16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması”nda pandemi süresince en çok korkulan 3 konu açıklandı
Haberler

“Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması”nda pandemi süresince en çok korkulan 3 konu açıklandı

Marketing Türkiye
1 Mayıs 2020
3 dk okuma

Şubat ayından bu yana global bir salgına dönüşen koronavirüs, tüm dünya gibi ülkemizi de etkisi altına aldı. Koronavirüs salgınının etkilerini ve insanların buna karşı aldığı önlemleri soruşturarak “Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması”nı gerçekleştiren Kuantum Araştırma, çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.  6 – 13 Nisan tarihlerini kapsayan çalışmaya göre, hastalanıp ölmek en fazla korkulan 3’üncü sonuç oldu.

Dünyada sosyal ve iktisadi hayatı durma noktasına getiren koronavirüs salgınının etkileri herkes tarafından merak ediliyor. Kuantum Araştırma, salgın sürecini yakından takip ederek pandeminin Türk halkına etkisi üzerine bir araştırma yaptı. Kuantum Araştırma, Türkiye temsili 12 ilde, toplam bin 47 kişi ile online görüşme yöntemini kullanarak özel bir çalışma hazırladı. Çalışmada koronavirüs salgınının etkileri ve insanların buna karşı aldığı önlemler incelendi. Firmanın “Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması” adını verdiği çalışmada, evlerine kapanmak zorunda kalan insanların bu dönemde hangi önlemleri aldıkları, bireysel alınan önlemlerin ne derece yeterli bulunduğu, daha önce denenmeyip bu dönem denenen davranışsal değişiklikler ve bu durumların psikolojik etkileri irdelendi.

En çok korkulan 3 konu belirlendi

“Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması”nın sonuçlarına göre bu dönemde insanların en fazla korktukları 3 konu belirlendi. İlk sırada dışarı çıkarak sosyalleşip virüsü kapma riski yer alıyor.  Ekonomik sıkıntı çekmek veya işten çıkarılmanın ikinci sırada yer aldığı çalışmada, hastalanıp ölmek, sevdiğini kaybetmek üçüncü sonuç olarak ortaya çıktı. Araştırma sonuçlarına kısa bir yorum getiren Kuantum Araştırma Kurucusu – Analist Volkan Kılıç: “Araştırma verilerine baktığımızda şu anda toplumun en önemli gündemi sağlığını korumak. Ekonomik sorunlar ve sıkıntılar korkusu sağlıktan sonra geliyor. Ama bu durum muhakkak pandemi sürecinin uzaması ile değişim de gösterebilir.” değerlendirmesinde bulundu.

İnsanların yapmaktan en fazla korktukları şeyler

“Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması”nda pandemi süresince en çok korkulan 3 konu açıklandı

Halk, uzmanları ve Sağlık Bakanlığı’nı dinliyor

Araştırma sonucu detayları hakkında bilgiler aktarmaya devam eden Volkan Kılıç, şu bilgileri de paylaştı: “Yine araştırma sonuçlarına göre toplumun Covid-19’dan korunma yöntemlerine baktığımızda, uzmanları, doktorları ve Sağlık Bakanlığı yetkililerini dinlediğini görmekteyiz. Özellikle olabildiğince evden çıkmamak, maske ve eldiven takmak, elleri sık sık yıkamak ve dışarıdan gelen eşyaları dezenfekte etmek alınan önlemlerin başında gelmekte.”

Koronavirüs salgınından korunma yöntemleri

“Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması”nda pandemi süresince en çok korkulan 3 konu açıklandı

Alınan önlemlere ilişkin de önemli bulguların yer aldığı çalışmada, araştırmaya katılanların yüzde 52,6’sı bireysel olarak aldıkları önlemleri yeterli bulurken önlem alma konusunda kararsız olan kişilerin oranı yüzde 37’de kaldı. Tüm bunların dışında önlem alma konusunda yeterli olamadığını düşünenlerin oranı ise yüzde 10,4. Konuyu değerlendiren Volkan Kılıç, “Sonuçlardan şunu görmekteyiz ki doktorların ve uzmanların uyarıları dikkate alınsa dahi aslında önlemlerin yeterli bulunup bulunmaması konusu insanların kafasında bir muamma var. Tam bir netlik yok yani aslında. Bunun en önemli nedeni ise salgının ve ölümlerin devam ediyor olmasının yanı sıra sürecin ne zaman sonlanacağının belli olmaması.”

Önümüzdeki süreçte evden çalışma sisteminin önü açılabilir

Sonuçlara göre görüşülen kişilerin yüzde 75,9’u Covid-19 virüs salgınından önce çalıştığını belirtmiş. Covid-19 sonrası ise öncesinde çalıştığını ifade eden kişilerin yüzde 48,3’ü ücretli / ücretsiz izne çıkarıldığı veya iş akdinin sonlandırıldığı için şu an çalışmadığını belirtmiş. Şu an çalışmaya devam eden kişilerin ise yüzde 45,8’i evden, yüzde 35,5’i işyerlerinden ve yüzde 18,7’si de vardiyalı olarak bazı günler evden bazı günler de işyerinden çalıştıklarını belirtmiş. Evden çalışma konusu üzerine de küçük bir yorum yapan Volkan Kılıç: “Evden çalışma yöntemi konusunda neredeyse yarı yarıya bir uygun bulma ve bulmama durumu söz konusu. Yine de çok kısa ve olağanüstü bir dönemde evden çalışma sistemine geçilmiş olması, önümüzdeki dönemde bu sistemin daha fazla kullanılabilir olmasının önünü açmaktadır.” dedi.

İnsanlar artık ekmeklerini evden mi yapacak?

Araştırma sonuçlarına göre Covid-19 Pandemi günlerinin getirdiği davranış değişikliklerine bakıldığında, insanların bu günlerde mutfakta daha fazla vakit geçirdiği tespit edilmiş. İnsanlar daha önce denemedikleri ama belki zorunluluktan belki de istedikleri için, değişik yemekler, pastalar ve özellikle de ekmek mayalamak gibi denemeler yapmakta. Bununla birlikte evde spor yapmak, online spor, yoga vb. kanalları takip etmek de popüler davranışlardan.

Pandemi günlerinin getirdiği davranış değişiklikleri“Covid-19 Pandemi Günlükleri Araştırması”nda pandemi süresince en çok korkulan 3 konu açıklandı

Araştırmada “Hayat normale döndüğünde de düzenli olarak yapmayı düşündüğünüz şeyler nelerdir?”  sorusuna da verilen cevapların başında, evde spor yapmak, hijyene daha fazla dikkat etmek, aile ile daha fazla vakit geçirmek ve mutfakta yeni yemekler yapmak, özellikle evde ekmek yapmaya devam etmek, gelmekte.

Koronavirüs Kuantum Araştırma
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Haberler
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Genç yaratıcılığın gücü UniAds sahnesinde buluştu
Haberler
Genç yaratıcılığın gücü UniAds sahnesinde buluştu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
3 hafta önce
Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Haberler
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.