9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Marka tahtına teknoloji oturdu
Haberler

Marka tahtına teknoloji oturdu

Marketing Türkiye
14 Ağustos 2017
3 dk okuma

En değerli küresel markaların tahtında artık teknoloji şirketleri var. Dünyanın en değerli markaları listesinde Google, 245.6 milyar dolar fiyat etiketi ile zirveye yerleşti. Google’ı, diğer teknoloji devleri Apple, Microsoft, Amazon ve Facebook takip etti. Sadece Google ve Apple’ın marka değeri, İsveç’in gayrisafi milli hasılasına eşit büyüklükte.

Dünyanın en değerli markaları artık teknoloji üreten şirketlerden çıkıyor. Geçtiğimiz 11 yılda marka değerlerini yükselten teknoloji şirketleri, en değerli küresel markalar listesinde de hakimiyeti ele geçirdi. 2006 yılında en değerli 5 marka arasında teknoloji sektöründen sadece Microsoft yer alırken, teknoloji markaları 11 yıl sonra ilk 5’e taht kurdu. En değerli 100 şirketin marka değeri toplam 3.6 trilyon dolar. Bu listeye giren 37 teknoloji şirketi ise 1.2 trilyon dolar ile bu pastadaki en büyük payı aldı.

Zirvede Google
Toplam 45 ülkede 100 binden fazla markayı kapsayan ve dünyanın önde gelen global marka değer platformu tarafından hazırlanan ‘BrandZ Top 100 Global Brands 2017’ raporuna göre, en değerli 100 marka arasında ilk 5’i teknoloji şirketleri paylaştı. Google, 245.6 milyar dolar fiyat etiketi ile en değerli marka olarak zirveye yerleşti. Google’ı 234.7 milyar dolarla Apple ve 143.2 milyar dolar ile Microsoft takip etti. Amazon 139.3 milyar dolarla dördüncü iken, Facebook 129.8 milyar dolarla beşinci oldu. AT&T, 115.1 milyar dolarla altıncı sırada yer aldı. Visa, 111 milyar dolarla yedinci, Çin internet şirketi Tencent Holdings ise 102.1 milyar dolar ile sekizinci sıraya oturdu. Silikon Vadisi’nin öncülerinden IBM, 102.1 milyar dolarla dokuzuncu, fast food devi McDonald’s 97.7 milyar dolarla 10’uncu sıraya yerleşti.

marka_4

11 senede 5’e yükseldi
Yaklaşık 11 sene önce dünyanın en değerli markalarında ilk 5’i sırasıyla Microsoft, General Electric, Coca Cola, China Mobile ve Marlboro oluşturuyordu. Teknoloji markaları listenin başını çekerken, borsa ve dijital reklam alanında da hakimiyeti ele geçirdi. Büyük kitleler, erişim, ciroları ve sektöre yön vermeleri, teknoloji şirketlerinin marka değerlerinin yükselmesine yardımcı oldu.

Almanya ekonomisi kadar
Perakendeden gıdaya, finansal hizmetlerden lüks tüketime kadar farklı kategorilerden şirketlerin yer aldığı dünyanın en değerli 100 markasının kümülatif değeri 2017’de yıllık yüzde 8 artarak 3.6 trilyon dolara ulaştı. Bu rakam ise dünyanın dördüncü büyük ekonomisi olan Almanya’nın yıllık GSYİH’sından daha büyük. Listedeki 100 şirketin marka değerleri yükseldiği gibi hisse senetleri de Nisan 2006 ila Nisan 2017 arasında yüzde 124.9 arttı.

marka_3

Google + Apple = İsveç
Google ve Apple, Global Top 100 listesinin en değerli ilk iki şirketi. Her birinin değeri yaklaşık 250 milyar dolar olan bu iki şirketin büyüklüğü, neredeyse İsveç’in gayrisafi yurt içi hasılasını oluşturuyor.

37 şirket var
Telekom sağlayıcıları ve e-ticaret şirketleri de dahil olmak üzere teknoloji firmaları 37 marka ile Global Top 100’ün toplam değerinin yüzde 54’ü ile listeye hakim oldu. 2016’da listeye giren 30 teknoloji firmasının toplam değeri yüzde 37 idi.

Listede Çin şirketleri artıyor
En değerli 100 global markanın 54’ü ABD’de faaliyet gösteriyor. ABD markaları şu anda Global Top 100’ün değerinin yüzde 71’ini oluşturuyor. Listede Çin markalarının sayısı da hızla artıyor. 2008’de sadece 4 markayla Global Top 100’e giren Çin’in, bugün Huawei, Alibaba ve Ping an Insurance dahil olmak üzere 13 küresel markası var.

7 yeni marka daha katıldı
Global 100 listesine bu yıl teknoloji bağlantılı 7 yeni marka katıldı: YouTube, Hewlett Packard, Salesforce, Netflix, Snapchat ve telekom sağlayıcıları Xfinity ve Sprint.

Markalar gençleşiyor
Dünyanın en değerli markaları listesinde dikkat çeken bir özellik de nesil değişimi. En değerli markalar giderek gençleşiyor. 2006 yılında 88 olan listedeki 10 büyüğün yaş ortalamasının 42 yıla düştüğü görülüyor. Listeye yeni katılan 7 marka ise ortalama 20 yaşında.

Aslan payı ABD’nin 
En değerli küresel şirketlerin marka değerinin kıtalara göre dağılımı şöyle:

Kuzey ABD: 1.4 trilyon dolar
Avrupa: 274.4 milyar dolar
Asya: 391.1 milyar dolar

En değerli 5 marka5 marka

Kaynak: itohaber.com 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Haberler
İşletmeler sosyal medyada hangi sıklıkla paylaşım yapmalı?
Sena Tufan
3 hafta önce
The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı...
Haberler
The Ordinary ünlü iş birliğine ödeyeceği parayı vitrine yığdı…
Sena Tufan
1 hafta önce
Rekabet Kurumu streaming platformlarını incelemeye aldı
Haberler
Rekabet Kurumu streaming platformlarını incelemeye aldı
Nafizcan Önder
17 Mart 2025
Teknosa'nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Haberler
Teknosa’nın plastik poşetleri kartona, karton poşetleri ormana dönüşüyor!
Nafizcan Önder
5 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.