12 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Disney'den Labubu'ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Haberler

Disney’den Labubu’ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan

Nafizcan Önder
6 saat önce
2 dk okuma

Koleksiyon dünyasında zirveye tırmanan Labubu’ya meydan okumak, adeta fırtınaya karşı yürümek gibi… Ama Disney, bu meydan okumayı pastel tonlar, küskün bakışlar ve nostaljinin gücüyle göğüslüyor. “Urupocha-chan” serisi, Mickey Mouse’tan Winnie-the-Pooh’ya uzanan efsane karakterleri, azar işitmiş gibi duran iri gözlü, yumuşacık peluşlara dönüştürüyor. Bu hamle, koleksiyon sahnesinde yeni bir cephe açıyor ve kritik soruyu masaya bırakıyor: “Blind Box sürprizi mi, yoksa hikâye anlatımının büyüsü mü?”.

Japonca’da “gözyaşlı” ve “tombul” kelimelerinin birleşiminden oluşan Urupocha-chan, ilk olarak Japonya ve Çin’de fenomenleşti. Şimdi ise Pasifik’i aşıp ABD’de 16,99 dolarlık fiyat etiketiyle raflara çıkıyor. Seride Mickey, Minnie, Donald ve Daisy’den; Winnie-the-Pooh, Piglet, Tigger ve Eeyore’a; Goofy, Pluto, Chip & Dale’den Stitch ve kız arkadaşı Angel’a kadar tam 14 karakter yer alıyor.

Disney'den Labubu'ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Disney'den Labubu'ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Disney'den Labubu'ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Disney'den Labubu'ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan

Koleksiyon dünyasında Labubu, kaotik enerjisi ve gizemli “kör kutu” sürprizleriyle tanınıyor. Disney ise Urupocha-chan ile tam tersi bir strateji izliyor: Daha duygusal, daha naif bir estetik… Yani agresif değil, “küskün şirinlik” üzerine kurulu bir çekim gücü.

Zamanlama da dikkat çekici. Labubu’nun hızlı yükselişi, fiziksel mağazalarda uzun kuyruklara, sosyal medyada viral akımlara ve hatta sahte “Lafufu” ürünlerinin patlamasına neden olmuş durumda. Disney ise bu trendi yakalayıp kendi imza hikaye anlatımıyla nostaljiyi harmanlayarak koleksiyon pastasından pay kapmaya hazırlanıyor.

Sürpriz mi, hikaye mi?

Koleksiyon dünyasında Pop Mart’ın Labubu’su, “kör kutu” modelini agresif bir şekilde kullanarak merak duygusunu körüklüyor. Her kutunun içinde hangi versiyonun çıkacağı bilinmediği için nadir figürler hızla değer kazanıyor; bu da hem yeniden satış piyasasını hem de sosyal medyada koleksiyon topluluklarını ateşliyor.

Disney ise Urupocha-chan ile farklı bir oyun planı izliyor. Sürprize dayalı bir model yerine, hikaye anlatımının gücünü ve karakterlerin kültürel bellekteki yerini öne çıkarıyor. Mickey, Pooh ya da Stitch gibi ikonlar, yeni “küskün” halleriyle nostaljiye dokunuyor; böylece tüketiciyle duygusal bir bağ kuruyor. Bu yaklaşım, “tanıdık ama yeni” formülüyle koleksiyon rekabetinde farklı bir kulvar açmayı hedefliyor.

Son kararı ise koleksiyoncular verecek: Kaotik Labubu mu, yoksa küskün Pooh mu?

Kaynak: Design Taxi

Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”

Disney featured Labubu
1 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
2 Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
Tüketiciyi satın almaya götüren 5 düşünce şekli!
3 Dikkat, Kore salgını var!
Dikkat, Kore salgını var!
4 Zara'nın reklamları "sağlıksız derecede zayıf" modeller nedeniyle yasaklandı
Zara’nın reklamları “sağlıksız derecede zayıf” modeller nedeniyle yasaklandı
5 Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
Güncel Haberler
Influencer marketing'de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Influencer marketing’de oyunun yeni kuralları: Görünürlük satın almaktan aidiyet inşa etmeye!
Disney'den Labubu'ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Disney’den Labubu’ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama...
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Protector & Gamble'a yeni CEO...
Haberler
Protector & Gamble’a yeni CEO…
Sena Tufan
2 hafta önce
"Media First" ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X'ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Haberler
“Media First” ile 6 milyon organik izlenme: Lenovo ve Alara X’ten medya dünyasında yapay zeka devrimi
Advertorial
2 hafta önce
Yapay zeka yarışında vites yükselten Trump, üç yeni kararname imzaladı
Haberler
Yapay zeka yarışında vites yükselten Trump, üç yeni kararname imzaladı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
3 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.