1 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

B2B Pazarlamada Zirvesi” Akçansa’nın ev sahipliğinde düzenlendi

Marketing Türkiye
23 Ocak 2013
3 dk okuma

Ev sahipliğini Akçansa’nın yaptığı Pazarlama Zirvesi’nde bu yıl “B2B pazarlamada son trendler” konusu, uzman konuşmacılar tarafından ele alındı. 22 Ocak 2012 Salı günü Sabancı Center, Hacı Ömer Sabancı Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen zirveyi iş dünyasının farklı kesimlerinden çok sayıda üst düzey yöneticinin yanı sıra pazarlama yöneticileri ve akademisyenlerin oluşturduğu 400’den fazla kişi izledi. Moderatörlüğünü Marka Danışmanı Temel Aksoy’un üstlendiği zirvede, Vodafone Kurumsal İş Birimi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, İPSOS CEO’su Vural Çakır, Fütürist Ufuk Tarhan ve Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal yaptıkları sunumlarla B2B pazarlama konusunu farklı yönleriyle değerlendirdiler. Zirve açılışında konuşma yapan Sabancı Holding Çimento Grup Başkanı Mehmet Göçmen, müşteri ihtiyaç ve beklentilerinin hızla değiştiğini belirterek, bu süratli değişimin iş modellerini sürekli olarak gözden geçirme zorunluluğu doğurduğunu söyledi. Günümüzün sert rekabet koşullarında markaların güçlü ve sürdürülebilir şekilde varlığını devam ettirmesinin kurumsal stratejiler kadar pazarlama yöntem ve taktiklerinin günün gerekliliklerine uygunluğu ile sağlanabileceğine dikkat çeken Göçmen, “Bu yılki zirvenin ana başlığı olan B2B Pazarlama özellikle emek yoğun sektörlerde bahsettiğimiz değişimin yoğun şekilde hissedildiği bir alan. Bu alanda çalışan pazarlama profesyonellerini, müşterileri nezdinde iş ortağı olarak konumlanmak, katma değer yaratan hizmet sunmak ve sunulan hizmeti farklılaştırmak, bir sadakat zinciri oluşturmak ve kurumsal kültür ve değerlerin dışına çıkmadan üretimden satış sonrasına kadar müşteri beklentilerini etkili şekilde yönetmek gibi zor görevler bekliyor” şeklinde konuştu.

Akçansa Genel Müdürü Hakan Gürdal, zirvede yaptığı sunumda katılımcılara Akçansa’nın çimento ve hazır beton ürünlerinde geliştirdiği pazarlama yöntemlerinden örnekler aktardı. Emtia olarak kabul edilen çimentonun pazarlamasında farklılaşacak ve değer yaratacak uygulamalar üzerinde çalıştıklarını belirten Gürdal, bu alandaki başarının müşterileri dinlemenin ve ihtiyaca uygun ürün ve hizmet geliştirmenin yanı sıra insan kaynağının da etkili olduğunu söyledi. Hakan Gürdal, “Ürün ve hizmetlerimizi müşterilerimizle birlikte geliştirdik. Oluşturduğumuz pazarlama ekibimiz onları can kulağıyla dinledi ve onlardan gelen geri bildirimleri dikkatle inceledi. Sonunda ihtiyaçları birebir karşılayabildiğimiz çözümler sunan bir pazarlama yaklaşımını oturttuk. İnsan kaynağı bu alanda çok kritik bir faktör… Bu yaklaşım artık gündemimizin kalıcı bir maddesi… Daha fazla ihtiyaca dönük daha iyi hizmet için bu alandaki çalışmalarımız gelişerek devam edecek” dedi. Hakan Gürdal, sunumunda Bayi Konseyi, Yüzde yüz Akçansalı, Geleceğin Liderleri, Betonik Fikirler, özel ürünler gibi Akçansa tarafından yürütülen çeşitli projelerden örnekler de sundu.

Yeni Normal: Mobil gerçeklik

Vodafone İş Birimi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy B2B pazarlamada mobil uygulamaları anlattığı sunumunda mobil gerçekliği yeni normal olarak tanımladı ve Vodafone’un mobil pazarlama uygulamalarından örnekler verdi. Mobil pazarlama tekniklerinin çok çeşitli iş kollarında, doğru segmentasyonla, doğru kişilere ulaşmayı sağlayan etkili yöntemler olduğunu belirten Engin Aksoy yakın gelecekte özellikle mobil ödeme alanında büyük gelişmeler olacağının altını çizdi. Aksoy, mobil pazarlama yöntemlerinin, bir restoranın veya mağazanın önünden geçen kişilere kampanya bilgisi gönderilmesinden, yurt dışına çıkmakta olan birine seyahat sigortası satışına kadar çok çeşitli alanlarda kullanılabildiğini aktardı.

