18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Petkim, net kazancını iki kat artırdı

Marketing Türkiye
1 Mart 2014
1 dk okuma

Petkim, 2013 yılını 270 milyon TL brüt ve 49 milyon TL net kazançla tamamladı. Petkim’in yıllık finansal sonuçlarına göre 4 milyar 159 milyon TL net satışlar üzerinden 235 milyon TL FAVÖK değeri ortaya çıkarken, net kazanç rakamı da 2012’ye göre iki kat artışla 49 milyon TL’ye ulaştı. Rakamlardaki değişim kâr marjlarına olumlu olarak yansıdı ve brüt kâr marjı artarak yüzde 6,5 oldu. İç piyasanın yanısıra 38 ülkeye 816 milyon dolar değerinde ihracat yapan Petkim’in kapasite kullanım oranı da yüzde 81,4 düzeyinde gerçekleşti.

Yıllık finansal sonuçlarını değerlendiren Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, müşterilerle daha yakın ilişki kurma temeline dayalı, pazar odaklı dinamik planlama stratejisinin sonuçlarını almaya başladıklarını söyledi. 2014 yılında ekonomide bir miktar kırılganlık beklendiğini kaydeden Korkut, “Yerli üretici olarak bu ortamda sanayicilerimiz için önemli bir iş ortağı olmaya devam edeceğiz. Döviz hareketleri, bizim güvenli liman olma özelliğimizi arttırıyor” dedi. Korkut, piyasa şartlarını yakından takip ederek müşterilerle daha yakın ilişki kurma temelinde, pazar odaklı dinamik planlama politikasının başarılı olduğunu söyledi. Talepteki daralmaya bağlı olarak önceki yıla göre daha düşük ciro gerçekleştiğini, Türk Lirası’nın dolar ve euro karşısındaki değer kaybının olumsuz etkisine rağmen kâr marjlarının yükseldiğini kaydetti. Sürdürülebilir kârlılık hedefi kapsamında son dört çeyrekte iyi bir trend yakalandığını vurgulayan Korkut, “Ciro ve pazar payından ziyade, kâr üretmeye odaklandık. Üretimden lojistiğe kadar tüm süreçlerde operasyonel verimliliği ön planda tutarak ve kontrol edilebilen değişkenlere ağırlık vererek, kârlılığı sürekli hale getirmek istiyoruz. Etkin bütçelemeyle satışta da verimlilik ön plana çıkıyor” diye konuştu.

Korkut, 2014 yılı beklentilerini yönelik olarak ise şu açıklamalarda bulundu: “Bu yıl petrokimya açısından uluslararası piyasalar iyi görünüyor. Buna bağlı olarak biz de ihracat pazarlarını ve ihracat tutarını arttıracağız.”

1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Haberler
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
Sena Tufan
6 gün önce
Nike, yüzlerce kişiyi işten çıkaracak
Haberler
Nike, yüzlerce kişiyi işten çıkaracak
Sena Tufan
3 hafta önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
24 Temmuz 2025
Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Haberler
Z Kuşağı “bakıyor” ama görmüyor!
Sena Tufan
21 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.