1 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sevgililer Günü'nde zincir restoranlar tercih edilmiyor
Haberler

Sevgililer Günü’nde zincir restoranlar tercih edilmiyor

Marketing Türkiye
27 Ocak 2020
2 dk okuma

Metro tarafından Türkiye dâhil 10 ülkede yapılan araştırma, Sevgililer Günü gibi özel günlerde akşam yemekleri söz konusu olduğunda, tüketicilerin tercih kriterlerini ortaya çıkarıyor. Buna göre Türkiye’de ankete katılanların yüzde 39’u önemli günlerde akşam yemeği tercihlerinde, zincir restoranlar yerine kendi işini yapan kişilerin restoranını tercih ettiğini belirtti. Ayrıca Türkiye’deki tüketiciler için restoranın web sayfası olması ve çevrim içi rezervasyon yapabiliyor olması da seçimlerinde önemli bir kriter olarak öne çıkıyor.

Metro’nun “Uluslararası Kendi İşim Günü” araştırmasına göre önemli günlerde akşam yemekleri söz konusu olduğunda tüketicilerin zincir restoranlardan çok kendi işini yapan kişilerin restoranını tercih ettiği ortaya çıkıyor. Türkiye ile birlikte Çekya, Fransa, Almanya, Hindistan, İtalya, Polonya, Portekiz, Romanya ve Rusya’nın yer aldığı 10 ülkede, içerisinde 1.500 işletme sahibinin de bulunduğu 10 bin katılımcı ile gerçekleştirilen araştırma ayrıca tüketicilerin küçük ve orta ölçekli şirketlere bakış açısını yansıtması açısından da önem taşıyor.

Türkiye’de ankete katılanların yüzde 39’u yaklaşan 14 Şubat Sevgililer Günü gibi özel ve önemli günlerde akşam yemeği tercihlerinde kendi işini yapan kişilerin restoranını tercih ettiğini belirtti. Ayrıca Türkiye’deki tüketiciler için restoranın web sayfası olması ve çevrim içi rezervasyon yapabiliyor olması da seçimlerinde önemli bir kriter olarak öne çıkıyor.

Türkiye’deki katılımcıların yüzde 24’ü (her dört kişiden biri) online rezervasyon imkanı sunmayan restoranları tercih etmeyeceğini belirtirken, globalde bu oran yüzde 22 ile Türkiye’nin altında kalıyor.Hatta Türkiye’deki bu oran Almanya (yüzde 19), İtalya (yüzde 15) Fransa’nın da (yüzde 15) üstünde yer alıyor. Özel günlerde restoranların çevrim içi rezervasyon imkânı sunması da tercih edilebilirliği artırıyor.

Sevgililer Günü’nde zincir restoranlar tercih edilmiyor

İşletme sahiplerinin sunduğu deneyimlere ve tüketicilerin kendi işini yapan kişinin işletmelerine nasıl baktığıyla ilgili önemli bilgiler de sunan araştırmaya göre,Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 75 gibi büyük bir kesiminin yaşadıkları yerlerde kendi işini yapan daha fazla işletme görmek istediklerini de kaydetti.

Tüketicilerin kendi işini yapan kişilerin lokal işletmelerine önem verdiğini ortaya koyan araştırma sonuçlarına göre, müşterilerin iyi bir ürün veya hizmet aldığında bu tür işletmeleri tercih etme oranı yüzde 46’yı buluyor. Tüketicilerin yüzde 47’si bu işletmeleri tercih etme nedeni olarak iyi hizmet sunmalarını gösterirken yüzde 45’i kaliteyi neden olarak gösterdi. Yüzde 26’sı ise bu işletmeleri bölgesindeki insanları desteklemek için tercih ettiğini ifade etti.

Metro
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
3 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
4 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
5 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Güncel Haberler
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Öğrenci hayatının gerçekleri
Haberler
Öğrenci hayatının gerçekleri
Nafizcan Önder
28 Eylül 2025
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Haberler
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Haberler
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Eylül)
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.