Vural Çakır: B2B Pazarlamada daha karmaşık mekanizmalar var

IPSOS CEO’su Vural Çakır ise sunumunda B2B pazarlamada araştırmayı farklılaştıran etkenleri anlattı. Nihai tüketiciye pazarlama ile B2B pazarlama arasında detaylı bir kıyaslama sunan Çakır, “Kusurlu mükemmellik ve süper bolluk çağında araştırmayı farklılaştıran faktörler var. Öncelikle daha karmaşık bir mekanizmayla karşı karşıyayız. Karar veren kesim çok daha az insanı kapsıyor. Ayrıca B2C alanında müşteri daha duygusal davranabiliyor. B2B pazarlamada ise daha rasyonel davranan bir müşteri söz konusu. Üstelik daha az müşteri segmenti mevcut ve daha etkili kişisel ilişki gerekiyor. Ürünler daha karmaşık, ambalaj daha önemsiz hale geliyor” dedi. Vural Çakır ayrıca pazarlamada bugünün önemine değinerek, “Stratejik planlama diye bir şey yoktur çünkü uzun vadede hepimiz öleceğiz. En önemli şey bugün ve bugüne dair güvendir” şeklinde konuştu.

Ufuk Tarhan: Yeni dünyada T Modeli insan

Dijital Devrim ve Hiper Trendler başlıklı bir sunum yapan Fütürist Ufuk Tarhan, katılımcılara 2045 yılında insanlığı nasıl bir dünyanın beklediğine ipuçları verdi. Yeni Dünyanın insanını tasarım, teknoloji ve tedarik denklemiyle oluşan T Modeli insan olarak tanımlayan Tarhan, bilgiden çok becerilerin öne çıkacağı bir döneme girildiğinin altını çizdi. Ufuk Tarhan, “Bilgi her geçen gün eskiyor ve önemini yitiriyor. Ölümsüzlüğü aradığımız ve buna yaklaştığımız bir çağda artık bilginin değil becerinin tedarik edildiği, iş ve özel yaşam ayrımının giderek ortadan kalktığı bir döneme giriyoruz. Dijital devrim daha yeni başlıyor. Mesleğimiz ne olursa olsun, ‘paralel kariyer’ ve çoklu kariyer kavramlarını gündemimize almalıyız” dedi.

Temel Aksoy: Ürüne odaklanmak körlüğe yol açar

Marka Danışmanı Temel Aksoy ise yaptığı kapanış konuşmasında farklılaşan pazarlama uygulamaları için ürünün önemli olmadığını söyleyerek ihtiyaçları karşılamaya odaklanan çözümlerle geleneksel algıdan uzaklaşmanın mümkün olduğunu belirtti.
Ürüne odaklanmanın miyoba neden olduğunu belirterek üründen çok çözüme odaklanmak gerektiğini söyleyen Aksoy, “1900’lerin başında ABD’de demiryolu şirketleri devlet kadar güçlüydü. Aynı yıllarda havacılık endüstrisinin doğuşuna tepki vermediler. Bunun işlerini ilgilendirecek bir durum olduğunu ve müşterilerin aynı ihtiyacına çözüm getirdiğini öngöremediler. Bir tanesi bile bu konuda adım atmadı. Ürüne odaklanmak beraberinde körleşmeyi getirir. İhtiyacınız olan duvarda bir delik açmaksa matkaba odaklanmamalısınız” şeklinde konuştu.

1 İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
İş insanı İrfan Orakçıoğlu hayatını kaybetti
2 BYD Seal, reklamları "solladı"
BYD Seal, reklamları “solladı”
3 Ticaret Bakanlığı'ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
Ticaret Bakanlığı’ndan tüketici lehine adım: İade kargo ücreti satıcıya ait olacak
4 Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
5 Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Güncel Haberler
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Animelerle gelen tehlike: 250 binden fazla siber saldırı Z kuşağını hedef alıyor
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı...
Marketing Türkiye Haziran sayısında İtalyan rüzgarı…
Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekada ileri adım için "istikrar" şart!
Haberler
Yapay zekada ileri adım için “istikrar” şart!
Sena Tufan
4 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-24 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (18-24 Nisan)
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Mendil kutuları tuvale dönüştü...
Haberler
Mendil kutuları tuvale dönüştü…
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.