6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketici sigortasına “İyi bir dostuna güvenir gibi” güvenmek istiyor
Haberler

Tüketici sigortasına “İyi bir dostuna güvenir gibi” güvenmek istiyor

Marketing Türkiye
31 Temmuz 2020
2 dk okuma

sigortaladim.com, araştırma şirketi IPSOS ile birlikte gerçekleştirdiği “tüketicinin sigortadan beklentileri” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Bazı öne çıkan sonuçlar şöyle: Türkiye’de en çok araçla ilgili sigortalar yaptırılıyor; Tüketici, zorunlu olmasına rağmen deprem sigortasından kaçınıyor; Tüketici, sigortasına “İyi bir dostuna güvenir gibi” güvenmek istiyor.

sigortaladım.com ve IPSOS tarafından gerçekleştirilen araştırma kapsamında, 25-45 yaş arası, ABC1C2 sosyo ekonomik gruptan, kadın ve erkek 1000’e yakın kişiyle görüşüldü. Araştırmada, sigortasını online platform veya acente aracılığı ile yaptırmış, karar verici konumundaki kişiler baz alındı; ayrıca daha derinlemesine bilgi elde etmek için fokus grup çalışmaları yapıldı.

Araştırmaya göre Türkiye’de en çok yaptırılan sigortalar trafik ve kasko sigortaları

sigortaladım.com’un araştırmasında tüketicilerden alınan yanıtlara göre ülkemizde en çok trafik sigortası ve kasko sigortaları yaptırılıyor. Trafik açısından yaptırılması zorunlu olması nedeniyle araç sahiplerinin çoğunda trafik sigortası bulunuyor. İkinci sırada kasko sigortası geliyor. Kasko ve trafik sigortalarını zorunlu deprem sigortası (DASK) ve konut sigortası izliyor. Her 100 kişiden 66’sının zorunlu deprem sigortası, 43’ünün ise konut sigortası bulunuyor. Yaptırılması zorunlu olmasına rağmen zorunlu deprem sigortasındaki düşük oran dikkat çekiyor.

Bunları sırasıyla bireysel emeklilik sigortası, özel sağlık sigortası ve otomatik katılım ile BES izliyor. Bireysel emeklilik sigortası yaptıranların oranı %35 iken özel sağlık sigortası yaptıranlarda bu oran %30’a düşüyor. Otomatik katılım ile BES sahibi olanların oranı ise yine %30.

En az tercih edilen sigorta ürünleri arasında eşya sigortası ve elektronik cihaz sigortası yer alıyor. Eşya sigortası yaptıranların oranı %17; elektronik cihazları için sigorta yaptıranlar ise sadece %15 olarak görülüyor.

Tüketici sigortasına “İyi bir dostuna güvenir gibi” güvenmek istiyor

sigortaladım.com’un araştırmasında tüketiciye göre “sigorta” demek, öncelikli olarak “güvende olmak” anlamına geliyor. Tüketici sigortayı aynı zamanda riski minimize etmek olarak da tanımlıyor. Sigortalı olmak söz konusu olduğunda, tüketici yaptırdığı sigorta ürününe tam güven duymak ve satın aldığı üründen dolayı risk anında kendini güvende hissetmek istiyor. Her iki tüketiciden biri sigorta için tercih edeceği markanın “güvenilir bir marka” olmasına dikkat ediyor.

Araştırmaya göre tüketicilerin %67’si markaya göre %37’si ise verilen hizmete bakarak karar veriyor. Sigorta markalarının “kaliteli hizmet anlayışı olan bir marka” olduğu için tercih edilme oranı ise araştırma sonuçlarına göre %39. Tüketici ayrıca, “bir sorun olduğunda muhatap bulabilmek” kriterine önem veriyor.

Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru firmadan seçebilmek istiyor

Tüketici için sigorta yaptırırken en önemli kriterlerin başında, farklı fiyat ve içerik seçeneklerine hızlı bir şekilde ulaşabilmek ve tek bir kişiye bağlı kalmadan özgürce ve rahatça seçim yapmak geliyor. Yapılan kampanyalar da satın alımda etkili oluyor. Modern dünyanın getirdiği teknoloji, hız ve kolaylığı tercih edenler, tek noktadan tüm sigorta tekliflerinin teminatlarını ve fiyatlarını karşılaştırabilme imkânı isteyenler, online kanalları tercih ediyorlar.

sigortaladım.com Pazarlama Direktörü İzzet Özveren araştırma raporu ile ilgili olarak, “sigortaladım.com olarak bu araştırmayı yaptırırken amacımız, gelişen dünya ile birlikte değişen tüketici ihtiyaç ve beklentilerini tekrar tekrar sorgulamaktı. Bizce bu araştırmanın ortaya koyduğu en önemli iki unsur “sigorta eşittir güven’ ve ‘doğru ürünü, doğru fiyata, doğru firmadan seçebilmek’ oldu. Bu sonuç, bizim misyonumuzla da çok örtüştü çünkü sigortaladım.com’da slogan olarak ‘Sigortana İyi Bak’ diyoruz. Sitemizde tüketici her sorusuna cevap alsın, ayrıca aklına gelmeyen ya da bilmediği detaylarla beraber ürün, fiyat gibi görmek isteyebileceği tüm bilgilere rahatça ulaşsın istiyoruz. Tüm çalışmalarımız, sigorta konusunda tüketicileri bilgilendirerek kendi kendilerine en doğru kararı verebilecek şekilde güçlendirmek için. Çünkü bilgi güçtür ve kontrolü tamamen tüketiciye verir. Biz de güvende ve rahat hissetmek için çıkılan sigorta yolculuğunun tüketiciler için güvenli bir şekilde tamamlanabilmesi için çalışıyoruz. ” dedi.

araştırma Sigorta
1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Temmuz 2025)
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Haberler
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Sena Tufan
1 hafta önce
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Haberler
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
İrem Alimoğlu
4 Haziran 2025
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Haberler
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.