30 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Netflix Araştırması: Tuvaletteyken bile dizi izliyoruz
Haberler

Netflix Araştırması: Tuvaletteyken bile dizi izliyoruz

Marketing Türkiye
22 Ocak 2018
2 dk okuma

22 ülkeden toplam 37 bin 56 kişinin katılımıyla gerçekleşen Netflix Araştırması’nın sonuçları yayınlandı. Netflix’in yeni araştırmasına göre, dizi ve film izleme alışkanlığı dört duvarı aşıp sokaklara, kafelere, toplu taşıma araçlarına taştı. Türkiye’deki Netflix kullanıcıları en çok otobüs yolculuğu sırasında film ve dizi izlerken, bu sırada çoğu kendi kendine kahkaha atmaktan çekinmiyor, kimi de ekrana kilitlenip ineceği durağı kaçırıyor.

Dünyada akıllı telefon kullanıcılarının 2,4 milyara ulaştığı günümüzde, mobil cihazlardan film ve dizi izleme alışkanlığı giderek yayılıyor. Netflix’in indirme özelliği sayesinde milyonlar, kendi dört duvarları dışına çıkıp izleme keyfini her yerde ve koşulda devam ettirirken, yepyeni “umumi” izleme davranışları da açığa çıkıyor. Kimi zaman etrafımızdakileri umursamadan göz yaşı döküyoruz, kimi zaman da merakımıza yenilip gözümüzü yanımızdakinin ekranına dikiyoruz.

Dünya genelinde Netflix izleyicilerinin yüzde 67’si, Türkiye’dekilerin de yüzde 77’si sadece evlerinde değil, örneğin işe gidip gelirken, otobüs yolculuğu yaparken veya uçaktayken de mobil cihazlarından film ve dizi seyrediyor. Nitekim pek çoğu için iş yolunda veya seyahat esnasında film ve dizi izleyebilmek yiyecekten ve sudan daha önemli. Netflix’in yeni araştırmasına göre, her iki Türk izleyiciden biri (yüzde 50) için WiFi bağlantısı en az rahat koltuk (yüzde 51) kadar önemli. Yüzde 46’sı ise mobil cihazlarını şarj edebilmenin elzem olduğunu söylüyor (Böylece şarj bittiği için izlemeyi bırakmak zorunda kalmıyorlar).

İzlerken izleniyoruz

Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 43’ü, dışarıda film ve dizi seyrederken, etrafındakileri gizlice onların ekranına bakarken yakaladıklarını söylüyor. Dışarıda film ve dizi izleyenlerin sadece %13’ü izledikleri içerik yüzünden utandıklarını itiraf ederken, yüzde 77’si ‘tuhaf bir durumda kalsalar’ bile o programı izlemeye devam ediyor. Kısaca umumi alanda izlemenin utanılacak bir yanı yok! Ancak başka birinin ekranını dikizlemenin de bir riski var. Bu şekilde ‘istemeden bir yapımın devamını öğrenenlerin’ oranı yüzde 13.

Yabancılar rahatsız edebiliyor

Türklerin 21’lik bir kısmı, bir yabancının izledikleriyle ilgili kendisini durdurup yorum yaptığını belirtirken, yüzde 47’si için dışarıda film ve dizi izlemek etrafındakilerle muhabbet etmekten daha önemli. Türkler bu konuda araştırmanın yapıldığı 22 ülkedeki diğer katılımcılara fark atıyor. Yine Türklerin yüzde 27’si ekrana bakarken etrafındakileri görmezden ve duymazdan geldiğini söylüyor.

Tuhaf davranışlar sergileyebiliyoruz

Tabii dışarıda yapımları izlerken, ‘tuhaf’ davranışlar da sergileyebiliyoruz. Türkiye’den araştırmaya katılan Netflix kullanıcılarının yüzde 72’si kalabalıklar arasında kahkaha attıklarını, yüzde 15’i göz yaşı döktüklerini söylüyor. Ancak yabancıların yanında duygularını göstermek söz konusu olduğunda Meksikalılar, Kolombiyalılar ve Şilililerle yarışmamız mümkün değil; Almanlar ise dizi ve filmlerin uyandırdığı duyguları en az belli edenler.

Türklerin ikinci şampiyonluğu

Elbette kafelerden toplu taşıma araçlarına pek çok yerde izleme yapmak mümkün. Ama Türkler en çok otobüs ile seyahat ederken dizi ve filmlere kilitleniyor. Yüzde 73’lük oranla bu alanda diğer ülkeleri geride bırakan Türklerin yüzde 44’ü uçakta, yine yüzde 44’ü işe gidip gelirken bununla meşgul oluyor. Ve yüzde 7’si umumi tuvaletlerde dizi ve filmlere gömülüyor!

Araştırmanın Metodolojisi: Araştırma 24 Ağustos – 7 Eylül 2017 tarihleri arasında SurveyMonkey tarafından, 37 bin 56 kişinin katılımıyla ABD, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Kanada, Şili, Kolombiya, Fransa, Almanya, Hindistan, İtalya, Malezya, Meksika, Hollanda, Filipinler, Polonya, Güney Kore, İspanya, İsveç, Tayvan, Tayland ve Türkiye’de gerçekleştirildi. Yaş ve cinsiyet bakımından dengeli olan örneklem, yayın hizmetleri aracılığıyla toplum içinde film veya dizi izleyen yetişkin çevrimiçi popülasyonu temsil etmektedir.

 

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
Skims, güzellik kategorisine adım attı: Ürün kısa sürede tükendi!
Skims, güzellik kategorisine adım attı: Ürün kısa sürede tükendi!
YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
Türkiye'de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
Türkiye’de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Haberler
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
İrem Alimoğlu
1 gün önce
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Haberler
Patronlar Dünyası artık yazılı basında da var!
Sena Tufan
4 hafta önce
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
17 Haziran 2025
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sena Tufan
15 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.