’ta 30 olarak kaydedildi.
Haziran’da ise normalleşmenin etkilerini görülmeye başlandı ve evdeki elektrik tüketimi toplam tüketimin yüzde 25’i seviyelerine gerilerken Temmuz’da da aynı seviyede devam etti. Ticarethanelere bakıldığında Mart ayında elektrik tüketimi 4,48 milyon MWh iken Nisan’da 3,4 milyon ve Mayıs’ta 3,3 milyon oldu. Bu tüketim normalleşmenin başladığı Haziran ayında yeniden 4,4 milyon seviyesine, Temmuz’da ise 4,7 milyona yükseldi.

Meskenlerde artış ticarethanelerde düşüş

Elektrik tüketimini geçen yılın aynı aylarıyla karşılaştıran encazip.com’un verilerine göre meskenlerde artış, ticarethanelerde düşüş görünüyor. 2019 yılının Mart, Nisan, Mayıs, Haziran ve Temmuz aylarıyla karşılaştırıldığında meskenlerde 2020 yılının aynı aylardaki elektrik tüketimi sırasıyla yüzde 2, yüzde 11, yüzde 4, yüzde 1 yükselirken Temmuz ayında yüzde 11 oranında bir düşüş gerçekleşti. Ticarethanelere bakıldığında yine aynı aylar için yüzde 5, yüzde 31, yüzde 34, yüzde 21 oranında düşüş olurken Temmuz’da yüzde 7’lik bir artış oldu. Geçen seneye göre evlerdeki tüketimin bu seviyede düşerek ticarethanelerdeki tüketimin buna yakın bir oranda artması tüketicilerin pandemiye rağmen evde daha az zaman geçirdiği ve iş yerlerinin yeniden çalışmaya başladığı şeklinde yorumlanıyor. Sanayide ise geçen seneye göre Mart ayında yüzde 5 yükselme yaşanırken Nisan ve Mayıs aylarında yüzde 23’lük düşüş ve Haziran’da yüzde 16, Temmuz’da ise yüzde 3’lük bir yükselme oldu.

Bu üç abone grubunun toplam elektrik tüketimi ise Temmuz ayında, pandeminin etkisinin en fazla görüldüğü Nisan ayına göre yüzde 29 daha yüksek kaydedildi.

Pandemi etkisi sınırlı oldu, toparlanma Haziran’da başladı

Elektrik tüketimlerindeki bu değişimi yorumlayan encazip.com kurucusu Çağada Kırım, “Çok ciddi iş kaybının yaşandığı pandemi döneminde ev ve iş yerlerinde Mart – Temmuz dönemindeki toplam elektrik tüketiminin geçen yılın aynı dönemine göre yalnızca yüzde 7,5 düşmüş olması ve de özellikle sanayi elektrik tüketimimde geçen yıla göre Haziran ayında yüzde 16 ve Temmuz’da yüzde 3 yükseliş gerçekleşmesi, ekonomik anlamda pandemi etkisinin yansımasının sınırlı olduğunu gösteriyor. Elektrik tüketimi verileri özellikle Haziran ayı ile birlikte hızlı bir toparlanma içine girildiğinin işaretini veriyor” şeklinde konuştu.

Elektrikte müşteri memnuniyeti dönemi başladı!

Yeni normale geçişle birlikte elektrik tüketimi yüzde 29 arttı

2020 yılında belirlenen serbest tüketici limiti ile 9 milyon abone kendi elektrik şirketini seçme özgürlüğüne yani “serbest tüketici” statüsüne kavuştu. Bu durumun doğal bir sonucu olarak da elektrik pazarının son kaynak tedariğinde yeni bir dönem başladı. Elbette tüketicinin kendi elektrik dağıtıcısını özgürce seçebileceği bu yeni dönemde sektörü kıran kırana bir rekabet bekliyor. Peki, bu rekabette elektrik şirketlerini öne geçirecek unsurlar neler olacak? Elektrik tedarikçileri yeni dönemde kullanıcılara ne tür katma değerli hizmetler sunacak? Hangi elektrik tedarikçileri hangi inovatif yaklaşımlarla abonelerine güçlü bir deneyim sunuyor? Soruların yanıtlarını sektörün öncü kuruluşlarından aldık…

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında sizi bekliyor.  Okumak için TIKLAYIN…

Çağada Kırım elektrik tüketim Elektrikte müşteri memnuniyeti dönemi başladı! encazip.com
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Karaca’nın medya planlama süreçleri Staff Medya'ya emanet...
Haberler
Karaca’nın medya planlama süreçleri Staff Medya’ya emanet…
Sena Tufan
15 Ekim 2025
İzmir’in “yaratıcı hafızası” Bumerang Reklam Ödülleri için başvurular 7 Kasım'da sona erecek! 
Haberler
İzmir’in “yaratıcı hafızası” Bumerang Reklam Ödülleri için başvurular 7 Kasım’da sona erecek! 
Sena Tufan
1 hafta önce
Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Haberler
Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Nafizcan Önder
2 gün önce
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.