“Büyük Veri”nin şirketler için önemi masaya yatırıldı
Yazılım şirketi Intellica tarafından düzenlenen “Complex Event Processing Solutions Day 2014” etkinliğinde, sektörün önde gelenleri, Büyük Veri Teknolojileri’ndeki yeni trendleri değerlendirdi. Etkinlikte, “Büyük Veri” teknolojilerinin, şirketlerin karar alma ve pazarlama faaliyetlerindeki etkisi ve önemi tartışıldı.
Etkinlik, Intellica Genel Müdürü Okan Karaduman’ın açılış konuşmasıyla başladı. Karaduman yaptığı konuşmada, “Şirket ile ilgili bir karar vermek için yöneticiler, ellerinde bulunan verileri yorumlayıp gerçek rakamları inceliyor. Özellikle sosyal medyanın da günden güne aktifleşmesi nedeniyle kurumların veri miktarında önemli ölçüde bir artış meydana geliyor” dedi. Geleneksel yöntemlerin günümüzde bu verileri işleme ihtiyacını karşılayamadığına dikket çeken Karaduman, “Büyük Veri teknolojileri, firmaların müşterileri ile olan iletişiminde çok kritik bir konumda. Bu teknolojiler, müşteri davranışlarının anlık olarak takip ve analiz edilebilmesi, doğru müşteriye doğru anda ulaşılmasına imkan tanıyor ve bu da firmaların pazarlama kampanyalarındaki başarılarını yüzde 100’e varan bir oranda artırıyor” diye konuştu.
Toplantı, Bilgi Üniversitesi Next Academy Başkanı Levent Erden’in “Dönüşüm” adlı sunumu ile devam etti. Intellica Çözüm Mimarı Ozan Özen ise, “Büyük Veri ve EVAM” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi.