9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Sosyal ağlardaki reklamlar daha çok tıklanıyor
Haberler

Sosyal ağlardaki reklamlar daha çok tıklanıyor

Marketing Türkiye
3 Mayıs 2017
2 dk okuma

RTB House’un Türkiye’de yaptığı araştırmalara göre, klasik reklamlara kıyasla sosyal medya reklamlarına tıklama oranı yüzde 110 daha fazla gerçekleşiyor. Bu karşılık aynı araştırmada, klasik web sitelerinden reklamlara tıklayan ziyaretçilerin satın alma eğilimlerinin yüzde 88 daha fazla olduğu görülüyor.

RTB House, 40 ülkeden topladığı verilerin analizlerini paylaşarak sosyal medya ve klasik web sitelerinde verilen reklamların sonuçlarını duyurdu. Sosyal medyada ortaya çıkan inanılmaz kullanıcı yoğunluğu ve reklamlara tıklama oranına (CTR) rağmen, klasik web sitelerindeki reklamlara tıklayarak işlem gerçekleştirenlerin oranı (CR) daha yüksek sonuç vermeye devam ediyor. İki kanalı bir arada kullananlar ise daha iyi sonuç elde ediyor.
1
RTB House’un yaptığı analizlere göre, görüntüleme başına reklama tıklayan kullanıcı oranı (CTR) sosyal medyada çok daha seyrediyor. 40 ülkeden elde edilen verilere göre, sosyal medyada ortalama CTR yüzde 1,52 olarak gerçekleşirken, bu oran klasik web sitelerinde yüzde 0,80’de kalıyor. Sosyal medyadaki yüksek tıklama oranın en çarpıcı farkın görüldüğü ülkelerin başında Türkiye geliyor. Türkiye’de sosyal medyadaki reklamlar, klasik web sitelerine kıyasla yüzde 110 daha fazla tıklanıyor. Buna rağmen, reklama tıkladıktan sonra gittiği sitede aksiyon alan kullanıcıların oranı (CR) sosyal medyadan gelenlere kıyasla yüzde 42 daha fazla. Türkiye’de bu fark yüzde 88’e kadar çıkıyor.

Ortaya çıkan sonuçları yorumlayan RTB House Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Aynı anda hem sosyal hem de klasik display reklam kullanımı tek başına kullanımlara göre daha iyi sonuç veriyor. Özellikle Türkiye’de diğer ülkelere kıyasla sosyal medyadaki tıklamaların daha fazla olduğu görülüyor. Bununla birlikte klasik web sitelerindeki reklamlardan gelen kullanıcıların daha fazla alışverişe meyilli olduğunu gözlemliyoruz” dedi. Tuğ, tek bir reklam kampanyası dahilinde sosyal medya ve klasik web sitesinin birlikte kullanımının hem görünürlüğü hem de elde edilen dönüşümü artırdığını aktardı.
2

Türkiye’de ve dünyada dijitale eğilim artıyor
İncelemeleri, yorumları ya da sosyal medyada markaları görmek kullanıcıların satın alma davranışlarına doğrudan etki edebiliyor. Bu nedenle artık sosyal medya satın alma yolculuğunun önemli bir parçası haline geldi. Zenith Optimedia’nın öngörülerine göre, 2019 yılına gelindiğinde dünya çapındaki tüm online reklam harcamalarının yüzde 20’i sosyal medyaya ayrılarak 50 milyar dolara ulaşacak.
IAB tarafından açıklanan Türkiye’deki 2016 yılı dijital reklam yatırımları, geçen yıla göre yüzde 13,7 oranında artarak 1.872,4 milyon liraya ulaştı. Programatik harcamaları ise 2015 yılında 78,5 milyon lirayken, yaklaşık 11 kat artış göstererek 2016 yılında 993,8 milyon lirayı buldu. Dünya çapında ise eMarketer’ın öngörülerine göre, 2017 yılında dijital reklam harcamaları 223,74 milyar dolara ulaşarak toplam harcamaların yüzde 38,3’üne ulaşacak ve 2020 yılına gelinceye kadar çift haneli büyümeye devam edecek.
Dijital reklamlar ve yeniden hedefleme çözümleri hakkında daha fazla bilgi için www.rtbhouse.com.tr adresini kullanabilirsiniz.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sekiz haber platformundan ortak çağrı: "Google'ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz"
Haberler
Sekiz haber platformundan ortak çağrı: “Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz”
İrem Alimoğlu
13 Mart 2025
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Haberler
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards'da ödüllendirilecek...
Haberler
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards’da ödüllendirilecek…
Marketing Türkiye
4 Mart 2025
TÜİK açıkladı: Türkiye'de 10 kişiden biri yaşlı
Haberler
TÜİK açıkladı: Türkiye’de 10 kişiden biri yaşlı
İrem Alimoğlu
13 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.