9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pirelli reklamlarının tarihi tek kitapta toplandı
Haberler

Pirelli reklamlarının tarihi tek kitapta toplandı

Marketing Türkiye
17 Temmuz 2017
4 dk okuma

Pirelli reklamlarının 1970’lerden 2000’li yıllara uzanan tarihinde bir yolculuğa çıkaran Publicity with a Capital ‘P’ adını taşıyan, 800 resimlik bir koleksiyon yayınlandı. Pirelli Vakfı’nın editörlüğünü üstlendiği, Corraini Edizioni tarafından yayınlanan kitap markanın stratejilerinin, tekniklerinin ve biçimlerinin evriminin ayak izlerini takip ediyor. Bu yeni kitap, şirketin ilk yüzyılını (1872 – 1972) ele alan “A Muse in the Wheels. Pirelli: A Century of Art at the Service of its Products” adlı kitabın devamı niteliğinde.

İngilizce ve İtalyanca olarak hazırlanan kitap, Teatro Franco Parenti Tiyatrosunda düzenlenen bir etkinlikte tanıtıldı. Pirelli CEO’su ve Başkan Yardımcısı ve Pirelli Vakfı Başkanı Marco Tronchetti Provera, Assolombarda Başkanı Carlo Bonomi, Milano Bocconi Üniversitesi Öğretim Üyesi Paola Dubini, Young & Rubicam Yaratıcı Üst Yöneticisi Vicky Gitto, Milano Katolik Üniversitesi Öğretim Üyesi ve televizyon eleştirmeni Aldo Grasso ile Pirelli Vakfı Genel Müdürü ve Direktörü Antonio Calabrò birer konuşma yapacak. Etkinliği takip eden günlerde kitapta yayınlanan materyallerden bir seçki Franco Parenti Tiyatrosu fuayesinde sergilenecek.

Toplam 448 sayfalık kitap, reklamcılığın analog dönemden dijitale evrimine ve Pirelli’nin hafızalara kazınan reklamlarıyla bu süreçte oynadığı role genel bir bakış sunuyor. 140 araba ile oluşturulan ve 85 metre yükseklikten görülebilen Büyük P’li televizyon reklamı “Pneumatici con la P maiuscola” (1978) – ki bu kitabın adına ilham vermiştir – dijital öncesi dünyada olağanüstü başarılı olmuştu. Daha sonra çekilen “Pirellibility” (1981) spotu, tamamıyla dijital reklamların ilk denemelerinden biriydi. Özellikle 1970’li ve 1980’li yılların tarihi, Pirelli Group bünyesindeki Agenzia Centro tarafından üretilen reklamlarda görülebiliyor. İtalya’da bir şirketin kendi bünyesindeki ajansların en iyi örneklerinden biri olan Agenzia Centro, Pirelli iletişimini Pino Tovaglia, Salvatore Gregorietti, Derek Forsyth, Gerhard Forster ve François Robert gibi çok değerli İtalyan ve uluslararası sanatçılarla grafik tasarım geleneğinden pazarlama odaklı stratejiler dünyasına taşıdı. Büyük uluslararası ajansların yılları olan 1990’larda sinema ve spor dünyasının Sharon Stone’dan Carl Lewis ve Ronaldo’ya kadar çeşitli ünlüleri ile farklı uluslararası kampanyalar yayınlandı. Pirelli Takviminin birden fazla kez fotoğrafçılığını üstlenen Annie Leibovitz’in 1994 yılında çektiği Carl Lewis’in yüksek topuklu ayakkabılı resmi ve “Kontrolsüz Güç, Güç Değildir” sloganı, reklamcılık tarihinin kilometre taşları arasında yerlerini aldı.

Yıllardır iletişim açısından en yenilikçi şirketlerden biri olan Pirelli’nin reklamlarını incelerken okuyucuya, Pirelli’nin iletişim tarihini uluslararası politik ve ekonomik bağlamında ele alan Antonio Calabrò ve reklamcılığın İtalya ve dünyadaki gelişimini anlatan Milano Bocconi Üniversitesi öğretim görevlisi Paola Dubini’nin tanıtıcı yazıları eşlik ediyor. Sonraki makalelerde Carlo Vinti (Camerino Üniversitesi) ve Michele Galluzzo (Venedik IUAV Üniversitesi), Pirelli Group’un reklam tekniklerinin ve formlarının yıllar içinde nasıl değiştiğini inceliyor. 1990’lı yıllarda Pirelli’nin Dış İlişkiler Direktörü olan Giancarlo Rocco di Torrepadula ise kurumsal imaj konseptini anlatıyor.

Kitabın ortası ise hazinelerle dolu; reklam kampanyaları kurumsal iletişim, sosyal iletişim ve ürün kampanyaları olmak üzere üç bölümde sunulurken özellikle lastiklere odaklanılıyor.

Kitap ve bir e-kitap versiyonu, ayrı bir internet sitesinde (advbook.fondazionepirelli.org) ve QR kodla erişilebilen bir web uygulamasında tanıtılıyor. Uygulama, çeşitli görsel-işitsel reklamları (yetmişli yılların başındaki Carosello programından doksanlı yıllarda Carl Lewis ve Ronaldo’lu reklamlarda kullanılan özel efektlere ve ünlü Hollywood isimlerinin yer aldığı “Wild” reklamına kadar) içeriyor. Ayrıca ilave reklam materyalleri (çekime hazır metinler ve baskılar), restorasyon işlerinin açıklamaları ve daha pek çok özel içerik de Pirelli Vakfı’nın çalışmaları ilerledikçe uygulamada yer alacak.

HyperFocal: 0

HyperFocal: 0

1973_10_1 1973_16_2 1973_562 1989

HyperFocal: 0

C05-0.01(3) vers.60''-24 Germania 1987 002 Pirelli-Bozzetti_014MOD

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
Haberler
Yapay zeka çağında uzmanlara göre risk altındaki 5 meslek…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Haberler
İstanbul’un gerçek yol koşulları Yandex Maps’e taşındı
Sena Tufan
3 hafta önce
Sosyal medya kısıtlaması kaldırıldı
Haberler
Sosyal medya kısıtlaması kaldırıldı
İrem Alimoğlu
21 Mart 2025
Uber, Trendyol GO'yu satın aldı
Haberler
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.