1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Resmi ilanlarda ‘dijital dönem’ hazırlıkları hız kazandı
Haberler

Resmi ilanlarda ‘dijital dönem’ hazırlıkları hız kazandı

Marketing Türkiye
15 Ocak 2018
2 dk okuma

Resmi ilan ve reklamların süreli yayınlarda yayımlanmasına aracılık görevini üstlenen BİK, yazılı basında dijital dönüşümü sağlamaya yönelik proje ve mevzuat çalışmalarıyla eş zamanlı olarak resmi ilanların dijital ortamda ne şekilde yayımlanabileceğine ilişkin hazırlıklarına da başladı.

Bu kapsamda Anadolu’nun farklı şehirlerinde yerel gazete temsilcileri ile bir araya gelerek toplantılar gerçekleştiren ve alanında uzman akademisyenlerin görüşlerine başvuran BİK, olası yeni döneme ilişkin hazırlıklarına İstanbul merkezli gerçekleştirdiği toplantılarla hız verdi.

Yaygın gazete, dijital reklam ajansı ile dijital ölçüm yapan dernek ve şirket temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantılara ilişkin bir açıklama yapan İlan Hizmetleri Müdürü İdris A. Çam, gazetelerle gerçekleştirilen toplantıların çok verimli geçtiğini kaydetti.

Dijital ortama dair şartlar konuşuluyor

Dijital ortamda da yayın yapan resmi ilan yayınlama hakkı bulunan gazetelerle gerçekleştirilen ve devam eden toplantıların bunun bir parçası olduğunu belirten Çam, yerel gazetelerin katılımıyla düzenlenen seminer ve istişare görüşmelerinin de süreceğini vurgulayarak, şöyle devam etti:

“Son bir hafta içinde gerçekleştirdiğimiz toplantılarda resmi ilanların yayın mecrası olan süreli yayınlarda uygulanan kıstaslar ve ek gösterge uygulanmasına dair şartların dijital ortamda nasıl ve ne şekilde olabileceğine yönelik istişarelerde bulunduk. Geçmişte çeşitli vesilelerle bir araya geldiğimiz gazetelerimizden, resmi ilanların dijital ortamda yayımlanmasına yönelik yürütülen çalışmalara ilişkin görüşlerini alarak not ettik.”

Yürürlükteki mevzuatlara göre, resmi ilanların yayın mecrasının gazeteler olduğunun altını çizen Çam, “Bunun böyle de devam etmesini arzu ediyoruz. Ancak gelecekte gazetelerin dijital platformlarında, yani internet haber sitelerinde de resmi ilanların duyurulması yönünde bir tercihe gidilmesi halinde hem gazetelerimizin hem de Kurumumuzun buna hazır olması büyük önem taşıyor. Elbette bunun için yasal bir düzenlemenin yapılması, bu yönde bir iradenin oluşması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

“Resmi ilanlar bir anlamda dijitale taşındı”

BİK’in 2012 yılından itibaren gerçekleştirdiği çalışma ve yaptığı düzenlemelerle bütün kesimlerin takdirini kazanan bir sistem kurduğunu anlatan Çam, “Resmi ilanlar hâlihazırda gazetelerin basılı nüshalarının yanı sıra herhangi bir ücret tahakkuk ettirilmeksizin hem bu gazetelere ait internet haber sitelerinde hem de resmi ilan portalı www.ilan.gov.tr’de yayımlanmaktadır. Böylece kamuya ait ilanların tamamını tek bir çatı altında, ortak bir platformda görebilmek mümkün hale geldi. Aslında resmi ilanlar bir anlamda dijitalleşmiş, diğer taraftan da global erişime açık hale getirilmiştir” değerlendirmesinde bulundu.

 

1 2025’in en çok kazandıran beş mesleği...
2025’in en çok kazandıran beş mesleği…
2 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
3 Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
Çalışanlar artık geleneksel hediyeler istemiyor!
4 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
5 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Güncel Haberler
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
TikTok'ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter'a dönüşmek...
TikTok’ta Morning Shed akımı: Güzellik için Hannibal Lecter’a dönüşmek…
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Lacoste, Bursaspor'un Timsah Arena'sına "göz kırptı"
Haberler
Lacoste, Bursaspor’un Timsah Arena’sına “göz kırptı”
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Haberler
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Marketing Türkiye
1 Mayıs 2025
Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Haberler
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.