6 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Anadolu Efes’ten geleceğe dönüş
Haberler

Anadolu Efes’ten geleceğe dönüş

Marketing Türkiye
4 Eylül 2017
3 dk okuma

Anadolu Efes kapsamlı bir değişim süreciyle bünyesindeki markaların görsel kimliklerini yeniledi. Markanın 1996 yılındaki etiket tasarımdan yola çıkılarak oluşturulan yeni logoda mavi, altın ve beyaz renkler öne çıkıyor. Anadolu Efes’in yeni marka kimliğinin ortaya çıkış hikayesini projenin yaratıcılarından dinledik…

Söyleşi: Merve Şahin [email protected]

Anadolu Efes, bünyesinde yer alan Efes markaları kapsamlı bir yenilenme sürecinden geçti. Anadolu’dan dünyaya açılan markanın görsel dünyasını yeniden tanımlayan çalışma, Anadolu’nun hammaddeleri ve zengin tarihinden ilham alıyor. Yeni görsel kimlik için bira kategorisinde dünyanın önde gelen markaları için tasarımlar hazırlayan Brown&Co ile çalışan Anadolu Efes’in Pazarlama Direktörü Kasia Özgen “Brown&Co’nun tasarımlarıyla gerçek bir fark yaratacaklarına emindik. Bunun sebebi ekibin bira kategorisindeki uzmanlığı ve markalarımıza duydukları ilgiydi” diyerek iş birliklerini özetliyor.

Brown&Co Kurucu Ortağı Dave Brown ise “İnanıyoruz ki Efes’in yeni kimliği dünyadaki en güzel bira markası kimliklerinden biri ve Brown&Co ekibinin her bir üyesi bu çalışmalarla gurur duyuyor” diyerek iş birliğine duydukları heyecanı dile getiriyor. İşte Anadolu Efes’in yenilenme sürecinde yaşananlar…

anadolu-efes-4
Dave Brown

Anadolu Efes çatısı altında yer alan markaların görsel kimliğinin yenilenme süreci nasıl başladı?
Brown&Co, dünyanın dört bir yanında önde gelen bira markalarının başarılı bir şekilde tasarlanması konusunda sahip olduğumuz deneyime dayanarak görevlendirildi. Türkiye’nin simgesi haline gelen Efes ile çalışma fırsatı bir ayrıcalıktı ve bu markayla çalışmayı uzun yıllardır istiyorduk. “Kolektif Sanal Marka” (Virtual Brand Collective) ajans modelimiz, uzman bir ekibi hızlı bir şekilde harekete geçirmemizi ve bu büyük projeyi son baskı ve marka kimliği başta olmak üzere oldukça kısa bir sürede sunmamızı sağladı. İlk işimiz markanın mevcut tasarımının pazardaki algısını analiz etmek oldu. Ardından Efes’i farklı kılan önemli görsel kaynakları tanımladık ve markanın kökenini, ürün kalitesini ön plana çıkaran bir tasarım için çalışmalara başladık. Amaçlarımızdan biri de markanın görsel kimliğini, Efes’in stratejik pazarlama ortağı OxfordSM ile belirlediği “Enjoying Together Genuinely” (Birlikte Keyfini Sürün) stratejisine uyumlu hale getirmekti. Tasarım stratejimizin bir diğer ayağını ise portföy içerisindeki markalarla bir “Efes Ailesi” oluşturmak ve marka rengini sahiplenen bir çalışma gerçekleştirmekti. Tasarımı yaparken ilhamı 1996’da yapılan etiket tasarımından aldık.anadolu-efes-

Yeni tasarımlar Efes’in hangi özelliklerini öne çıkarıyor?
Genel olarak, “Geleceğe Dönüş” yaklaşımından esinlenerek ayırt edici ve zamansız bir marka kimliği yaratmak için yola çıktık. Bu Efes’in eski etiket tasarımlarından etkilendiğimiz anlamına geliyor. Dünya’nın önde gelen bira markaları, detayları ve marka mirasını kullanıyor. Birliktelik hissini oluşturmak üzere ambalajda iki farklı tondaki mavi dikey bölmeyi kullandık. Kaliteli yerel hammaddelerin kullanımı, markanın kökenlerine dair öykünün anahtarlarından biri. Bu nedenle el çizimi hammadde görselleri tasarlandı. Böylelikle Anadolu’nun en iyi hammaddeleriyle üretilen ürünün yerel, özgün duruşu ve bunun getirdiği gurur mesajı vurgulanmış oldu.

Anadolu Efes Türkiye Pazarlama Direktörü
Kasia Özgen

Sekizinci logo değişimi
✓ Uluslararası düzeydeki pek çok araştırma gösteriyor ki tüketiciler yenilikçi ve modern olarak gördüğü markalardan belli dönemlerde ambalajlarını yenilemelerini bekliyor.
✓ Anadolu Efes olarak tüketiciler nezdinde düzenli olarak yaptığımız araştırmalarla böyle bir talebin olup olmadığını kontrol ediyoruz. Sektörünün öncü ve lider firması olarak ana markamız Efes’in logo ve ambalajını kurulduğumuz 1969 yılından bu yana bu yana 8’inci defa yenilemiş ve modernleştirmiş olduk.

Yeni logo Anadolu kimliğimizi vurguluyor
✓ Brown&Co ile portfolyomuzun relansmanı için yeni bir marka kimliği yaratma sürecinde bir araya geldik ve tasarımlarıyla gerçek bir fark yaratacaklarına emindik. Bunun sebebi ekibin bira kategorisindeki uzmanlığı ve markalarımıza duydukları ilgiydi.
✓ Tasarım olarak beklentimiz, markalarımızın kaliteli, doğal, özgün algısını ambalajlara yansıtmak, markalarımızın bu topraklarda uyandırdığı aidiyet duygusunu yakalamak ama bunu yaparken de tamamen çağdaş ve modern olmaktı.
✓ Ayrıca Anadolu’nun en kaliteli hammaddelerini kullandığımızı, markalarımızın bu topraklardan çıkarak dünyaya yayıldığını ve bunun getirdiği gurur mesajını vurgulamak istedik.

anadolu-efes-2 ✓ Brown&Co ekibi ilk görüşmemizden ambalaj tasarımlarının çıktığı ana kadar aynı ilgi ve tutkuyla çalıştı.

 

1 Ticaret Bakanlığı'ndan "gizemli kutu" tanıtımlarına erişim engeli
Ticaret Bakanlığı’ndan “gizemli kutu” tanıtımlarına erişim engeli
2 Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
Instagram’dan reklamsız dönem: Ücretli abonelik modeli geliyor
3 Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Ağustos ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Reklamcı ve pazarlamacılara özel teknoloji trendleri
Reklamcı ve pazarlamacılara özel teknoloji trendleri
5 İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası...
İstanbul’a yakın, yatırım fırsatları da sunan 7 tatil rotası…
Güncel Haberler
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Ayın en çok konuşulan oyuncuları!
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Haberler
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
İrem Alimoğlu
27 Temmuz 2025
Whatsapp'tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Haberler
Whatsapp’tan mesajlara yapay zeka dokunuşu
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Haberler
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
ASICS’ten kız çocuklarını sporda tutacak inovatif adım: “Undropped Kit”
Haberler
ASICS’ten kız çocuklarını sporda tutacak inovatif adım: “Undropped Kit”
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.