18 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakende sektörünün "büyük veri" sınavı
Haberler

Perakende sektörünün “büyük veri” sınavı

Marketing Türkiye
14 Aralık 2017
3 dk okuma

Teknolojinin en çok etkilediği sektörlerden biri olan perakendeye artık ‘veri’ hükmediyor. 2020 yılında 44 trilyon gigabyte’a ulaşması tahmin edilen veriyi en iyi kullananlar sınavı geçecek. KPMG Türkiye Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Fikret Çetinkaya, “Doğru hedefleri belirleyen, müşterisini anlayan, çalışanlarına yatırım yapan şirketler bu durumdan avantaj sağlayacak ” dedi.

Dünya, dev boyutlarda kişisel veriye sahip perakende sektörünün teknolojiyi nasıl yöneteceğini tartışıyor. KPMG’nin Harvard Businnes Review ile gerçekleştirdiği analize göre, 2020 yılında 44 trilyon gigabyte büyüklüğüne ulaşması tahmin edilen kişisel veriye sahip olacak şirketler arasında bu veriyi doğru kullananlar, kritik eşiği aşacak.

KPMG Türkiye Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Fikret Çetinkaya, çalışmanın sonuçlarını değerlendirdi. Çetinkaya, her kesime seslenen perakende sektörünün teknolojiden doğrudan etkilendiğini söyledi. Çetinkaya, “ Sanayi çağı, 150 yıldır ekonominin işleyen çarkı oldu. Ancak şimdi yeni bir dönem başlıyor: Bilgi çağı. Ekonomiler artık veri üzerine kuruluyor. Bu çağda en kritik yetenek ‘veri okuryazarlığı’ olacak. Her iki yılda bir şirketlerin sahip olduğu verilerin toplamı ikiye katlanıyor. 2020 yılında perakende sektöründe 44 trilyon gigabyte büyüklüğüne ulaşacak veriyi doğru toplayan, iyi okuyan, analitik bir bakış açısıyla yorumlayan ve buna uygun aksiyonlar alan şirketler bir adım öne çıkacak” dedi.

“Teknolojiyi kullanan tüketiciler sektörü değiştirdi”

Çetinkaya, şöyle devam etti: “Çalışma bize gösteriyor ki fiyatları daha kolay karşılaştırabilen, ürünlere daha kolay ulaşabilen tüketiciler perakende sektörünü değiştirdi. Bilgi zenginliği ile güçlenen müşterilerini anlamayan ya da ne istediklerini bilmeyen şirketlerin yeni düzende işi hiç kolay olmayacak. Bu noktada müşteri beklentilerini aşmak kadar temel müşteri ihtiyaçlarını karşılamak da önemli bir unsur olmaya devam edecek. Bu yeni perakende düzeninde müşteri deneyimlerinden elde edilen verileri toplayıp analiz etmek hayati önem taşıyacak. Hızlı hareket eden, teknolojilerden yararlanan şirketler yarışta avantaj kazanacak, hem müşterileri hem de kendileri için değer yaratacaklar. ”

Analizde, dünyada başarılı örnekleri olmakla birlikte pek çok şirketin verinin analizi ve iş hedefleri doğrultusunda kullanımı ile ilgili henüz istenilen seviyede olmadığı belirtilerek atılması gereken adımlar 10 başlık altında inceleniyor:

