9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanların yüzde 91'i kariyerlerinde hedefledikleri yerde değil...
Haberler

Çalışanların yüzde 91’i kariyerlerinde hedefledikleri yerde değil…

Marketing Türkiye
31 Ekim 2016
2 dk okuma

Kariyer.net tarafından düzenlenen ve yaklaşık 300 bin kişi tarafından online olarak gerçekleştirilen “Meslekler” anketinden çıkan sonuçlara göre, çalışanların yüzde 91’i kariyerinde hedeflediği yerde olmadığını düşünüyor. Çalışanlar her ne kadar kariyer hedefine ulaşamadıklarını düşünse de ankete katılan çalışanların %61’i “Bugün işe yeniden başlama şansı olsa yine aynı mesleği seçerdim” diyor.

Çalışanların öncelikle neden kariyer değişikliği yapmak istediklerinin cevabını arayan ankete katılanlara, “Hangisi sizin için şu an en önemli kariyer değiştirme nedeni olur?” sorusu soruldu. Buna göre çalışanların yüzde 58’i “Hedeflediğim gibi ilerleyememek” yanıtını verdi. Soruyu yanıtlayanların yüzde 25’i “Yeterli ücret alamamak”, yüzde 6’sı “Ulaşım zorluğu, yine yüzde 6’sı “Çalışma saatlerinin uzunluğu” ve yüzde 5’i “İş arkadaşlarıyla anlaşmazlıkla” dedi.

En çok çalışılmak istenen alan: Medya, iletişim ve teknoloji

“Elinizde olsa hangi alanda çalışmak istersiniz?” sorusuna çalışanların yüzde 40’ı “Medya, iletişim ve teknoloji” derken, yüzde 20’si “Tasarım”, yüzde 17’si “Turizm”, yüzde 14’ü “Yazılım, yüzde 9’u ise “Yazarlık” cevabını verdi. Ayrıca diğer mesleklerin gelirleri hakkındaki görüşlerinin de öğrenildiği ankette çalışanlara “En çok para kazanan meslek çalışanları sizce hangisi?” sorusu sorulduğunda ise verilen yanıtların yüzde 33’ü “Deniz ve havayolu çalışanları”, yüzde 28’i “Doktor, avukat”, yüzde 14’ü “Bilişim, bilgi sistemleri çalışanları”, yüzde 13’ü “Finans, ekonomi çalışanları” ve yüzde 12’si “Mimar, mühendis” oldu. Anket sonuçları incelendiğinde çalışanların aslında çalışmak istedikleri alanla onlara göre en çok para kazandırdığını düşündükleri meslekler arasında farklar olduğu görülürken, çalışanların hayallerindeki mesleklerinse çok kazandıran meslekler arasında yer alamadığı göze çarpan veriler arasında yer aldı.

“Satış” pozisyonlarında iş bulmak kolay; çalışmak zor

“Meslekler” anketinde çalışanlara “Hangi meslekte iş bulmak daha kolay?” sorusu da yöneltildi. Çalışanların yüzde 61’ine göre “Satış”, yüzde 24’üne göre “Mühendislik”, yüzde 15’ine göre ise “Muhasebe” pozisyonlarında iş bulmak daha kolay. Mesleklerin zorluk derecelerini de değerlendiren çalışanlar Satış pozisyonunda iş bulmayı daha kolay bulsa da mesleğin kendisini zor buluyor ve yüzde 59 gibi büyük bir oranla “Satış” pozisyonlarını daha zor olarak tanımlıyor.

Bunun sebepleri arasında ise “Satış” pozisyonlarının aslında ikna yeteneğine dayalı olması, bu pozisyonlarda çalışan kişilerin mobil ve ofis dışında çalışmak zorunda kalması, çalışanlara verilen satış hedeflerinin yüksek olması ve bununla birlikte elde edilen gelirlerin hedeflerin tutmasına bağlı olarak gerçekleşen prim sistemine dayalı olması geliyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Haberler
TİM Başkanı Gültepe: Yurt dışı alışveriş limiti 22 Euro’ya düşebilir
Sena Tufan
3 hafta önce
Global Marketer Week’25 Brüksel’de başladı
Haberler
Global Marketer Week’25 Brüksel’de başladı
Nafizcan Önder
21 Mart 2025
Bahis reklamının ardındaki acı gerçek!
Haberler
Bahis reklamının ardındaki acı gerçek!
Sena Tufan
10 Mart 2025
Zorlu Holding'in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Haberler
Zorlu Holding’in “Ramazan Tebriği” krizi büyüyor…
Marketing Türkiye
1 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.