20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İlk başörtülü global marka yüzüne İsrail engeli!
Haberler

İlk başörtülü global marka yüzüne İsrail engeli!

Marketing Türkiye
23 Ocak 2018
1 dk okuma

Global bir kozmetik markasının reklam yüzü olacak ilk başörtülü isim Amena Khan, daha önce İsrail karşıtı tweet’lerinin ortaya çıkmasının ardından “markayla sözleşmesini karşılıklı olarak feshettiğini” duyurdu.

Güzellik blogger’ı Amena Khan’ın L’Oréal’in global saç bakım kampanyasında görünen ilk başörtülü model olayacağı dört gün önce duyurulmuştu. Fransız güzellik markasının “glam squad elçisi” olan İngiliz model Khan, marka için rolünü “oyun değiştirici” olarak niteliyordu.

İsrail için “düşman devlet” demişti

Ancak geçtiğimiz günlerde The Daily Mail tarafından açığa çıkarılan birkaç “İsrail karşıtı” tweet nedeniyle Khan’ın markadaki rolü sona erdi. 2014 yılında atılmış ve artık silinmiş olan tweet’lerde İsrail’in hareketlerinin “yasadışı” olduğunun altı çizilirken İsrail için “düşman devlet” nitelendirmesi yapılmış.

İngiliz başörtülü model, Instagram’dan yaptığı açıklamada “2014’te attığım tweetlerin içeriğinden dolayı pişmanım. Üzdüğüm ya da incittiklerimden samimi şekilde özür dilerim” dedi.

Khan mesajında “Çeşitliliği savunmak benim tutkularımdan biri ve kimseye ayrımcılık yapmam. Tweet’leri silmeyi seçmiştim çünkü benim savunduğum uyum mesajını temsil etmiyorlar. Derin bir pişmanlıkla bu kampanyadan ayrılma kararı aldım çünkü şu anda reklamın çevresinde yaşanan tartışmalar ondan çıkarılacak olumlu ve kapsayıcı hisse zarar veriyor” dedi.

https://www.instagram.com/p/BeQGp4ZnuuD/?hl=tr&taken-by=amenaofficial

L’Oréal Paris: Ayrılmasından dolayı memnun olduk

Bir L’Oréal Paris sözcü BBC’ye verdiği demeçte “Amena’nın attığı tweet’lerin içeriği nedeniyle özür dilemesinden dolayı memnunuz. L’Oréal Paris, tüm insanlara karşı hoşgörülü ve saygılı olmakta kararlıdır. Kampanyadan kendi rızasıyla ayrılmasını anlayışla karşılıyoruz” ifadelerini kullandı.

L’Oréal Paris daha önce de benzer şekilde bir transseksüel modelini sosyal medyada yaptığı paylaşımlar gerekçesiyle kovmuştu.

 

 

1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Haberler
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Marketing Türkiye
10 Ekim 2025
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
Haberler
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İrem Alimoğlu
14 Kasım 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Haberler
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.