12 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Samsung reklamı İran’ı çileden çıkardı

Marketing Türkiye
6 Şubat 2012
2 dk okuma

İsrail’de yayınlanan Samsung tablet bilgisayarı reklamı, İran’ı çileden çıkardı. HOT kablolu televizyonunda yayımlanan reklam nedeniyle İran, Samsung ürünlerine geçici yasak getirdi. Ntvmsnbc’nin haberine göre reklam filminde, İsfahan kentindeki uranyum zenginleştirme tesisi havaya uçuyor. Reklamın başında, nükleer tesisin yakınlarındaki İsrail casusu vakit geçirmek için Samsung tablet bilgisayarında video izlerken görülüyor. Bu esnada, İsrail’de yayınlanan Asfur dizisinde rol alan üç karakter, kadın kılığına girerek İsrailli casusun yanına gidiyor. Canı sıkılan casus, kendisiyle sohbete başlayan kadın kılığındaki erkeklere Samsung tablet bilgisayarının özelliklerini anlatmaya başlıyor. Tableti incelemeye başlayan kadınlardan biri yanlışlıkla bir tuşa basınca, arka plandaki tesis havaya uçuyor.

Patlamanın ardından aynı karakter, “Ne? İran’da esrarengiz bir patlama daha mı?” ifadesini kullanıyor. Bu sözüyle, İran’da bombalı suikastlar sonucu ölen nükleer fizikçiler ile başkent Tahran’daki bir füze tesisinde Kasım ayında yaşanan patlamaya gönderme yapıyor. Tahran rejimini öfkelendiren reklam filmi hakkında açıklamada bulunan İranlı bir milletvekili, “aşağılayıcı reklam nedeniyle Güney Koreli markayla ticari ilişkileri kesebileceklerini” ifade etti. Aynı milletvekili, “reklamda İran’ın ilkel bir toplum olduğu ve İsrail tarafından nükleer tesislerinin kolayca yok edilebileceğinin ima edildiğini” söyledi.

İran Meclisi Enerji Komitesi’nden Arsalan Fathipour ise İngilizce yayım yapan Press TV’ye yaptığı açıklamada, “Samsung’un İsrail’e yanaşmayı tercih ederek İran’la olan yüksek ticari hacmini göz ardı ettiğini” belirtti. Fathipour, “Samsun’un özür dilemesi ilişkilerin düzelmesi için yeterli olmayabilir” ifadesini kullandı. Samsung, İran’ın tepkisi üzerine yaptığı yazılı açıklamada, reklamın şirketin İsrail bürosu tarafından çekildiğini ve Tahran’daki Samsung temsilciliğiyle bir ilişkisi olmadığını belirtti.

İran’da son iki yıl içinde beş nükleer fizikçi suikasta uğradı. En son kurban, 11 Ocak günü Tahran’da aracına manyetik bomba yerleştirilen 32 yaşındaki Mustafa Ahmedi Roşan oldu. Roşan, Natanz nükleer tesisinde çalışıyordu. Tahran’daki önemli füze tesislerinden birinde Kasım ayında büyük bir patlama yaşanmış, patlamada İran füze programının en önde gelen isimlerinden Tuğgeneral Hasan Tehrani Mukaddam ölmüştü. İran, nükleer fizikçilerini hedef alan suikastların ardında her defasında İsrail ve ABD’nin olduğunu öne sürerken, Kasım ayındaki patlamanın “bir kaza” sonucu yaşandığını belirtmişti.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
4 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
5 Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Reklamlarda cinsiyet eşitliği artıyor ama kapsayıcılık hâlâ eksik
Güncel Haberler
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 4 işverenden 3’ü nitelikli yetenek bulmakta zorlanıyor
Haberler
Her 4 işverenden 3’ü nitelikli yetenek bulmakta zorlanıyor
Sena Tufan
2 hafta önce
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
3 hafta önce
HOKA, Türkiye pazarına giriyor!
Haberler
HOKA, Türkiye pazarına giriyor!
Nafizcan Önder
7 Mart 2025
Çalışan gelişimi artık "lüks" değil, stratejik bir zorunluluk
Haberler
Çalışan gelişimi artık “lüks” değil, stratejik bir zorunluluk
İrem Alimoğlu
13 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.