14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Hadi, yapay zekayı "yeniden" sıradanlaştıralım!
Haberler

Hadi, yapay zekayı “yeniden” sıradanlaştıralım!

Sena Tufan
8 Aralık 2024
2 dk okuma

Mondelez Hindistan’ın ikonik çikolata markası Cadbury 5 Star, yeni kampanyası “Yapay Zekayı Yeniden Sıradanlaştır” (Make AI Mediocre Again – M.A.M.A) ile modern hayatın hızlı temposuna esprili bir dille karşılık veriyor. Kampanya, markanın uzun süredir savunduğu “hiçbir şey yapmama” felsefesini yapay zekanın hayatımıza kattığı hız ve karmaşıklığa karşı mizahi bir dille öne çıkarıyor.

Cadbury 5 Star, yapay zeka teknolojisinin endüstrilerdeki süreçleri hızlandırması ve teknolojinin insanlara deyim yerindeyse nefes alacak bir alan dahi bırakmamasını eğlenceli bir dille eleştiriyor. Marka, bu hızlı tempoya yanıt olarak, yapay zekayı bilerek yavaşlatmayı amaçlayan dünyanın ilk sunucu çiftliğini kurdu. Bu çiftlik, anlamsız ve kafa karıştırıcı bilgilerle dolu binlerce web sayfası üretiyor. Bu sayfalar, yapay zekaların eğitim veritabanlarına eklenerek onların hata yapmasına ve insan kadar “kusurlu” hale gelmesine neden olabiliyor.

Mondelez Hindistan Pazarlama Başkan Yardımcısı Nitin Saini, kampanya ile ilgili şunları söyledi:
“Cadbury 5 Star, gençleri hayatın anlamsız koşturmacasından kurtarmayı amaçlıyor. Yapay zekanın yükselişi, gençlerin gelecekle ilgili pek çok belirsizlikle mücadele etmesine neden oldu. Hayatımız kolaylaşacak mı, yoksa daha mı yoğun hale gelecek? ‘Yapay Zekayı Yeniden Sıradanlaştır’ kampanyamızla, 5 Star bu baskıyı kendi mizahi üslubuyla hafifletmeyi hedefliyor ve ‘hiçbir şey yapmama’ felsefesini korumak için her şeyi yapıyor. Herkesin ‘geri çekilmenin ve dingin anların’ değerini görmesini teşvik ediyoruz.”

Yapay zekanın insanların durup keyif alabileceği sakin alanları ortadan kaldırabileceğine dikkat çeken kampanya, yine aynı marka tarafından geçen yıl viral olan “Hiçbir Şey Üniversitesi” kampanyasını da anımsatıyor.

Ogilvy Hindistan’ın Kreatif Direktörü Sukesh Nayak kampanyayı, “‘Hiçbir Şey Üniversitesi’ kampanyasından bir yıl sonra, Cadbury 5 Star yapay zeka devrimine bir kez daha eleştirel bir bakışla geri dönüyor. Yapay zeka geçtiğimiz yıl boyunca büyük bir hızla gelişti ve günlük işlerimizi kolaylaştırmaya başladı. Ancak Ogilvy ekibi olarak bu hızın bir ‘yan etkisi’ olduğunu fark ettik ve yaratıcı bir çözümle, yapay zekaların bizim ‘hiçbir şey yapmama’ zamanlarımızı koruma fikrini hayata geçirdik” sözleriyle değerlendirdi.

Beyaz yaka “item”ları: “Stanley termos olmadan asla”

Cadbury 5 Star featured Ogilvy India
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
5 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Güncel Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Türkiye yapay zeka kullanımı yeterliliğinde 109 ülke arasında 55. sırada
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Haberler
Dar gelirli gıda harcamalarını kıstı!
Sena Tufan
2 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
4 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.