3 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Petkim, net kazancını iki kat artırdı

Marketing Türkiye
1 Mart 2014
1 dk okuma

Petkim, 2013 yılını 270 milyon TL brüt ve 49 milyon TL net kazançla tamamladı. Petkim’in yıllık finansal sonuçlarına göre 4 milyar 159 milyon TL net satışlar üzerinden 235 milyon TL FAVÖK değeri ortaya çıkarken, net kazanç rakamı da 2012’ye göre iki kat artışla 49 milyon TL’ye ulaştı. Rakamlardaki değişim kâr marjlarına olumlu olarak yansıdı ve brüt kâr marjı artarak yüzde 6,5 oldu. İç piyasanın yanısıra 38 ülkeye 816 milyon dolar değerinde ihracat yapan Petkim’in kapasite kullanım oranı da yüzde 81,4 düzeyinde gerçekleşti.

Yıllık finansal sonuçlarını değerlendiren Petkim Genel Müdürü Sadettin Korkut, müşterilerle daha yakın ilişki kurma temeline dayalı, pazar odaklı dinamik planlama stratejisinin sonuçlarını almaya başladıklarını söyledi. 2014 yılında ekonomide bir miktar kırılganlık beklendiğini kaydeden Korkut, “Yerli üretici olarak bu ortamda sanayicilerimiz için önemli bir iş ortağı olmaya devam edeceğiz. Döviz hareketleri, bizim güvenli liman olma özelliğimizi arttırıyor” dedi. Korkut, piyasa şartlarını yakından takip ederek müşterilerle daha yakın ilişki kurma temelinde, pazar odaklı dinamik planlama politikasının başarılı olduğunu söyledi. Talepteki daralmaya bağlı olarak önceki yıla göre daha düşük ciro gerçekleştiğini, Türk Lirası’nın dolar ve euro karşısındaki değer kaybının olumsuz etkisine rağmen kâr marjlarının yükseldiğini kaydetti. Sürdürülebilir kârlılık hedefi kapsamında son dört çeyrekte iyi bir trend yakalandığını vurgulayan Korkut, “Ciro ve pazar payından ziyade, kâr üretmeye odaklandık. Üretimden lojistiğe kadar tüm süreçlerde operasyonel verimliliği ön planda tutarak ve kontrol edilebilen değişkenlere ağırlık vererek, kârlılığı sürekli hale getirmek istiyoruz. Etkin bütçelemeyle satışta da verimlilik ön plana çıkıyor” diye konuştu.

Korkut, 2014 yılı beklentilerini yönelik olarak ise şu açıklamalarda bulundu: “Bu yıl petrokimya açısından uluslararası piyasalar iyi görünüyor. Buna bağlı olarak biz de ihracat pazarlarını ve ihracat tutarını arttıracağız.”

1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Google verilerine göre Türkiye sonbaharda spora dönüyor
Güncel Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Haberler
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google'dan ilk açıklama geldi!
Haberler
Google hizmetlerine saatlerdir erişilemiyor: Google’dan ilk açıklama geldi!
Marketing Türkiye
4 Eylül 2025
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Haberler
Toplumsal cinsiyet eşitliği alarm veriyor: 2030 hedefleri tehlikede
Nafizcan Önder
16 Eylül 2025
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Haberler
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ali SAYDAM
12 dakika önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.