29 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Olimpiyatta sponsorların madalya yarışı

Marketing Türkiye
19 Ağustos 2012
3 dk okuma

Geçtiğimiz hafta sona eren Londra olimpiyatlarında sporcular ve ülkeler kadar spor markaları da yarıştı. 15.5 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük spor markası olan ABD merkezli Nike, her ne kadar bireysel sponsorluklar bazında 162 madalyaya ulaştıysa da ülke kafileleriyle yapılan anlaşmalar bazında bakıldığında 117 madalyada kaldı. Bu alanda Nike’ı 13.3 milyar dolar ciroya sahip ezeli rakibi Alman spor markası Adidas oldu. Adidas tam 226 madalyayla büyük bir zafer ilan edip olimpiyatların zirvesine çıktı. Adidas’ın sponsor olduğu 11 olimpiyat takımından en büyük zaferi 65 madalyayla İngiltere elde etti. Onu 44 madalyayla Almanya, 35 madalyayla Avustralya, 34 madalyayla Fransa izledi. Toplam üç ülkeyle anlaşması bulunan Nike’ı olimpiyatlarda 2’inci marka yapan ise 104 madalya sahibi olan ABD oldu. İki dev, podyumda açık ara ilk iki basamakta yer alırken, üçüncülüğü çok gerilerden de gelse Puma aldı. 3 milyar dolarlık ciroya sahip Puma, 14 madalyayla olimpiyatlardan bronz madalya kazanan spor markası oldu. Puma’yı podyuma taşıyan ülke ise 12 madalya kazanan Jamaika oldu. Özellikle Usain Bolt’un başını çektiği atletizm takımı bu başarıda büyük pay sahibi oldu. Üç altını alıp evine dönen Bolt böylece bir kez daha farkını ortaya koymuş oldu. ABD markaları açısından tablo böyleyken, bazı dünya markalarının da bu olimpiyatlarda büyük aşama kaydetmeleri dikkati çekti. Rusya, İspanya ve Ukrayna’nın sponsorluğunu yapan Rus markası Bosco, Nike’ı bile geçerek tam 119 madalya kaptı. Çin markası Li Ning 87 madalya, Japon markası Asics 72 madalya aldı.

Sporcuları taşıyarak kazandılar

Londra Olimpiyat Oyunları’nda sporcuların ulaşımını sağlayan otomotiv şirketleri de başarılı pazarlama çalışması sayesinde potansiyel müşterilerden büyük bir geri dönüş aldı. ABD’lilerin 104 madalya kazanarak olimpiyatlardan en başarılı ülke olarak ayrılması, Kuzey ABD pazarındaki otomotiv şirketlerine de yaradı. Sporcuların resmi ulaşım sponsoru olan BMW ve General Motors (GM) milyarlarca kişinin izlediği olimpiyatlarda yeni modellerini sergileme fırsatı yakalarken, internet sitelerinde ve sosyal medyada da markanın daha fazla konuşulmasını sağladı. BMW’nin Kuzey ABD’deki internet sitesini ziyaret eden kişi sayısı olimpiyatlar boyunca yüzde 26 oranında artarken, bunların yarısından fazlasının BMW’nin sitesini ilk kez ziyaret edenlerden oluştuğu belirtildi. Site üzerindeki kendi aracını yarat özelliğini kullananların oranı da yüzde 22 oranında arttı. Olimpiyat oyunlarının resmi otomotiv ortağı olan BMW, Londra içinde toplamda 3 bin 200 aracı organizasyonda görev alan kişilerin kullanımına sundu. BMW iki hafta süren olimpiyat oyunlarında, 160 adet elektrikli BMW 1 Serisini ve grubun diğer markası olan Mini’nin 40 elektrikli versiyonuyla sporcuları taşıdı. Diğer taraftan GM de, Cadillac markasına yeni bir soluk getirmesi beklenen ATS modelini olimpiyat oyunlarındaki reklamlarla birlikte otomobilseverlere tanıttı. Bu yıl sonunda satışa sunulması beklenen ATS’i incelemek isteyenler, GM’in internet sitesindeki trafiği yüzde 60 oranında artırırken, ATS’e özel sayfada ise yüzde 88 oranında bir artış yaşandı. GM’in Youtube’daki video izlenme oranı ise yüzde 1100 oranında arttı.

Şampiyonlar reklam yıldızı

Dünyaca ünlü markalar Usain Bolt, Michael Phelps gibi şimdiden efsane olan olimpiyat şampiyonlarını reklam yüzü yaparken, Türkiye’nin olimpiyat gururu sporcuları da önemli reklam anlaşmalarını imzalamaya başladı. Bolt, Visa gibi bir çok dünya devinin reklam yıldızı olurken, son olarak ABD’li yüzcü Michael Phelps, 2012 Londra Olimpiyat Oyunları’ndan sonra Louis Vitton’un marka yüzü oldu. Garanti Bankası ise 2012 Londra Olimpiyatları’nda kadınlar 1500 metrede altın madalya kazanarak Türk spor tarihinde bir ilke imza atan Aslı Çakır Alptekin’e sponsor oldu. Aslı Çakır Alptekin de Garanti Bankası’nın kendisine sponsor olduğunu açıklayarak, “Bu işin maddi getirisi var. Ben şu anda sadece spor yaparak geçimimi sağlıyorum. Türkiye’de sponsorluk sistemi de gelişmeye başladı. Garanti Bankası beni rahat ettirdi” dedi. Dümyaca ünlü yüzücü Michael Phelps, 2012 Londra Olimpiyatları’nda kazandığı 4 altın, 2 gümüş madalyayı kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya kaldı. ABD’li yüzücü, olimpiyatlar sırasında, Louis Vitton’un 13 Ağustos günü yayınlanan reklam kampanyasında yer aldığı için madalyalarını kaybedebilir. Kurala göre sporcular, 18 Temmuz-15 Ağustos tarihleri arasında Olimpiyat dışı bir reklamda yer alamıyorlar. Marka, fotoğrafların kendilerinden çalınarak yayınlandığı duyurdu.

1 İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
4 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
5 123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
Güncel Haberler
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Makarnanın mutlulukla ne ilgisi var?
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Çinli teknoloji devleri Nvidia'nın H20 çiplerini stokluyor
Haberler
Çinli teknoloji devleri Nvidia’nın H20 çiplerini stokluyor
İrem Alimoğlu
25 Nisan 2025
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Haberler
AI çağında liderlik: Problem çözmekten problem tasarlamaya
Marketing Türkiye
20 Nisan 2025
Avrupa'nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Haberler
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Marketing Türkiye
25 Nisan 2025
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Haberler
TikTok LIVE Ajansı olmanın tam zamanı!
Advertorial
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.