1 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Haberler

Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor

Nafizcan Önder
1 gün önce
2 dk okuma

Dünyanın en prestijli motor sporları organizasyonu Formula 1’in 2026 sezonuna dair geçici takvim geçtiğimiz günlerde açıklanırken, Türkiye’nin listede yer almaması dikkat çekmişti. Ancak Madrid Grand Prix’si için planlanan yeni pistin inşaat sürecinde yaşanan belirsizlikler, İstanbul Park’a tarihi bir fırsatın kapısını araladı. İstanbul Park, 2026 Formula 1 takvimine kalıcı olarak girmeye hazırlanıyor. Türkiye’nin, organizasyon için 5 yıllık anlaşma ve 60 milyon Euro ödeme teklifinde bulunduğu belirtiliyor.

İtalya merkezli Dromo firması tarafından tasarlanan ve biri eğimli olmak üzere 22 virajdan oluşacak Madrid pisti için inşaatın 2026 Mayıs’ında tamamlanması hedefleniyor. Fakat pistin zamanında yetişmemesi veya yerel siyasi muhalefetin süreci yavaşlatması durumunda, Formula 1 takviminde oluşacak boşluğu İstanbul Park’ın doldurması güçlü bir olasılık.

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Başkanı Eren Üçlertoprağı, Formula 1 yönetimiyle temas halinde olduklarını belirterek, hedeflerinin geçici değil kalıcı bir yarış anlaşması olduğunu vurguladı.

5 yıllık anlaşma için 60 milyon Euro

Gazeteci Pedro Fermin’in haberine göre, Türkiye tarafı 5 yıllık bir yarış takvimi karşılığında Formula 1 yönetimine toplamda 60 milyon Euro ödeme yapmayı kabul etti. Bu gelişme, Türkiye Grand Prix’sinin 2026 sezonu itibarıyla takvime dahil edilme ihtimalini daha da güçlendirdi.

Türkiye’nin Formula 1 için güçlü bir aday olduğunu savunan Üçlertoprağı, ülkenin genç nüfusuna, motor sporlarına olan ilgisine ve otomotiv sektöründeki hacmine şu sözleriyle dikkat çekti: “Türkiye, eşsiz bir piste, 85 milyonluk genç ve spora ilgili bir nüfusa, yılda 1.2 milyon araçlık satış hacmine ve F1 markalarının önemli operasyonlarına ev sahipliği yapan bir ülke. Jeopolitik konumumuz ve çevre ülkelerdeki seyirci potansiyeli de F1 için büyük bir değer sunuyor.”

Formula 1’in Türkiye’ye dönüşü pazarlama evreni için ne ifade ediyor?

Formula 1’in Türkiye’ye kalıcı dönüşü, yalnızca bir spor organizasyonunun ötesinde, markalar için küresel ölçekte yankı uyandıracak bir pazarlama arenası anlamına geliyor. İstanbul Park’ta düzenlenecek her yarış; otomotiv, teknoloji, hızlı tüketim, finans ve lüks segmentteki markalar için yüksek görünürlük, uluslararası medya teması ve güçlü sponsorluk sinerjisi sunacak. Formula 1’in hızla dijitalleşen dünyasında Türkiye’nin yerini alması, markalar açısından yalnızca pist üstünde değil, ekran başında da büyük bir yarışın parçası olmak demek.

Kaynak: Dünya

featured Formula 1 İstanbul Park
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Pazarlamanın dili, gerçekle bağını nasıl kopardı?
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Temmuz-1 Ağustos)
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Golden Drum’un Hall of Fame’ine yeni bir isim: Marcin Sosiński
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Çalışma hayatında kurallar değişti: Maaş yetmiyor, değer gerek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify'da kullanıcı sayısı zirvede, kârlılık beklentinin gerisinde
Haberler
Spotify’da kullanıcı sayısı zirvede, kârlılık beklentinin gerisinde
Nafizcan Önder
2 gün önce
Mediazone’dan stratejik hamle: Mackolik’te payını yüzde 60’a çıkardı!
Haberler
Mediazone’dan stratejik hamle: Mackolik’te payını yüzde 60’a çıkardı!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Pastavilla, iki yıl üst üste “En Kaliteli Makarna Üreticisi” seçildi!
Haberler
Pastavilla, iki yıl üst üste “En Kaliteli Makarna Üreticisi” seçildi!
Advertorial
1 hafta önce
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Haberler
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Nafizcan Önder
18 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.