20 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ali Saydam yazdı: "Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma"
Haberler

Ali Saydam yazdı: “Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma”

Ali SAYDAM
8 saat önce
2 dk okuma
Ali Saydam yazdı: "Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma"
Ali Saydam

Ülkemizdeki iletişim sektörüne büyük katkılar sunmuş, kıymetli kardeşim Prof. Dr. Ali Atıf Bir, Instagram’da ilginç bir video yayınlamış. Eskişehir Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin efsane kadrosunu da yanına alarak Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni kurmuş olan Bir, videoda “Öğrenciler niye hâlâ iletişim okusun?” sorusunu irdelemiş.

Özetle diyor ki: “İletişim belki 100 yıldır, 150 yıldır hiç bu kadar önemli olmamıştı. İletişim okumak da bu kadar önemli olmamıştı. İletişimin birinci basamağı neredeyse tamamen değişti. Biz, anlam üretmeyi, büyükçe anlatmayı, iletişimin farklı konularında üretim yapmayı öğretiyoruz. Ama en önemlisi, dikkat çekmek. Şu anda benim yaptığım gibi… Bu videoyu unutmayacaksınız. Nedeni: Dikkat çekmek.”

Ali Atıf Hoca kafasına çok komik, kırmızı yeşil arası, alacalı bulacalı bir peruk geçirmiş. Sözlerine devam ediyor:

“Şu anda ‘Bir profesör o peruğu niye takar?’ diyorsunuz. Evet, işte bu! O soruyu sordurmak… Samimi bir şekilde, güldürerek, bazen ağlatarak, ister bireysel ister kurumsal olarak öykü üretmeyi iletişim fakültelerinde öğretiyoruz. Bunu öğrenmek istiyorsanız, dikkat çekici bir şekilde anlatmak istiyorsanız, o zaman yeriniz iletişim dünyasıdır.”

Bu gönderiyi Instagram'da gör

BAU Faculty of Communication (@bau_iletisim)'in paylaştığı bir gönderi

Video hakikaten dikkat çekici. Ancak iletişimin hedefi konusunda hocaya katılmam olası değil. Hem de onun öğrettikleri nedeniyle katılmam olası değil. Ali Atıf Hoca Türkiye’de “ikna” üzerine en derinlikli çalışmaları yapan akademisyenlerden biridir. Bu konunun en usta yazarlarından Robert Cialdini’nin adını da ilk kez hocadan duymuşluğumuz vardır. Yani, iletişimin tek amacı: Hedef kitleyi ikna etmektir! Hedef kitlenin dikkatini çekmek değildir! Peki, ne için ikna etmek? Hedef kitlede bizim iş hedeflerimiz doğrultusunda davranış değişikliği elde etmek için ikna etmek.

Onu alma bunu al! Onu seçme bunu seç! Onu sevme bunu sev! Bu komutları vermek yetmez. Dikkat çekmek tabii ki, önemli bir araçtır ama esas hedef algılamayı yönetmektir. Çünkü Elfyn Thomas – William H. Willimon’un dedikleri gibi, “Algılar gerçektir çünkü insanlar ona inanırlar.”

Ali Atıf Hoca sanki bir iletişim aracının önemini vurgularken işi biraz abartmış. Medyada görünürlüğü artırmak anlamında kullanılan “Publicity” iletişimde gerekli bir şeydir ancak kesinlikle yeterli değildir. Hocanın yıllarca öğrettiği gibi…

Gençlerin yeri ayrı

Eczacıbaşı çok hoş ve etkileyici bir reklam filmi yapmış. Sonundan başlayalım. Filmin özünü anlatan, temel mesajını veren packshot’ında şöyle deniyor:

“Bugüne kadar hep sen yer verdin. Sıra bizde. ‘Eczacıbaşı Genç Bilet’ ile tüm İKSV etkinlikleri gençlere sadece 30 TL. Her zaman olduğu gibi Eczacıbaşı’nda gençlerin yeri ayrı.”

Böyle bakıldığında takur tukur duran, etkisi sıfır değil hatta sıfırın altında olabilecek bir mesajla karşı karşıyayız hissi veriyor. Oysa filmin bütünü son derece naif, duygusal, içten ve etkileyici.

Gençlere yer verme sırası bizde!

Otobüste, toplantıda, kasada bugüne kadar hep gençler yer verdi. Gençlere yer verme sırası bizde!

Eczacıbaşı Genç Bilet’le müzikten caza, tiyatrodan filme yıl boyunca tüm İKSV etkinlikleri gençlere sadece 30 TL!

Her zaman olduğu gibi… pic.twitter.com/hGJRjJUry0

— Eczacıbaşı (@Eczacibasi) February 11, 2025

Filmin açılış sahnesinde mimarlık öğrencisi olduğunu anladığımız bir genç elinde mimari maket ve sırt çantası ile zar zor binebildiği otobüste ilk bulduğu boş koltuğa kendisini atıyor. Sonra birden fark ediyor ki, çevresindeki herkes eleştirel ve sert bakışlarıyla kendisine bir şey anlatmaya çalışıyor. Şaşkın şaşkın etrafına bakınırken birden bu durumun nedenini anlıyor. Sol tarafında yaşlı bir amcanın ayakta kaldığını gören genç derhal özür dileyip, elindeki eşyalarıyla birlikte toparlanıp yaşlı yolcuya yerini veriyor.

Bu şekilde packshot anlamını buluyor: “Bugüne kadar hep sen yer verdin. Sıra bizde.”

ali saydam featured
1 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
2 sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
3 Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
Yapay zeka terapist mi, tehlike mi?
4 Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
5 İyi ama eksik
İyi ama eksik
Güncel Haberler
O artık sadece kulaklık değil: Moda, meditasyon ve mini asistan tek cihazda!
O artık sadece kulaklık değil: Moda, meditasyon ve mini asistan tek cihazda!
Ali Saydam yazdı: "Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma"
Ali Saydam yazdı: “Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma”
Alışverişi artık yapay zeka yapacak!
Alışverişi artık yapay zeka yapacak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Haberler
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Sena Tufan
2 hafta önce
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu'nda
Haberler
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu’nda
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
Nafizcan Önder
2 gün önce
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Haberler
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.