16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ramazan ayında tüketicilerin yüzde 85'i akıllı telefonlarını alışveriş için kullanıyor
Haberler

Ramazan ayında tüketicilerin yüzde 85’i akıllı telefonlarını alışveriş için kullanıyor

Marketing Türkiye
26 Nisan 2020
3 dk okuma

Heyecanla beklenen Ramazan ayı başladı. Özellikle birlikteliğe ve huzura her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulan bu günlerde, AdColony yaptığı araştırma ile Türkiye’de Ramazan döneminde kullanıcıların dijital alışkanlıklarını inceledi ve değişimi araştırdı.  

Müslümanlar için en önemli dönemlerden biri olan Ramazan boyunca oruç tutanlar ayı dua, düşünme ve topluma odaklanarak geçirirler. İnsanlar Ramazan’a hazırlanırken, bu hazırlıkta mobil cihazların ne tür bir role sahip olduğunu görmek ve mobil davranışı daha iyi anlamak için hazırlanan araştırma, bu süre zarfında insanların günlük tercihleri ​​hakkında daha fazla bilgi edinmemizi sağlıyor.

Ramazan süresince koronavirüs salgını nedeniyle nasıl değişiklikler olacağı da bu günlerde bir soru işareti. Camilerin kapanması ve toplu ibadetin toplum sağlığı için askıya alınmasının ardından, bağışıklık sistemi ve sağlık bakımından oruç tutmanın etkileri de tartışılıyor. Sadece Türkiye’de değil Orta Doğu ve farklı İslam ülkelerinde de gündemde olan bu konu, birlikteliğe en çok ihtiyaç duyulan bu dönemde,  Ramazan ayını bekleyen herkesin radarında. Evde izolasyon içinde olan toplumun alışkanlıklarında da farklılıklar gözlemleniyor. Özellikle Ramazan döneminde katılımcıların yüzde 32’si akıllı telefonlarında daha fazla zaman geçireceklerini söylüyor. Katılımcıların yüzde 75’i gün içinde iftardan sonra (yüzde 18) ve salonda (yüzde 8) mobil cihazları ile vakit geçirdiklerini söylüyor.

Oruç tutarken zaman geçirmenin keyifli yolu mobil oyunlar

Koronavirüs salgını nedeniyle mobil oyunlarda geçirilen zamanın artışı farklı araştırmalar ile kanıtlanmıştı. Ramazan dönemi özelinde ise; katılımcıların yüzde 72’si mobil oyun oynamak için akıllı telefonlarını kullandıklarını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 41’i ise Ramazan ayında mobil oyun oynamak için daha fazla zaman harcayacaklarını söylüyor. Oyun oynarken keyifli vakit geçirilmesi, zaman geçirmenin kolaylığı, rahatlama ve gündelik hayatın stresinden uzaklaşma gibi pozitif duygular, toplumu oyunlarda vakit geçirmeye yönlendiriyor. Geçtiğimiz sene Ramazan ayında da özellikle gündüz saatlerinde ve Sahur vakitlerinde mobil oyunlarda geçirilen vaktin arttığını gözlemlemiştik. Bu sene de yapılan araştırma kullanıcı alışkanlıklarının bu şekilde olacağı yönünde.

Ramazan dönemi reklamverenler için de önemli

Ramazan dönemi, oruç tutan hedef kitlelere ulaşmak ve reklamlar ile farkındalık yaratmak, markalar için de bir hayli önemli. Geleneksel medya kadar, hedef kitlelerin alışkanlıklarının dijitalleşmesinin bir sonucu olarak, bu dönemde de mobil reklamlar ön plana çıkıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 66’sı mobil cihazlarında gördükleri reklamlar üzerinden doğrudan bir satın alma yapıyorlar. Yüzde 86’sı ise ürün kendileri ve tercihleri ile ilgili olduğunda satın alma yapacaklarını belirtiyor. Bu da dijital reklamlarda her dönem hedeflemenin önemini vurguluyor.

Ramazan ayında müşterilerin  yüzde 85’i akıllı telefonlarını online alışveriş için kullanıyor ve kullanıcıların yüzde 52’si uygulama içi satın almayı tercih ediyor. Mobil deneyimin bir parçası olarak web yerine uygulamaların tercih edilmesi, hem kullanım kolaylığı hem de hız bakımından tercih ediliyor. Geçtiğimiz senelere kıyasla mobil kullanım alışkanlıklarının her geçen gün uygulamalara doğru kaydığını gözlemliyoruz. Bu da mobil uygulamaların reklamverenler için yeni bir mecra olarak kabul görmesini sağlıyor.

Giyim ve erzak en çok satın alınan ürünler arasında

Ramazan döneminde kıyafet, erzak ve şekerleme ürünleri çoğu Ramazan müşterisinin satın almayı planladığı ürünler. Ramazan ayı üzerinde Coronavirus etkisi göz önüne alındığında bu dönem, özellikle online alışverişlerin ve yemek siparişlerinin artması bekleniyor. Bu dönem de havayolu, seyahat gibi sektörlerde alışveriş yapılmıyordu , bu sene Corona Virüs etkisi ile bu konuların durma noktasında olduğunu görüyoruz.  Yine sinema, oyuncaklar, eğlence sektörü alışverişin azaldığı alanlardan. Earnest Research’un yaptığı araştırmaya göre, video yayınları, oyunlar, müzik yayınları ve online kitaplar kullanıcıların satın alma yaptığı alanlar arasında ilk sırada geliyor.

Ramazan ayında tüketicilerin yüzde 85'i akıllı telefonlarını alışveriş için kullanıyor Ramazan ayında tüketicilerin yüzde 85'i akıllı telefonlarını alışveriş için kullanıyor

araştırma mobil ramazan
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
4 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
5 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Güncel Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
iPhone 17 Pro kullanıcıları isyanda: Turuncudan pembeye dönüyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato'yu aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Dorak Holding, Fazıl Say ve Nakamura Hayato’yu aynı sahnede buluşturdu
Marketing Türkiye
11 Eylül 2025
Küçük çantalar büyük hayaller: “İlk Okul Çantam”
Haberler
Küçük çantalar büyük hayaller: “İlk Okul Çantam”
Nafizcan Önder
15 Ağustos 2025
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
Haberler
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Haberler
İK departmanlarının dikkatine: Yapay zeka ile özgeçmiş elemesi, nitelikli adayları kaybettirebilir
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.