25 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Haberler

Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor

İrem Alimoğlu
4 saat önce
3 dk okuma

Areda Piar Araştırma Şirketi’nin Türkiye genelinde bin 100 kişiyle gerçekleştirdiği “Peynir Tüketim Alışkanlıkları” araştırması, Türk halkının peynire olan bağlılığını gözler önüne seriyor. Her 10 kişiden 8’inin her gün mutlaka peynir tükettiği ülkemizde, beyaz peynir açık ara önde giderken, yöresel peynirlerde de Çanakkale Ezine Peyniri damakların favorisi oldu.

Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor

Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 57,5’i beyaz peyniri tercih ederken, yüzde 55,6’sı kaşar peyniri, yüzde 42,4’ü ise tulum peyniri tükettiğini belirtiyor. Ezine peyniri yüzde 37,6 ile dördüncü sırada yer alırken, onu yüzde 25,1 ile labne, yüzde 24,8 ile süzme peynir, yüzde 15,9 ile çeçil peyniri takip ediyor. Krem ve lor peyniri yüzde 14,5, örgü peyniri ise yüzde 13,6 oranıyla listede yer buldu.

Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor

Bölgelere göre peynir tercihleri değişiyor

Marmara Bölgesi’nde en çok tüketilen peynir kaşar (yüzde 54,7) olurken, Karadeniz (yüzde 67,1), Akdeniz (yüzde 51,8) ve İç Anadolu (yüzde 62,5) bölgelerinde beyaz peynir birinci sırada yer aldı. Ege Bölgesi’nde tulum peyniri yüzde 62,8 oranıyla öne çıkarken, Doğu Anadolu’da yüzde 55,2 ile örgü peyniri zirvede. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde ise beyaz peynir, tulum peyniri ve kaşar peyniri yüzde 77,4 oranıyla eşit düzeyde tercih ediliyor.

Yöresel peynirin yıldızı: Ezine

Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor

Araştırma, halkın yöresel peynirler konusundaki eğilimlerini de ortaya koydu. Yüzde 60,8’lik oranla Çanakkale Ezine Peyniri en çok tercih edilen yöresel peynir olurken, Erzincan tulum peyniri yüzde 36,3 ile ikinci sırada yer aldı. Üçüncülük ise yüzde 29,7 ile İzmir tulum peynirine ait. Kars gravyeri yüzde 17,4 ile dördüncü sırayı alırken, Edirne-Kırklareli bölgesine ait eski kaşar peyniri yüzde 13,2 ile beşinci oldu.

Kaşarda favori taze mi eski mi?

Katılımcıların kaşar tercihlerine bakıldığında, yüzde 54,8’inin taze kaşar, yüzde 45,2’sinin ise eski kaşar tükettiği belirlendi. Bu sonuç, iki kaşar türü arasında belirgin bir ayrım olmadığını da ortaya koyuyor.

Peynir alışverişinin adresi: Marketler

Peynir alışverişinde marketler, yüzde 63 oranıyla en çok tercih edilen nokta oldu. Şarküteri alışverişi yapanların oranı yüzde 19,9 iken, doğrudan üreticiden ya da köyden alanlar yüzde 9’da kaldı. Semt pazarını tercih edenlerin oranı yüzde 4,7; online sipariş verenler yüzde 2,4; bakkaldan alışveriş yapanlar ise sadece yüzde 1 olarak ölçüldü.

Ambalajlı ürünler daha güvenilir bulunuyor

Katılımcıların yüzde 68,4’ü ambalajlı peyniri tercih ederken, yüzde 31,6’sı ambalajsız ürünlerden yana. Bu tercihin ardında ise en çok “tat ve lezzet” faktörü yatıyor.

Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor

Peynir satın alırken tüketicilerin yüzde 84,7’si tat ve lezzeti birinci sıraya koyuyor. Bunu yüzde 49,5 ile güvenilirlik, yüzde 47 ile kalite ve fiyat takip ediyor. İçeriğe dikkat edenlerin oranı yüzde 16,2; besin değeri yüzde 6,7; raf konumu yüzde 4,8; ürün çeşitliliği yüzde 4,1; tavsiye yüzde 2,8; erişim kolaylığı yüzde 1,9; reklam ve ambalaj ise sadece yüzde 0,7 ve yüzde 0,6 ile tercih nedenleri arasında yer aldı.

Araştırmanın metodolojisi:

Araştırma, Areda Piar’ın Profil Bazlı Dijital Paneli kullanılarak kantitatif araştırma yöntemlerinden CAWI yöntemiyle ve 12-21 Mayıs 2025 tarihleri arasında Türkiye genelinde bin 100 kişinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

Tavsiye şampiyonu markalar!

featured peynir
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
4 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
5 Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Güncel Haberler
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Türkiye’deki şirketler afetlere ne kadar hazır?
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Ekonomide kuşak farkı: Gençler daha sert, daha temkinli!
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Üsküp FK'den Atatürk'e saygı duruşu: Tarihi süveterden 19 Mayıs'a özel forma tasarımı
Haberler
Üsküp FK’den Atatürk’e saygı duruşu: Tarihi süveterden 19 Mayıs’a özel forma tasarımı
Nafizcan Önder
4 Mart 2025
Spotify, yeni müzik milyonerleri ($) yarattı...
Haberler
Spotify, yeni müzik milyonerleri ($) yarattı…
İrem Alimoğlu
12 Mart 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (16-22 Mayıs)
Sena Tufan
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.