15 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Haberler

Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!

Nafizcan Önder
7 saat önce
1 dk okuma

Spotify, dijital içerik stratejisinde yeni bir sayfa açıyor. Şirket, gelecek yıldan itibaren video podcast’lerini Netflix’te yayınlayacağını duyurdu. Video içerik ekosistemini genişletme ve reklam gelirlerini artırma hedefiyle atılan bu adım kapsamında Spotify, Netflix kullanıcılarına seçili video podcast’lerini sunacak.

İş birliği kapsamında Netflix kullanıcıları, Spotify Studios ve The Ringer’dan seçilmiş spor, kültür, yaşam tarzı ve gerçek suç türlerindeki video podcast’lere erişebilecek. Spotify, ilerleyen dönemde farklı stüdyolardan ve türlerden daha fazla içeriği Netflix üzerinden izlenebilir hale getirmeyi planlıyor.

Bu hamle, Spotify’ın son dönemde YouTube’a meydan okuyan video podcast stratejisinin doğal bir uzantısı niteliğinde. Şirket geçtiğimiz yıl, video podcast üreticilerini teşvik eden gelir modelleri, etkileşim odaklı sosyal araçlar (anket, soru-cevap, yorum gibi) ve yayıncılar için özel bir “Ortaklık Programı” başlatmıştı.

Z kuşağının tüketim alışkanlıkları Spotify’ı yönlendiriyor

Spotify Podcast Başkanı Roman Wasenmüller, “Bu ortaklık podcast yayıncılığında yeni bir sayfa açıyor. Netflix ile birlikte hem içerik üreticilerine yeni kitleler kazandırıyor hem de hayranlara hikayeleri deneyimlemenin yepyeni bir yolunu sunuyoruz” diyerek iş birliğinin önemini vurguladı.

Platformun video içerik stratejisi, özellikle Z kuşağının tüketim alışkanlıklarından güç alıyor. Spotify verilerine göre, 2025’in ikinci çeyreği itibarıyla platformda 430 binden fazla video podcast bulunuyor ve video tüketimi, sesli içeriklere göre 20 kat daha hızlı artış gösteriyor. 350 milyondan fazla kullanıcı video izliyor; bu da bir önceki yıla göre yüzde 65’lik büyümeye işaret ediyor.

Spotify–Netflix ortaklığı, yalnızca içerik dağıtımını değil, dijital reklamcılık dinamiklerini de yeniden tanımlayabilir. Video formatının yüksek etkileşim gücü, markalara programatik reklamcılıkta yeni fırsat kapıları aralıyor.

Kaynak: TechCrunch

featured Netflix Spotify
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
4 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
5 Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Beymen yeni markasını tanıttı: Beymen Beauty Studio (BBS)
Güncel Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! "Yapay kasık kılı iç çamaşırı" saatler içinde tükendi...
Kim Kardashian yine sınırları zorluyor! “Yapay kasık kılı iç çamaşırı” saatler içinde tükendi…
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Haberler
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
İrem Alimoğlu
23 Ağustos 2025
Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
1 hafta önce
Türkiye'de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
Haberler
Türkiye’de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar...
Haberler
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.