
MMA Global, “Marketing + Media Alliance” adıyla yeni bir döneme girdi
Kâr amacı gütmeyen sektör kuruluşu MMA Global, resmen Marketing + Media Alliance (MMA) adını aldı. Bu değişim, organizasyonun, pazarlama ekosisteminin tüm paydaşlarını bir araya getirerek CMO’lar ve üst düzey pazarlama liderleri için öncü bir global topluluk olma vizyonunu ortaya koyuyor. Yeniden konumlandırma, MMA’nın temel misyonunu da vurguluyor: CMO’ları dünya genelinde birleştirerek pazarlamanın, markaların ve iş dünyasının geleceğini şekillendirmek.
MMA, marka, medya, AdTech, MarTech, ajans ve danışmanlık gibi tüm pazarlama ekosistemini kapsayan tek global CMO ittifakı olarak öne çıkıyor. Derneğin CEO’su Greg Stuart, “MMA, CMO’lar için, CMO’lar tarafından yönetilen ama tüm pazarlama ekosisteminin desteklediği bir oluşum. Üyelerimiz sadece değişimi konuşmuyor, onu hayata geçiriyor” diyor.
MMA, son yıllarda pazarlamanın etkinliğini artırmak için milyonlarca dolarlık yatırımlar yaptı. Dört küresel düşünce kuruluşu –Ölçüm ve Atıf (MATT), Pazarlama Organizasyon Stratejisi (MOSTT), Yapay Zeka Liderliği (ALTT) ve Veri ve Müşteri Deneyimi (DATT)– aracılığıyla yürütülen çalışmalar arasında şunlar yer alıyor:
- Marka pazarlamasının uzun vadeli satış katkısını ölçen ilk araştırma yöntemini geliştirdi; kısa vadeli kampanya satışlarına kıyasla 7 kat daha fazla artış sağlandığını ortaya koydu. (Bu çalışma tek başına 5 yılı aşkın sürede ve 3,5 milyon dolar yatırımla tamamlandı.)
- Kampanya etkisini iki katına çıkardığı görülen çığır açan bir “büyüme çerçevesi” geliştirdi ve ölçülen diğer tüm segmentasyon modellerini geride bıraktı.
- Yapay zeka destekli 24’ten fazla reklam kişiselleştirme deneyi gerçekleştirerek, ortalama yüzde 160 performans artışı, bazı makine öğrenimi optimizasyonlarında ise yüzde 272’ye varan artış elde etti.
- Hangi organizasyonel değişikliklerin satış artışını desteklediğini, hangilerinin azalttığını ortaya koyan ilk ekip ölçümleme modelini oluşturdu.
- Pazarlama faaliyetlerini doğrudan şirket değerine bağlayan finansal bir formül tasarladı.
- Nörobilim araştırmalarıyla uzun süredir kabul gören bazı reklam efsanelerini çürüttü: Zamanın reklam etkinliği üzerinde bir etkisi yok.
GM Küresel CMO’su ve MMA Global Yönetim Kurulu Başkanı Norm de Greve, “Hiçbir başka organizasyon MMA kadar pazarlamaya bilimsel bir disiplin getirmiyor. Sektörün önde gelen liderleri, en büyük fırsatları ve zorlukları birlikte ele alıyor” diyor.
Dünya genelinde etkinlikler ve iş birliği çağrısı
MMA, yılda 16’dan fazla ülkede 62’den fazla konferans düzenliyor. Amiral gemisi etkinliği CMO & CEO Summit, 15. yılına girerken yüzde 86 Net Promoter Score ile 110’dan fazla CMO’yu bir araya getirdi.
Greg Stuart, pazarlama dünyasına şöyle sesleniyor: “Eğer değer yaratma biçimini dönüştürebilecek fikirleriniz varsa, bunları MMA’ya getirin. Biz onları test eder, geliştirir ve Think Tank’lerimiz aracılığıyla gerçeğe dönüştürürüz. Bu ittifak, devrim niteliğindeki fikirlerin başladığı yer.”
Daha fazla bilgi ve üyelik için: mmaglobal.com