
Burger King’den ters köşe: “Bu burgeri Gordon Ramsay yapmadı!”
Burger King UK, Gourmet Kings serisine eklediği İngiliz Wagyu Burger için sıra dışı bir iletişim stratejisi kurguladı. Kampanyada ünlü şef Gordon Ramsay rol alıyor ama işin sürprizi burada: Bu burger, Ramsay tarafından yapılmadı!
BBH’nin Black Sheep Stüdyoları tarafından yaratılan kampanya, markanın “sessiz özgüvenini” öne çıkarıyor. Reklam filminde Ramsay’in mutfakta kontrolü ele geçirmeye çalışırken geri plana itilmesi, onun kontrolcü kişiliğine esprili bir gönderme niteliği taşıyor. Bu sayede Burger King, ünlü iş birliklerinde sıkça görülen “otoriteye dayalı” stratejiyi tersine çeviriyor.
9 Eylül 2025’te Birleşik Krallık genelinde satışa çıkacak İngiliz Wagyu Burger, yerel kaynaklı Wagyu eti ve gurme malzemeleriyle markanın “şimdiye kadarki en kaliteli menü ürünü” olarak tanımlanıyor. Ramsay ise kampanyada yer almasına rağmen şef kimliğinden çok, ürünün kalitesini onaylayan ve yerel çiftçilerin önemini vurgulayan bir figür olarak konumlanıyor.
Ramsay burgerin malzemelerine tam not veriyor. Özellikle Japon sığırları ve İngiliz süt ırklarının melezi olan yerel Wagyu’nun önemine vurgu yaparken, İngiliz çiftçilerine desteğin hayati olduğunu belirtiyor. Hatta köftelerin dinlendirilmesi ve ekmeklerin kızartılması gibi birkaç burger ipucunu da paylaşarak kampanyaya mizahi olduğu kadar eğitici bir boyut da katıyor.
Sonuç olarak Burger King UK, alışıldık ünlü iş birliklerinin aksine “Gordon’sız Gordon kampanyasıyla” hem mizahi hem de farklı bir marka duruşu sergiliyor.