16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Devlerin yarışında kazanan kim olacak?
Haberler

Devlerin yarışında kazanan kim olacak?

Nafizcan Önder
6 Ağustos 2020
2 dk okuma

Covid-19’un etkisi şüphesiz tüm sektörlerde hissedildi. Bu dönemde birçok şirket iflas başvurusunda bulunurken, günün ihtiyaçlarına karşılık veren teknoloji devleriyle dijitalleşen perakende markaları gelişimini sürdürmeye devam etti. BrandZ, Kantar ve Bloomberg’den alınan verilerle COVID-19 kaosu sırasında değerine değer katan teknoloji devlerinin en başarılılarını sıraladı. Yaklaşık 4 milyon tüketiciyle yapılan çalışmada BrandZ, teknoloji sektörünün finansal güç ve tüketici duyarlılığı açısından dünyanın en değerli 100 markası arasında güçlü pozisyonunu koruduğunu ortaya koyuyor.

Pek çoğunuzun tahmin edebileceği gibi tahtın sahibi Apple oldu. Listenin ilk beş sırasına baktığımızda marka değeri açısından en büyük sıçramayı yüzde 30’luk gelişimiyle Microsoft’un gerçekleştirdiğini görüyoruz. En yüksek marka değerine sahip 20 teknoloji devinin 14’ünün Amerika menşeili olması ise listede bir başka dikkat çekici unsur olarak karşımıza çıkıyor.

Devlerin yarışında kazanan kim olacak?

Marka değerine değer katan şirketler arasında yüzde 47’lik artı değeriyle Facebook’un sahip olduğu Instagram ve Microsoft’un markası Adobe (% 29) ve LinkedIn (% 31) şirketleri öne çıkıyor. İlk 20’nin üst yarısındaki çoğu teknoloji markası marka değerinde önemli artışlar görürken, sadece Facebook ve IBM 2019 yılına kıyasla yüzde 7 ve yüzde 3 oranında düşüş gösterdi. Baidu ise teknolojinin ilk 20’sine girmeyi başarsa da 2020’de marka değerinde yüzde 29’luk bir düşüş yaşadı.

Covid-19 rüzgârı teknoloji devlerinin yelkenlerini dolduruyor

Özellikle eğlence, alışveriş, sosyal bağlantı ve teslimat için yazılan dijital uygulamalar pandemi dönemini oldukça iyi geçirdi. Nisan 2020’de toplanan verilerle BrandZ’nin “Dünyanın en iyi 100 markası” raporunda e-ticaret lideri Amazon teknoloji devlerini geçmeyi başarabildi.

Devlerin yarışında kazanan kim olacak?

COVID-19’un ekonomik etkileri elbette yadsınamaz. Ancak bu dönemde hazırlanan raporlar da bize gösteriyor ki, çağın ilerisinde kendini konumlandıran markalar kriz anında değer kaybeden markaların aksine değerlerine değer katmayı başarıyor. Öyle gözüküyor ki teknoloji şirketleri ve teknolojik alt yapısı güçlü olan markalar, tüketici eğilimlerine sahip oldukları çeviklikle yanıt vermeye devam ettiği sürece liderlik yarışını birbirleri arasında sürdürecek.

apple Baidu Bloomberg BrandZ Covid-19 Facebook Huawei IBM Instagram kantar Microsoft tencent
1 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
2 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
3 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
4 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ABD Adalet Bakanlığı'ndan Google'a ağır darbe! Chrome'un satışı masada...
Haberler
ABD Adalet Bakanlığı’ndan Google’a ağır darbe! Chrome’un satışı masada…
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Haberler
Deprem sonrası fahiş fiyat artışlarına karşı komite kuruldu
Sena Tufan
28 Nisan 2025
Koç Okulları sosyal medyanın gündeminde: Yıllık eğitim ücreti 45 bin doları aştı...
Haberler
Koç Okulları sosyal medyanın gündeminde: Yıllık eğitim ücreti 45 bin doları aştı…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Haberler
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.