2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yoluna askeri ürün üreterek başlayan 10 dünya markası
Haberler

Yoluna askeri ürün üreterek başlayan 10 dünya markası

Marketing Türkiye
31 Aralık 2017
3 dk okuma

Dünyaca ünlü birçok markanın aynı zamanda askeri geçmişi olduğunu biliyor muydunuz? Bazı markalar bu geçmişlerini kendi logolarında halen kullanırken, bazıları ise askeri geçmişlerinden bahsetmek bile istemiyor. Bu markalar ilk kurulduklarında sadece askeri alanda ürünler üretiyorlarken şimdi ise dünya çapında birer marka haline geldiler…

İşte geçmişinde askeri ürün olarak başlayan 10 dünya markası…

Ray-Ban

Dünyanın önde gelen gözlük markalarından biri olan Ray-Ban, ilk kurulduğu zamanlarda sadece askeri alanda üretim yapıyordu. ABD ordusu, yüksek irtifalarda uçan pilotların bulantı ve baş ağrısı azaltıcı güneş gözlüğü üretmesini talep etmesiyle bu tarzı geliştirdi. İlk orijinal prototip 1936’da tasarlandı ve yeşil objektiflere sahipti.

ray-ban


Kotex

Kotex hijyenik pedleri aslında I. Dünya Savaşı sırasında askerleri tedavisinde kullanılması için tıbbi amaçlı gazlı bez olarak kullanılıyordu.

kotex


Jeep

İlk olarak Jeep askeri amaçla 1941’de üretime geçti. Willys MB Jeep’leri, 2 Dünya Savaşı’nda ABD ordusun çoğu Jeep araçlardan oluşuyordu.

jeep


Mars

Şirketin sahibi Forrest Mars Sr., İspanya İç Savaşı sırasında askerlerin üzerleri şeker kaplı çikolatalar yediğini ve bu sayede sıcakta çikolataların erimediğini görür ve böylece M&M tarifini bulur.

mm


Vodafone

Vodafone, 1980’li yılların başında İngiltere’nin en büyük askeri radyo-teknoloji üreticisi olan Racal Electronics’in yan kuruluşu olarak kuruldu. Aşağıda bulunan telefon Vodafone’un ilk cep telefonu olan Mobira, tam tamına 11 kilo ağırlığındaydı.

vodafone


Victorinox – (İsveç Çakısı)

1864’te Ibach-Schqyz, askerler için aşağıda bulanan resimdeki  ilk prototipi üretiyordu.

isveç çakısı


Hugo Boss

Hugo Boss, o dönem Nazi Partisinin bir üyesiydi ve 1928’de SS subaylarının ve partinin üniformalarını üretiyordu.

hugo boss


Fanta

1.Dünya Savaşı sırasında Coca-Cola’ya Almanya’da ticari ambargo uygulanıyordu. O tarihte Coca-Cola Deutschland, peyniraltı suyu ve cibre(şurup) gibi malzemelerle yapılmış Fanta adında yeni bir içecek hazırladı.

fanta


Volkswagen – Beetle

Adolf Hitler, yeni araç pazarı oluşturmak amacıyla sağlam ama ucuz bir araç talebi sonrası Volkswagen Beetle üretiliyor.

vw

Burberry

1856 yılında kurulan Burberry, ilk olarak Birinci Dünya Savaşı’nda giyilen trençkotun yaratıcısı. Avrupa’da yıllar boyunca süren siper muharebelerinde askerlerin rahat hareket edebilmesi için bu kabanı üreten Burberry kısa sürede küresel bir marka haline geldi.

burberry2_ps

 

1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
2 hafta önce
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
3 hafta önce
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Haberler
Markayla sıcak temas “harita ekranında” başlıyor…
Marketing Türkiye
7 Eylül 2025
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İrem Alimoğlu
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.