2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
LinkedIn ile satış nasıl yapılır?
Haberler

LinkedIn ile satış nasıl yapılır?

Rabia Altunay
19 Eylül 2020
2 dk okuma

LinkedIn’in satış ve pazarlama profesyonellerinin dünya genelinde en yaygın kullandığı sosyal medya platformu olduğunu biliyor muydunuz? Hiç kuşkusuz milyonlarca kullanıcının birbiriyle kolaylıkla bağlantı kurabildiği ve etkileşime geçebildiği LinkedIn, potansiyel müşteri bulmak, bu müşterilerle bağlantı kurmak ve ilişki geliştirmek için etkili bir platform olarak öne çıkıyor. Peki B2B satışta bir numaralı platform olan LinkedIn’de daha kolay müşteri bulmak, sosyal satış başarısını ve etkinliğini artırmak için neler yapabiliriz? İşte önemli tavsiyeler…

Satış odaklı bir profil oluşturun

Satış profesyonellerinin LinkedIn profilleri diğer kullanıcı profillerine kıyasla bir takım farklılıklar içermeli ve satış gerçekleştirme amacına yönelik olarak daha stratejik düzenlenmelidir. Güven veren bir profesyonel fotoğraf, sattığınız ürün ve hizmetleri anlatan detaylı bir özet bölümü, varsa bu ürün ve hizmetler için görsel materyal ve size ulaşmak isteyen potansiyel müşterilerin kolaylıkla bulabileceği iletişim bilgileri, profilinizin doğru alanlarında yer verilmesi gereken kritik unsurlardır.

LinkedIn’i bilgi kaynağı olarak kullanın

LinkedIn, tamamen yüz yüze etkileşimlerin yerini almaya yönelik bir araç değildir. LinkedIn aracılığıyla fiziksel dünyada tanışacağınız veya tanışmak istediğiniz kişiler hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve bu kişilerle size satış başarısı getirebilecek ortak yönlerinizi keşfedebilirsiniz.

Ortak bağlantılardan faydalanın

Bir tanışma veya toplantı talebi kişilere tanıdıkları bir bağlantı üzerinden iletildiğinde  bu insanların sizinle etkileşime girme olasılığı beş kat daha yüksektir. Bu yüzden potansiyel müşterilerinizin bağlantı listesini inceleyebilir ve ortak tanıdıklar varsa onlardan sizi müşterinize takdim etmesini rica edebilirsiniz. Yalnız bunu yapabilmek için o kişilerin bağlantılarının görünmesine yönelik ayarı açık bırakması gerektiğini unutmayın.

En doğru müşterileri bulun.

Satış gerçekleştirmek için ilişki geliştirmek satış profesyonellerinin en zorlandığı konuların başında gelmektedir. LinkedIn ise hiç kuşkusuz bunu yapabilmek için en etkili sosyal medya aracı olarak diğer platformlar arasından sıyrılıyor. LinkedIn sayesinde istediğiniz müşterileri ad, şirket, konum veya endüstri bazında arama yaparak kolaylıkla bulabilir ve bu kişilerle çok kolay bir şekilde iletişime geçerek ilişki başlatabilirsiniz.

Müşterilerinizle etkileşim kurun.

Bugün, LinkedIn’de aktif olarak içerik paylaşan 1,5 milyondan fazla içerik yayıncısı var. Satış profesyonelleri de düzenli olarak ilgi çekici blog yazıları, haberler ve içgörüler paylaşarak kendilerini güvenilir ve sektörlerinde dikkate alınan önemli bir ses haline getirebilir.

Konuşmaları ve tartışmaları dinleyin.

Sektörünüzle ilgili gruplara katılarak, tartışmaları ve gündemi takip etmek, ihtiyaçları, ilgi alanlarını ve daha fazlasını analiz etmenin ve müşteri/hedef kitle görüşlerine dair fikir elde etmenin mükemmel bir yoludur.

iletişim linkedin pazarlama Rabia Altunay satış
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Haberler
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Sena Tufan
3 hafta önce
Türkiye'de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
Haberler
Türkiye’de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
İrem Alimoğlu
3 gün önce
Robot köpekler ABD'de teslimata başladı
Haberler
Robot köpekler ABD’de teslimata başladı
İrem Alimoğlu
3 Haziran 2025
Meta’dan "ses" getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Haberler
Meta’dan “ses” getirecek hamle: İnsan sesi üretebilen Play AI Meta bünyesine katıldı
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.