  • Hedef belirlemek: Yeni müşteriler çekmek, müşterilerini elinde tutmak, sosyal medya üzerinden müşterilerle etkileşimi artırmak gibi hedefleri olan şirketler, toplaması gereken veri türlerini belirleyip hedeflerini netleştirmek zorunda.
  • Veri haritası çıkarmak: Günümüzde tüm müşteri verilerinin tek bir yerde ya da tek bir kanalda yer alması çok ender bir durum. Bu nedenle müşteriyi en iyi şekilde analiz edebilmek için ilişkinin adım adım planlanması gerekiyor. En önemli verilerin belirlenmesinde bu süreç kilit rol oynuyor.
  • Süreç, kurulacak sistemle eşzamanlı işlemeli: Veri kaynakları belirlenip veri haritası oluşturulduktan sonra sosyal medya ve Nesnelerin İnterneti gibi yeni teknolojiler aracılığıyla elde edilen bilgiler bir platformda toplanmalı. Bu sistemle birlikte analiz edilen sonuçlar, şirketlere sağlıklı bir ‘pusula’ gibi yol gösterebilir.
  • Doğru işgücüne yatırım yapılmalı: En iyi teknolojiler ve en gelişmiş analitik araçlar, onları nasıl kullanacağını bilemeyenler için anlam taşımaz. Şirketler veri okuryazarlığı alanında çalışanlar yetiştirmeli, eğer daha acil çözüme ihtiyaç duyuyorsa gerekli becerilere sahip yeni çalışanlarla ekibini güçlendirmeli.
  • Analitik bir bakış açısı şart: Şirketin her basamağında analitik bir bakış açısıyla hareket edilmeli. Verileri organizasyonun her noktasında kullanmak, başarıyı da beraberinde getirecektir.
  • Hedefler kurum kültürü haline gelmeli: Müşteri odaklılığı hedefleyen şirketler bunu kurum kültürü haline getirmeli. Bunun için de müşteri deneyimi konusunda tecrübeli yöneticilere ihtiyaç var. Müşteri deneyimi konusunda tecrübeli yöneticiler, kurumun yatırımlarını da yönlendireceği için şirkete olumlu katkı sağlayacaktır.
  • Daha iyi hizmet için tüm bilgileri kullanın: Ürünleri ve hizmetleri geliştirirken tüm bilgilerden faydalanmak gerekiyor. Bu bilgileri zenginleştirmek adına da web, mobil ve soysal medya teknolojilerine eğilinmesi gerekiyor. Şirketler sundukları ürünleri ve hizmetleri özelleştirmek adına müşterilerin hakkındaki görüşlerinden faydalanabilir.
  • Süreçler ve araçlar farklı olsa da hedef aynı: Farklı iş araçlarına sahip olan şirketler farklı iş süreçlerinden geçiyor olabilir. Ancak hedef hep aynı: Veriyi iyi kullanarak müşteriyi daha iyi anlamak ve memnuniyet sağlamak. Şirketler hedefleri doğrultusunda çok basit bir analitik raporlama da, karmaşık bilişsel teknolojiler de kullanabilir. Tek bir çözümün olmadığı bu yolculukta şirketlerin kendi müşterilerinin memnuniyeti için en doğru rotayı çizmesi gerekiyor.
  • Sonuçlar ölçümlenmeli: Veri analitiği kullanan şirketler ileriye dönük olarak müşterisini daha iyi anlayıp anlamadığını çözmek isteyecektir. Müşterilerin sayısı arttı mı, müşteri başına gelir artıyor mu, müşteri sadakati gelişiyor mu, sosyal medyada şirket daha olumlu etkileşim alıyor mu ve tabii ki tüm bu faktörler gelirleri ne yönde etkiliyor gibi sorular yanıtlanmalı.
1 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 "LEGO ödeneği" yan hak oldu!
“LEGO ödeneği” yan hak oldu!
Güncel Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS '25 başvuruları başladı!
MMA Türkiye SMARTIES™ AWARDS ’25 başvuruları başladı!
Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Koçtaş, YouTube'da 1 milyon aboneye ulaştı!
Haberler
Koçtaş, YouTube’da 1 milyon aboneye ulaştı!
Advertorial
12 saat önce
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
Haberler
MNG Kargo gitti, DHL eCommerce geldi
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Haberler
Yapay zeka imkansızı olanaklı kılıyor
Advertorial
11 Nisan 2025
Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Haberler
Versace, Prada çatısında yeniden İtalyan oluyor!
Nafizcan Önder
10 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.