24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Ev hanımlığı iş dünyasında olmaktan daha zor"
Haberler

“Ev hanımlığı iş dünyasında olmaktan daha zor”

Marketing Türkiye
7 Mart 2019
2 dk okuma

Online araştırma şirketi DORinsight, Dünya Emekçi Kadınlar Günü için özel bir araştırma hazırladı ve sonuçlarını paylaştı. Katılımcıların yüzde 71’i çalışan kadınlara verilen 4 aylık doğum izni süresinin yeterli olmadığını düşünüyor ve “ev hanımlığı”nın iş dünyasında olmaktan daha zor olduğunu belirtiyor. 

Araştırmada kadınlar ile ilgili dikkat çeken sonuçlar yer alıyor. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 71’i çalışan kadınlara verilen 4 aylık doğum izni süresinin yeterli olmadığını düşünüyor ve izin süresinin 12-24 ay olması gerektiğini söylüyor.

Araştırmanın diğer çarpıcı sonuçlarıysa şöyle:

Ev hanımlığı daha zor 

Katılımcıların yüzde 61’i ev hanımlığının daha zor olduğunu belirtirken, yüzde 39’u iş dünyasında olmanın zor olduğunu dile getirdi. Katılımcıların yüzde 71’i çalışan kadınlara verilen doğum izni süresi yetersiz olduğunu düşünürken, yüzde 29’u ise yeterli olduğunu söyledi.

İzin süresi 12-24 ay olmalı

Kadınlara verilen doğum izinlerinin yetersiz olduğunu düşünen kişilerin yüzde 32’si kadınlara 24 ay izin verilmesi gerektiğini, yüzde 31’i 12 ay izin verilmesi gerektiğini, yüzde 12’si 9 ay, yüzde 10’u 18 ay, yüzde 8’i 6 ay, yüzde 7’si de 15 ay izin verilmesi gerektiğini söyledi.

Ekonomik özgürlükle güçlenir

“Güçlü bir kadın sizce öncelikli olarak nasıl olmalıdır?” sorusuna katılımcıların yüzde 42’si “Ekonomik özgürlüğe sahip olmalıdır” yanıtını verdi. Bu yanıtı sırasıyla “Eğitim seviyesi yüksek olmalıdır” (yüzde 28), “Topluma faydalı bireyler yetiştirmelidir” (yüzde 24), “Yaşadığı toplumun sorunlarıyla yakından ilgilenmelidir” (yüzde 6) takip etti.

Türkiye’nin örnek kadınları

Katılımcıların yüzde 40’ı kendilerine rol modeli olarak Türkan Saylan’ı görürken, yüzde 24’ü Güler Sabancı’yı, yüzde 9’u Angela Merkel’i, diğer bir yüzde 9’luk kesim Sezen Aksu’yu, yüzde 3’ü Ayşe Arman’ı, yüzde 2‘si Madonna’yı, diğer bir yüzde 2’lik kesim Beyonce’u rol modeli olarak kendilerine aldıklarını belirtti.

Her alanda başarılı olurlar

Katılımcıların yüzde 76’sı kadınların istedikleri her alanda başarılı olabileceklerini söylerken, yüzde 10’u toplumsal sosyal sorumluluk çalışmalarında, yüzde 9’u ev içi emekle ilgili işlerde, yüzde 5’i ise tasarım ve yaratıcılık gerektiren işlerde başarılı olabileceklerini belirtti.

Emekçi Kadınlar Günü

Yapılan araştırmada katılımcılara 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nün anlamı sorulduğunda yüzde 32’si “Emekçi kadınların kutladığı bir gündür” şeklinde yanıt verdi. Yüzde 25’i “İnsan hakları temelinde, kadınların siyasi, sosyal ve ekonomik başarılarının kutlanmasına dair bir gündür”, yüzde 21’i “Kadın emeğine gereken değeri vermek için kutlanır”, yüzde 11’i “Kadınların, eşitlik taleplerini dile getirmesi için kutlanan bir gündür”, yüzde 7’si “Kadına yönelik şiddete dikkat çekmek için kutlanılan bir gündür” yüzde 4’ü ise “Tüm dünyada entelektüel kesimin kutladığı bir gündür” şeklinde cevapladı.

Araştırmanın Künyesi: 13-28 Şubat 2019 tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya; Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup çalışan 5 bin 899 kişi katıldı.

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
2025’in seyahat haritası: Zirvede sürpriz var!
5 Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (17-23 Mayıs)
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Görsel, metin ve müziğin gücünü en iyi kullananlar, Brandverse Awards Craft Bölümü'nde ödüllendirilecek!
Haberler
Görsel, metin ve müziğin gücünü en iyi kullananlar, Brandverse Awards Craft Bölümü’nde ödüllendirilecek!
Sena Tufan
20 Mart 2025
ABD, DeepSeek'e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Haberler
ABD, DeepSeek’e yeni kısıtlamalar getirmeyi planlıyor
Sena Tufan
18 Nisan 2025
Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Haberler
Bir poşet nasıl bir reklam mecrasına dönüşür?
Sena Tufan
4 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.