9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital fotoğraflarımızın gözümüzdeki değeri 40 TL
Haberler

Dijital fotoğraflarımızın gözümüzdeki değeri 40 TL

Marketing Türkiye
24 Haziran 2017
2 dk okuma
Kaspersky Lab’ın yaptığı bir araştırmaya göre, insanlar dijital cihazlarında sakladıkları en önemli şeyin anıları olduğunu söylese de, bu anıları az bir miktar para karşılığında satmaktan çekinmedikleri ortaya çıkıyor. Türkiye’deki kullanıcıların katılımıyla yürütülen bir anketin sonuçlarına göre, insanların %73’ü için cihazlarındaki en değerli veriler, kendilerinin ve ardından da çocuklarının veya eşlerinin özel fotoğrafları. Bu değerli anıları kaybetme düşüncesini, bir araba kazası, eşlerinden ayrılma veya bir yakınları ile tartışma ihtimalinden daha korkutucu sayıyorlar. Ancak bu verileri, örneğin fotoğraflarını para karşılığında silmek gibi bir durumla karşı karşıya kaldıklarında, onları yaklaşık 40 TL kadar az bir miktar para için feda edebiliyorlar.

Sorulduğunda, insanlar yeri doldurulamaz dijital hatıralarının kalplerinde özel bir yere sahip olduğunu söylüyor. Örneğin, yarısına yakını gezdikleri yerlerin (%46), çocuklarının (%54) veya kendilerinin (%62) fotoğraflarının ve videolarının paha biçilemez olduğunu söylüyor. Ankete göre bu değerli hatıraları kaybetmek birçok insan için çok korkunç bir düşünce. Her ne kadar ilginç olsa da, söz konusu araştırmaya göre insanlar cihazlarını ve fotoğraflarını sıklıkla eşleri, arkadaşları ya da evcil hayvanlarından daha değerli olarak görüyor.

İnsanlara, bir aile ferdinin hastalanması, eşinden ayrılmak, bir araba kazası ve dijital fotoğrafların, telefon rehberinin ya da daha fazlasının kaybedilmesi gibi çeşitli olaylar sonucunda ne kadar endişe duyacaklarını soruldu. Bir aile ferdinin hastalanması, dünya çapında olduğu gibi Türkiye’deki insanlar için de yaşayabilecekleri en endişe verici olay olarak ilk sırada yer aldı. Ankete Türkiye’den katılanlar için bir cihazın kaybedilmesi veya çalınması, ikinci sırada gelen eşten ayrılma durumundan hemen sonra gelirken, dijital fotoların ve telefon rehberinin silinmesi ise önem sırasında 4. ve 5. sıralarda yerini aldı. Sosyal medya hesaplarının hacklenmesi (6), kimsenin canının yanmadığı araba kazaları (7), bir arkadaş/aile ferdi veya eşle tartışma ve ev hayvanının hastalanmasının (8) yanı sıra, iş yerinde kötü bir gün geçirmek (9), endişe verici olaylar sıralamasında daha alt sıralarda yer aldı.

Ancak, Wuerzburg Üniversitesi’nde görev yapan medya psikologlarının Kaspersky Lab için gerçekleştirdiği bir araştırma çelişkili bir sonuç ortaya çıkardı. Buna göre, insanlar her ne kadar verilerini çok sevdiklerini söylüyor olsalar da, aynı zamanda onları şaşırtıcı derecede küçük meblağlar karşılığında satmaya hazırlar.

Araştırmaya katılan kişilerden, aile ve arkadaş fotoğrafları, telefon rehberi ve kişisel dosyaları da dahil olmak üzere akıllı telefonlarında bulunan verilere maddi bir değer biçmeleri istendiğinde de şaşırtıcı sonuçlar ortaya çıktı. Kaybettikleri takdirde çok üzüleceklerini belirttikleri verilere biçtikleri değerin bir hayli düşük olduğu görüldü. Sonuçlara göre, insanlar diğer veri türlerine kıyasla finansal detaylarına daha fazla değer biçiyor (ortalama 52,45 TL). Telefon rehberindeki bilgiler ortalamada 46,78 TL değerinde görülürken, fotoğraflar ise yalnızca 40,80 TL’ye eşdeğer bulundu.

Dolayısıyla bu deney, insanların para karşılığında elden çıkarmaya en yakın oldukları şeyin önemli olduğunu söyledikleri hatıraları olduğunu gösteriyor. Katılımcılara verilerinin silinmesi için para teklif edildiğinde (yukarıdaki fiyatlara göre) silinmesini en sık onayladıkları veri kategorileri aile ve arkadaş fotoğrafları, kişisel dosyalar ve kendi fotoğraflarıydı (hiçbir veri silinmedi).

1498117348_KL_Endise_Verici_Olaylarin_Siralamasi

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
2 gün önce
Apple'dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
Haberler
Apple’dan katlanabilir telefon hamlesi: Fiyatı 2 bin doları aşabilir
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.