Teknoloji ve pazarlama Web 3.0 Konferansı’nda buluştu
Avea’nın ana sponsorluğunda, Salt Galata’da düzenlenen Web 3.0 Konferansı, alanında uzman isimleri Makineler Çağında Pazarlama’yı konuşmak üzere bir araya getirdi. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen konferansta aralarında, Avea, Cisco, IBM, SAP, NBA, Intel, Samsung, Google, Yandex, Gfk, United People ve Denizbank markalarının üst düzey yöneticilerinin ve akademisyenlerin de bulunduğu 30’a yakın uzman isim, yaptıkları sunumlarla “Pazarlama Artık Makinelerin mi Elinde?” sorusuna yanıt aradı.
Etkinliğin açılış konuşmasını “Taşlar Yerinden Oynarken – Dijital Pazarlamanın Kuralları” kitabının yazarı, gazeteci, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Fatoş Karahasan yaptı. 100 milyar cihazın birbirine bağlı olacağı bir dünyanın bizi beklediğini anlatan Karahasan, günümüzde insanoğlunun makinelerle karşı karşıya olduğunu belirtti.
Konferans kapsamında “Müşteri 3.0” başlıklı bir sunum yapan Avea Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dehşan Ertürk ise konuşmasında pazarlama faaliyetlerine ve yenilikçi, kurumsal işbirliklerine yeni bir boyut kazandıracak olan Web 3.0 ile birlikte, iletişimde yepyeni bir çağın başladığını belirtti ve ekledi: “Web 3.0’ın olanak sağladığı kullanıcıyı tanıma ve ona özel içerikler sunma gibi kişiselleştirilmiş hizmetlerle, artık pazarlama faaliyetleri de tamamen boyut değiştiriyor. Bugün 12 milyar olan internete bağlı cihaz sayısının, 2020’de 50 milyarı geçmesi bekleniyor. 2014’te saniyede 99 cihaz internete bağlanırken; 2020’de ise bu rakam 255’e ulaşacak.”
Web 3.0 ile kullanıcının hayatını hayal edemeyeceği boyutta kolaylaştıran yepyeni fırsatlar yaratma imkânına kavuştuklarını ifade eden Ertürk, sözlerini şöyle sürdürdü: “Geleceğin teknolojilerinin standardını belirlemek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Müşteri bilgisine ilaveten bu teknolojileri verebilecek altyapıya sahip bir operatör olarak; inovatif işbirlikleriyle şirketlerin daha etkin pazarlama faaliyetleri yapabilmelerini sağlıyoruz. M2M iletişimde işin özü; çözmek istediğimiz problemin göstergesi olan şeyi sensörlerle algılamak, sorunu doğru şekilde analiz edip ne anlama geldiğini anlamak ve doğru aksiyon alabilmektir. Bu konuda hâlihazırda standardizasyonunu sağladığımız sağlık uygulamalarımız, araç takip çözümlerimiz var. Bir diğer alan da big data (büyük veri) çözümleri… Büyük veri üzerinde Ar-Ge çalışmalarımızı Avea IntelliMap adlı ürünümüzle ticari değere dönüştürmeyi başardık. Avea Intellimap ile işbirliği yaptığımız firmaların pazarlama birimlerinin müşterilerine yönelik analizler yaparak anında aksiyon alabilmesini sağlıyoruz.”
2020’de depolama 16 kat artacak
Intel Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Yalım Eriştiren de konuşmasında bilişim teknolojinin gelişiminden bahsetti. 2020’de oluşan bilginin ve depolamanın 16 kat artacağını söyleyen Eriştiren, işlem kapasitesinin 20, ağ kurulumunun ise 8 kat olacağını belirtti. Erişten, konuşmasında Web 1.0’da sadece ekrandan bize sunulanı izlediğimizi, Web 2.0 ile biraz daha yaratıcılığımızı artırdığımızı ve sosyalleşmeye başladığımızı, Web 3-0’da ise iyice bütünleştiğimizi söyledi.
Teknoloji tecrübenin önüne geçti
SAP TÜRKİYE Pazarlama Direktörü Erdem Aksakal ise konuşmasında büyük veriden bahsetti. Aksakal, CEO’ların yüzde 80’inin üstün bir müşteri deneyimi sunduklarını düşündüğünü ancak müşterilerin sadece yüzde 8’inin bu fikre katıldığını, proaktif olunması gerektiğini anlattı. SAP’de üzerinde çalıştıkları analitik öngörü modelinden bahseden Aksakal, hangi sektörde olunursa olunsun kullanım alışkanlıkları analizinin yapılması gerektiğini anlattı ve teknolojinin tecrübenin önüne geçtiğini, müşterilerin gerçek zamanlı tanınması gerektiğini söyledi.
Markalar hikayenin parçası
Video Devrimi başlıklı konuşmasında Google Türkiye Marka Pazarlama Çözümleri Türkiye ve Ortadoğu Bölge Yöneticisi Kerem Atasoy, dijital çağ ile insanların birbirine hikaye anlattığı dönemin dijital anlamda geri döndüğünü söyledi. Bütün dünyada Youtube’a her ay 1 milyar kişinin girdiğini ve 6 milyar indirme yapıldığını anlatan Atasoy, markaların hikayenin nasıl parçası olacağını örnek videolarla gösterdi. Google olarak birtakım markalarla çalıştıklarını ve bir hikaye içeriklerinin de bulunduğunu ve bunu daha da güçlendirecek teknolojinin var olduğunu söyleyen Atasoy, hikayenin doğru bağlama da oturtulması gerektiğini belirtti.