25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Şermin Topçu'dan Oray Eğin'e cevap: "Sapla samanı ayırmayı bilmelisin!"
Haberler

Şermin Topçu’dan Oray Eğin’e cevap: “Sapla samanı ayırmayı bilmelisin!”

Marketing Türkiye
23 Ocak 2017
3 dk okuma

Gazeteci Oray Eğin’in, Habertürk’teki bugünkü yazısını “Henüz hiçbir PR’cının talep saldırısına uğramadım, umarım böyle devam eder” şeklinde bitirmesi, PR sektöründe tepkilere neden oldu.

Halkla İlişkiler sektörünün önemli isimlerinden, İndico İletişim Ajans Başkanı Nermin Topçu da hem Eğin’in bu ifadesini hem de kendi deyimiyle “PR’cılar hakkında her istediğini yazabilme hakkını kendinde bulan gazetecilere karşı sesini çıkarmadan hayatını sürdürmeye çalışan sözde PR meslek örgütlerini” sermintopcu.com‘da yazdığı bir yazıyla ağır bir dille eleştirdi.

İşte yazının tamamı:

Habertürk gazetesinde yazmaya başlayan Oray Eğin bugünkü yazısını şu cümleyle bitirmiş: “Henüz hiç bir PR’cının talep saldırısına uğramadım, umarım böyle devam eder.”
Oray’la uzun zaman önce aynı gazetede köşe yazmışlığımız vardır. Kendisini yakından olmasa da tanırım. Her köşe yazarında olabildiği gibi bazı yazılarını beğenirim takdir ederim, bazılarını da beğenmem hatta bazen kızarım. Eee bu da köşe yazarlığının kaderi, her yazdığınıza katılanı bulamazsınız.
Ben zaman içinde köşe yazarlığıyla mecburen yolumu ayırdım -hikayesini bilen bilir pek kimseyi de ilgilendirecek bir detay değil- ama Oray sanırım bunun hikayesini hatırlar. (Sevgili Oray diye hitap etmenin ne kadar yapay ve sevimsiz olduğunu düşündüğüm için sadece Oray demeyi tercih ettim. Oray Bey desem kulağıma pek bi’ tuhaf geliyor. O yüzden “Bu ne samimiyet” deme Oray…)

Bu kadar giriş yeterli sanırım. Köşe yazarlığı sonrası ben de kendi çapımda bir PR şirketi kurup yoluma devam etmeye ve hayatımı kazanmaya çalışıyorum. Haa diğer tarafı tercih etseydim ne olurdu bilemem. Ama tercihim bu yönde oldu. Bu zaman zarfında da gayet iyi bilirsin ki senden hiç bir ricam, talebim olmadı. Olmadı, zira senin yazı alanınla ilgili bir marka ya da iş gerekliliği hasıl olmadı. Ama olsaydı emin ol ki kapını çalardım.
Doğal olarak bugünkü yazının kapanış cümlesine fena halde takıldım. Sana ne, neden üstüne alındın? diye düşünebilirsin. Evet düşündüm ve alındım zira artık PR sektörünün bir örgütü, derneği falan yok. Yani var da yok. Bu gibi durumlarda canı sıkılan, dikkat çekmek isteyen, beni hatırlayın mesajı vermek isteyen bazıları durup dururken “Ay bu PR’cılar da çok taciz ediyor şekerim!” mesajı vermeye çalışıyorlar. Tamam yapıyorlar da bu sataşmalara cevap verecek, üst akıl olarak uyarabilecek bir PR sektörü örgütü ne yazık ki yok! İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullar sebebiyle herkes varoluş mücadelesinde ya da “Ne şiş yansın ne kebap” durumları. Hâl böyle olunca zaman zaman birileri çıkıyor, böyle sallıyor. Tıpkı birkaç yıl önce aynı gazetede yazdığın Oben Budak’ın yaptığı gibi. Durup dururken Twitter’da “PR’cılar beni rahatsız etmeyin” diye yazmıştı.

PR’cıların talep saldırısına uğramaktan neyi kastettiğini gayet iyi anlıyorum ama zamanında ve hala da PR aktivitelerine katılıyorsun. Elbette ki katılman konusunda olumsuz bir şey düşünmem söz konusu olamaz. Tam aksine bizler aynı gemideyiz, paydaşız. PR aktivitesinin çerçevesi ilginizi çektiğinde elbette katılınır, ortaya her iki taraf için de kazanımı olan sonuçlar çıkar. Haa bu süreçlerde olur olmaz PR’cı taleplerinin de sizlere gelmesi ve hatta bunların rahatsız edici boyuta gelmesi de olabilir. Ancak çok pardon ama burada da sizin ayıklama ve süzme süreciniz devreye girer, istemediğiniz taleplere kapınızı kapatabilirsiniz. Nasıl ki benim istemediğim gazeteciyi okumamak ya da görmezden gelmek özgürlüğüm var ise sizin de bu konuda sınırsız özgürlüğünüz var. Hiç mecbur değilim bazı tatsız tuzsuz, okuyana hiçbir şey katmayan sevimsiz yazarları okumaya; okumuyorum, olup bitiyor. Bu yüzden sen de istemediğin, sana uymayan markalar ya da konularla ilgili talepler getiren PR’cılara kapını kapatabilirsin ve eminim bu anlamda seni rahatsız eden bir mesele kalmaz.

Ama bir sektöre bu şekilde haksızlık etmek ve tüm PR’cıları aynı kefeye koymak son derece yanlış. Sapla samanı ayırt etmek tamamen gazetecinin elinde olan bir şey.
Ve yine emin ol ki senin alanına uyan bir PR işim olduğunda senin kapını çalarım… Bu yazıyı da PR’cılar hakkında her istediğini yazabilme hakkını kendinde bulan gazetecilere karşı sesini çıkarmadan hayatını sürdürmeye çalışan sözde PR meslek örgütlerine karşı bir borç bilirim…

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
4 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
5 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Güncel Haberler
Warner Bros. Türkiye Lideri Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”
Warner Bros. Türkiye Lideri Jamie Cooke: “Türkiye hikayeleri tüketen değil şekillendiren bir pazar”
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Sena Tufan
2 hafta önce
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Araştırma
Türkiye’nin gizlilik paradoksu: Kaygı yüksek ama icraat yok!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Haberler
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Sena Tufan
3 gün önce
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Haberler
Onvo TV’lerin reklam satış hakları artık TVekstra’da
Marketing Türkiye
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.