
Spotify ve Netflix güçlerini birleştirdi: Podcast’ler ekrana taşınıyor!
Spotify, dijital içerik stratejisinde yeni bir sayfa açıyor. Şirket, gelecek yıldan itibaren video podcast’lerini Netflix’te yayınlayacağını duyurdu. Video içerik ekosistemini genişletme ve reklam gelirlerini artırma hedefiyle atılan bu adım kapsamında Spotify, Netflix kullanıcılarına seçili video podcast’lerini sunacak.
İş birliği kapsamında Netflix kullanıcıları, Spotify Studios ve The Ringer’dan seçilmiş spor, kültür, yaşam tarzı ve gerçek suç türlerindeki video podcast’lere erişebilecek. Spotify, ilerleyen dönemde farklı stüdyolardan ve türlerden daha fazla içeriği Netflix üzerinden izlenebilir hale getirmeyi planlıyor.
Bu hamle, Spotify’ın son dönemde YouTube’a meydan okuyan video podcast stratejisinin doğal bir uzantısı niteliğinde. Şirket geçtiğimiz yıl, video podcast üreticilerini teşvik eden gelir modelleri, etkileşim odaklı sosyal araçlar (anket, soru-cevap, yorum gibi) ve yayıncılar için özel bir “Ortaklık Programı” başlatmıştı.
Z kuşağının tüketim alışkanlıkları Spotify’ı yönlendiriyor
Spotify Podcast Başkanı Roman Wasenmüller, “Bu ortaklık podcast yayıncılığında yeni bir sayfa açıyor. Netflix ile birlikte hem içerik üreticilerine yeni kitleler kazandırıyor hem de hayranlara hikayeleri deneyimlemenin yepyeni bir yolunu sunuyoruz” diyerek iş birliğinin önemini vurguladı.
Platformun video içerik stratejisi, özellikle Z kuşağının tüketim alışkanlıklarından güç alıyor. Spotify verilerine göre, 2025’in ikinci çeyreği itibarıyla platformda 430 binden fazla video podcast bulunuyor ve video tüketimi, sesli içeriklere göre 20 kat daha hızlı artış gösteriyor. 350 milyondan fazla kullanıcı video izliyor; bu da bir önceki yıla göre yüzde 65’lik büyümeye işaret ediyor.
Spotify–Netflix ortaklığı, yalnızca içerik dağıtımını değil, dijital reklamcılık dinamiklerini de yeniden tanımlayabilir. Video formatının yüksek etkileşim gücü, markalara programatik reklamcılıkta yeni fırsat kapıları aralıyor.
Kaynak: TechCrunch