16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Anadolu Efes’ten geleceğe dönüş
Haberler

Anadolu Efes’ten geleceğe dönüş

Marketing Türkiye
4 Eylül 2017
3 dk okuma

Anadolu Efes kapsamlı bir değişim süreciyle bünyesindeki markaların görsel kimliklerini yeniledi. Markanın 1996 yılındaki etiket tasarımdan yola çıkılarak oluşturulan yeni logoda mavi, altın ve beyaz renkler öne çıkıyor. Anadolu Efes’in yeni marka kimliğinin ortaya çıkış hikayesini projenin yaratıcılarından dinledik…

Söyleşi: Merve Şahin [email protected]

Anadolu Efes, bünyesinde yer alan Efes markaları kapsamlı bir yenilenme sürecinden geçti. Anadolu’dan dünyaya açılan markanın görsel dünyasını yeniden tanımlayan çalışma, Anadolu’nun hammaddeleri ve zengin tarihinden ilham alıyor. Yeni görsel kimlik için bira kategorisinde dünyanın önde gelen markaları için tasarımlar hazırlayan Brown&Co ile çalışan Anadolu Efes’in Pazarlama Direktörü Kasia Özgen “Brown&Co’nun tasarımlarıyla gerçek bir fark yaratacaklarına emindik. Bunun sebebi ekibin bira kategorisindeki uzmanlığı ve markalarımıza duydukları ilgiydi” diyerek iş birliklerini özetliyor.

Brown&Co Kurucu Ortağı Dave Brown ise “İnanıyoruz ki Efes’in yeni kimliği dünyadaki en güzel bira markası kimliklerinden biri ve Brown&Co ekibinin her bir üyesi bu çalışmalarla gurur duyuyor” diyerek iş birliğine duydukları heyecanı dile getiriyor. İşte Anadolu Efes’in yenilenme sürecinde yaşananlar…

anadolu-efes-4
Dave Brown

Anadolu Efes çatısı altında yer alan markaların görsel kimliğinin yenilenme süreci nasıl başladı?
Brown&Co, dünyanın dört bir yanında önde gelen bira markalarının başarılı bir şekilde tasarlanması konusunda sahip olduğumuz deneyime dayanarak görevlendirildi. Türkiye’nin simgesi haline gelen Efes ile çalışma fırsatı bir ayrıcalıktı ve bu markayla çalışmayı uzun yıllardır istiyorduk. “Kolektif Sanal Marka” (Virtual Brand Collective) ajans modelimiz, uzman bir ekibi hızlı bir şekilde harekete geçirmemizi ve bu büyük projeyi son baskı ve marka kimliği başta olmak üzere oldukça kısa bir sürede sunmamızı sağladı. İlk işimiz markanın mevcut tasarımının pazardaki algısını analiz etmek oldu. Ardından Efes’i farklı kılan önemli görsel kaynakları tanımladık ve markanın kökenini, ürün kalitesini ön plana çıkaran bir tasarım için çalışmalara başladık. Amaçlarımızdan biri de markanın görsel kimliğini, Efes’in stratejik pazarlama ortağı OxfordSM ile belirlediği “Enjoying Together Genuinely” (Birlikte Keyfini Sürün) stratejisine uyumlu hale getirmekti. Tasarım stratejimizin bir diğer ayağını ise portföy içerisindeki markalarla bir “Efes Ailesi” oluşturmak ve marka rengini sahiplenen bir çalışma gerçekleştirmekti. Tasarımı yaparken ilhamı 1996’da yapılan etiket tasarımından aldık.anadolu-efes-

Yeni tasarımlar Efes’in hangi özelliklerini öne çıkarıyor?
Genel olarak, “Geleceğe Dönüş” yaklaşımından esinlenerek ayırt edici ve zamansız bir marka kimliği yaratmak için yola çıktık. Bu Efes’in eski etiket tasarımlarından etkilendiğimiz anlamına geliyor. Dünya’nın önde gelen bira markaları, detayları ve marka mirasını kullanıyor. Birliktelik hissini oluşturmak üzere ambalajda iki farklı tondaki mavi dikey bölmeyi kullandık. Kaliteli yerel hammaddelerin kullanımı, markanın kökenlerine dair öykünün anahtarlarından biri. Bu nedenle el çizimi hammadde görselleri tasarlandı. Böylelikle Anadolu’nun en iyi hammaddeleriyle üretilen ürünün yerel, özgün duruşu ve bunun getirdiği gurur mesajı vurgulanmış oldu.

Anadolu Efes Türkiye Pazarlama Direktörü
Kasia Özgen

Sekizinci logo değişimi
✓ Uluslararası düzeydeki pek çok araştırma gösteriyor ki tüketiciler yenilikçi ve modern olarak gördüğü markalardan belli dönemlerde ambalajlarını yenilemelerini bekliyor.
✓ Anadolu Efes olarak tüketiciler nezdinde düzenli olarak yaptığımız araştırmalarla böyle bir talebin olup olmadığını kontrol ediyoruz. Sektörünün öncü ve lider firması olarak ana markamız Efes’in logo ve ambalajını kurulduğumuz 1969 yılından bu yana bu yana 8’inci defa yenilemiş ve modernleştirmiş olduk.

Yeni logo Anadolu kimliğimizi vurguluyor
✓ Brown&Co ile portfolyomuzun relansmanı için yeni bir marka kimliği yaratma sürecinde bir araya geldik ve tasarımlarıyla gerçek bir fark yaratacaklarına emindik. Bunun sebebi ekibin bira kategorisindeki uzmanlığı ve markalarımıza duydukları ilgiydi.
✓ Tasarım olarak beklentimiz, markalarımızın kaliteli, doğal, özgün algısını ambalajlara yansıtmak, markalarımızın bu topraklarda uyandırdığı aidiyet duygusunu yakalamak ama bunu yaparken de tamamen çağdaş ve modern olmaktı.
✓ Ayrıca Anadolu’nun en kaliteli hammaddelerini kullandığımızı, markalarımızın bu topraklardan çıkarak dünyaya yayıldığını ve bunun getirdiği gurur mesajını vurgulamak istedik.

anadolu-efes-2 ✓ Brown&Co ekibi ilk görüşmemizden ambalaj tasarımlarının çıktığı ana kadar aynı ilgi ve tutkuyla çalıştı.

 

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
5 İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Güncel Haberler
Süperman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Süperman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı
Airbnb ve Paramount'tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Airbnb ve Paramount’tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
Haberler
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Advertorial
2 hafta önce
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Haberler
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Sena Tufan
2 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.