1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Dijital en büyük pazarlarda da büyümeyi sürdürüyor

Marketing Türkiye
16 Kasım 2013
2 dk okuma

2013 sonbaharından itibaren dünyada 2013 yarıyıl reklam yatırımları açıklanmaya başladı. IAB ABD ve IAB İngiltere 2013 ilk yarıyıl dijital reklam yatırımları raporlarını peş peşe yayınladı. Bu raporlara göre, her iki ülkede dijital reklam yatırımları % 15’in üzerinde büyüme kaydetti. Bu yılın parlayan yıldızı ise pek çok pazarda olduğu gibi, %100’ün üzerinde büyüme kaydeden mobil reklam oldu. ABD dijital reklam yatırımları 2013 ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre %18 büyüyerek tarihinin en yüksek Seviyesi olan 20.1 Milyar $’a ulaştı.

 IAB ABD’nin raporuna göre, dijital reklam yatırımları 2013 yılının ilk yarısında 20,1 milyar $’a ulaştı. Böylece geçtiğimiz yarıyıl 17 milyar $ olan reklam yatırımları %18 büyümüş oldu.
• Mobil reklam yatırımları 2012 ilk yarısına göre %145 büyüyerek 1.2 milyar $’dan 3 milyar $’a ulaştı.
• 2013 ilk yarısında display reklam yatırımları toplamı %9’luk artışla 6.1 milyar $’i görürken, dijital reklam yatırımlarındaki payı %30’a yükseldi (2012 ilk yarı: 5.6 milyar $).

• Display reklamcılığın bir parçası olan video reklam yatırımları 2013 ilk yarısında %24 büyümeyle, 1.1 milyar $’dan 1.3 milyar $’a çıktı.
• Arama motoru reklam yatırımları 2012’nin ilk yarısında 8.1 milyar $ iken, %7’lik bir büyümeyle 2013’un ilk 6 ayında 8,7 milyar $‘a ulaştı.
• Dijitali en fazla kullanan sektörlerden en büyük 3 tanesi, reklam yatırımlarının %46’sını gerçekleştirdi (perakende %20, finansal hizmetler %14, otomotiv %12).

İngiltere reklam yatırımları son altı ayda %17 artışla 3 milyar £ gibi rekor bir seviyeye çıktı.
• 2013’ün ilk yarısında İngiltere nüfusunun üçte ikisinden fazlasının akıllı telefona sahip olması (68%) mobil reklam yatırımlarına doğrudan yansıdı. Mobil reklamlar geçen senenin aynı dönemine oranla %127 artarak 188.1 milyon £’dan 29.2 milyon £’a çıktı.
• 2013 ilk yarısında display reklam yatırımları video ve sosyal medya sayesinde geçen seneye oranla %23 artarak 738 Milyon £ seviyesine erişti.
• Video reklamcılığı geçtiğimiz yıla göre %86 büyüyerek 135.2 milyon £’a ulaştı. Son 3 yılda, video reklam yatırımları yaklaşık 6 kat (%487) artış gösterdi.
• Sosyal medya reklamcılığı %53 büyüyerek 242.5 milyon £’e ulaştı. Geride kalan 3 senede, sosyal medya reklam yatırımları yaklaşık 3 kart arttı (%285).
• Tüketici ürünleri, eğlence/medya sektörünü geride bırakarak %27’lik bir payla en büyük mobil reklam veren sektör konumuna ulaştı.

1 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
2 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
3 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
4 Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
5 Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Güncel Haberler
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temizlikte "uçan" çözüm: Artık camlar drone'lara emanet!
Haberler
Temizlikte “uçan” çözüm: Artık camlar drone’lara emanet!
Marketing Türkiye
14 Nisan 2025
Avrupa'nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Haberler
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Marketing Türkiye
25 Nisan 2025
BMD’den AYD’ye çağrı: “Ciro kaçıranları ve varsa başlattığınız yasal işlemleri kamuoyuyla paylaşın”
Haberler
BMD’den AYD’ye çağrı: “Ciro kaçıranları ve varsa başlattığınız yasal işlemleri kamuoyuyla paylaşın”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
L’Oréal’den STK'lara dev destek: 200 milyon euro’luk fon erişime açıldı
Haberler
L’Oréal’den STK’lara dev destek: 200 milyon euro’luk fon erişime açıldı
Nafizcan Önder
21 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.