20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kara Cuma yine büyük bir alışveriş çılgınlığına sahne olacak
Haberler

Kara Cuma yine büyük bir alışveriş çılgınlığına sahne olacak

Marketing Türkiye
21 Kasım 2017
2 dk okuma

Türkiye’de bir önceki yıla kıyasla yüzde 192 alışveriş artışı görülen Kara Cuma, RTB House araştırmasına göre her yıl ivme kazanıyor ve bu yıl daha da çok alışveriş yaşanacak.

Bu yıl 24 Kasım’a denk gelen Kara Cuma, e-ticaret mağazaları için en yoğun günlerden biri ve büyük satış hedeflerini karşılamak için mükemmel bir fırsat sunuyor. RTB House’un araştırmasına göre, her yıl ivme kazanan Kara Cuma, bu yıl daha da çok satış getirecek.

Adobe Digital Insights’a göre, Kara Cuma’da dünya çapında gerçekleşen çevrimiçi satışlar, 2016’da 3 milyar doları aştı. Bu rakamların, artan çevrimiçi harcamaların bir sonucu olarak 2017’de daha da yükselmesi bekleniyor. Perakende mağazalarında karşılaşılan kalabalık sıralar, sınırlı zaman ve yüzlerce müşteri, alışveriş yapanları bu yoğunluktan kaçınmak için çevrimiçi alışverişe yönlendiriyor.

Dünyanın önde gelen reklamcıları için gelişmiş yeniden hedefleme teknolojileri sunan global şirket RTB House, Kara Cuma popülaritesinin her yıl nasıl arttığını araştırmak üzere yüzlerce kampanyayı inceledi. 10 ülkede 400’den fazla kampanya üzerinde yapılan incelemelere göre, bir önceki yıla kıyasla 2016’daki Kara Cuma, e-ticaret şirketlerine yüzde 106’nın üzerinde daha fazla insan çekti ve yüzde 204 daha fazla ticari işlem gerçekleşmesini sağladı. Kara Cuma 2016’da e-mağazalar, neredeyse yüzde 65 daha fazla insan tarafından ziyaret edildi ve Kasım ayının geri kalanının ortalamasından yüzde 170 daha fazla işlem gerçekleştirildi.

Türkiye’de alışveriş oranı her yıl artıyor

2016 yılında Kara Cuma sırasında çevrimiçi mağazalar, Kasım ayı genelinin ortalamasından yüzde 5’in üzerinde daha fazla insan tarafından ziyaret edildi. Buna ek olarak müşteriler, Kasım ayı ortalamasından yüzde 37’nin üzerinde daha fazla işlem yaptı.

Bir önceki yıla kıyasla 2016 yılında Kara Cuma döneminde, çevrimiçi mağazalarda yüzde 192’nin üstünde daha fazla alışveriş yapıldı. Kara Cuma’dan sonraki ilk Pazartesi için literatüre geçen Siber Pazartesi’de ise Kasım ayının ortalamasından yüzde 15’in üzerinde daha fazla işlem yapıldı.

Ömer Aras
Ömer Aras

Kara Cuma’nın bu yıl daha da popüler olmasını beklediklerini dile getiren RTB House Doğu Avrupa Bölge Direktörü Ömer Aras, “Geçen yıl Kara Cuma’daki dönüşüm oranı, neredeyse Kasım 2015 ortalamasından yüzde 70 daha iyiydi. Büyüyen reklam harcamaları ve çevrimiçi alışveriş yapan insanların sayısı, bize bu yılki Kara Cumanın bir rekor daha kıracağını gösteriyor.”

Pazarlama uzmanları Kara Cuma için hazırlanmalı

Kara Cuma döneminde pazarlama uzmanları, kendilerini kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları ile hazırlayabilir. Kara Cuma sırasında yapay zeka teknolojisinin ve derin öğrenme algoritmalarının gücü ile pazarlamacılar, her bireysel müşteri için en arzu edecekleri ürünleri içeren kreatifler ekrana getirebilir.

1511249353_infografika_bf_TR_01_01

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Haberler
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Advertorial
10 Ekim 2025
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
3 hafta önce
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
Haberler
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.