5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Babayım, Çocuğumu Erken Yaşta Evlendirmem!
Haberler

Babayım, Çocuğumu Erken Yaşta Evlendirmem!

Nafizcan Önder
13 Ekim 2020
2 dk okuma

Türkiye’de her 10 kız çocuğundan 1’i nişanlanma, evlenme, hamile kalma ya da anne olma nedenleriyle eğitim hayatını terk etmek zorunda kalıyor. Küresel COVID-19 salgını nedeniyle ortaya çıkan ekonomik yükleri azaltma yaklaşımı, çocuk yaşta evliliklerin artması riskini de beraberinde getiriyor. Anne Çocuk Eğitim Vakfı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) ve Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) desteği ile 10 ilde yürüttüğü projede çocuk yaşta, erken ve zorla evlilikler ile mücadelede babaların rolüne dikkat çekiyor.

Ülkemizde ve dünyada yapılan araştırmalar, erken yaşta evliliklerin anne ve çocuk ölümlerinin en önemli önlenebilir sebebi olduğunu ortaya koyuyor. Araştırmalar, bununla birlikte erken yaşta evliliklerin çocukların fiziksel, duygusal, sosyal ve zihinsel gelişimlerini olumsuz etkilediğine de işaret ediyor. TÜİK verilerine göre, Türkiye’de her 10 kız çocuğundan 1’i nişanlanma, evlenme, hamile kalma ve/veya anne olma nedenleriyle eğitim hayatını terk etmek zorunda kalıyor.

Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu UNFPA Türkiye’nin, geçtiğimiz günlerde yayınladığı “Çocuk Yaşta Evliliklerin Sağlık Riskleri ve Sonuçları Raporu”, Türkiye’de 20-49 yaş arasındaki her 5 kadından 1’inin 18 yaşından önce evlendiğini gösteriyor. Raporda yer alan sonuçlar, çocuk yaşta evlendirilen kız çocuklarının üçte birinin ise yine çocuk yaşta, yani 18 yaşından önce anne olduğuna işaret ediyor. İçinde bulunduğumuz küresel pandemi süreci, özellikle düşük sosyoekonomik seviyeye sahip ailelerde yaşayan kız çocukları için ayrı bir tehdit oluşturuyor. Bazı ailelerin COVID-19 pandemisi nedeniyle ortaya çıkan ekonomik yükleri azaltma yaklaşımı, çocuk yaşta evliliklerin artması riskini de beraberinde getiriyor. UNFPA’in yakın zamandan yayınladığı analize göre, çocuk yaşta evliliklerle mücadele programlarının 6 ay kesintiye uğraması 2030’a kadar 13 milyon kız çocuğunun daha erken yaşta evliliğe maruz kalmasına neden olabilir.

Bu bulgulardan yola çıkan Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV), Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) ve Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women)iş birliği ile, çocukların güvende olmaları ve bütünsel gelişimlerinin desteklenmesi için babalarda tutum ve davranış değişimi hedefiyle, “Babayım” kampanyasını yürütüyor. Çocukların her türlü ihmal ve istismardan korunmasında temel aktörler olarak babaların rolü ve önemine dikkat çekilen kampanya kapsamında, geniş kapsamlı bir müdahale programı, eğitimler, farkındalık seminerleri ve iletişim çalışmaları yürütülüyor.
AÇEV, uzun yıllardır yüz yüze uyguladığı Baba Destek Programı’nın yanı sıra, pandemi döneminde çocukların ve ebeveynlerin fiziksel ve psikolojik iyi olma halini destekleme amacıyla babalarla çevrimiçi buluşmalar da düzenliyor.

Babalık rolleri üzerinden erkeklerin dönüşümünün de hedeflendiği “Babayım” kampanyasında erkek ağırlıklı hedef gruplara yönelik farkındalık seminerleri ile bilinçlendirme çalışmaları da artarak devam edecek.

AÇEV saha sorumlusu Yaşar Aydoğdu bilinçlendirme çalışmalarının etkisini şu sözlerle aktarıyor: “Düzenlediğimiz seminerler sırasında, katılımcılar kendi hayatlarından alıntılar yapıyor. Çoğu ailenin içerisinde çocuk yaşta evliliklerle ilgili bir hikaye söz konusu. Bunu da sıklıkla normal bir olgu gibi anlatıyorlar. Yaptığımız sunumlar vesilesiyle, çocuk yaşta evliliklerin doğurduğu sağlık sonuçlarını ve erken gebelik gibi faktörlere bağlı olarak kız çocuklarının yüksek ölüm oranlarını öğrendiklerinde ise, bu duruma engel olmak için harekete geçmek istediklerini söyleyenler oluyor.”

Kampanya, Baba Destek Programı’nı hali hazırda uygulayan gönüllü eğitimciler ve programdan mezun olan babaların desteği ile çocuk yaşta, erken ve zorla evlilik riskinin yüksek olduğu tüm bölgelerde yaygınlaştırılacak. Kampanya mesajları, kahvehane ve berber gibi mekanlarda yüz yüze sohbetlerin yanı sıra, sosyal medya ve dijital platformlar yoluyla geniş kitlelere de ulaştırılacak.

Tüm babalar göreve!

Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA), Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) ve AÇEV, çocuk yaşta, erken ve zorla evlilikler başta olmak üzere çocuklara dönük her türlü ihmal ve istismarın önlenmesi ve bütüncül bir yaklaşımla onlara uygun ortamlar yaratılması için tüm babaları sorumluluk almaya ve “Babayım, Çocuğumu Erken Yaşta Evlendirmem!” demeye çağırıyor. Çocuk yaşta evliliğin risklerini bilen, çocuğunun haklarına saygılı ve onun geleceğine sahip çıkan babaların sayısının artması için çıktıkları bu yolda herkesten destek bekliyor…

Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) Babayım Birleşmiş Milletler Kadın Birimi (UN Women) Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu (UNFPA) Çocuğumu Erken Yaşta Evlendirmem! Çocuk Yaşta Evliliklerin Sağlık Riskleri ve Sonuçları Raporu
1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
3 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
4 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
5 OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Güncel Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
HBO Max’ten Kapadokya semalarında gerilim dolu bir kampanya: "Kırmızı Balon Günü"
HBO Max’ten Kapadokya semalarında gerilim dolu bir kampanya: “Kırmızı Balon Günü”
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
3 hafta önce
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Sena Tufan
2 hafta önce
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Haberler
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Marketing Türkiye
4 saat önce
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Haberler
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Sena Tufan
2 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.