16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Enflasyon günlerinde tüketicinin dostu markalar
Haberler

Enflasyon günlerinde tüketicinin dostu markalar

Nafizcan Önder
24 Kasım 2024
2 dk okuma

Enflasyonist dönemde tüketicilerin eski tüketim alışkanlıkları tamamen değişirken, kendilerini anlayan “dost” gördükleri markalarla bağlarını güçlendirmesi de elbette sürpriz değil. Twentify’ın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile yürüttüğü “Enflasyon Günlükleri: Dost Markalar” araştırması tam da bu içgörüyü destekliyor ve marka evrenine önemli bir mesaj veriyor…

İyi fiyat = Dost marka

Enflasyonist dönemde tüketicilere destek veren markalar arasında en çok öne çıkanlar, uygun fiyat politikaları ve kampanyalarıyla dikkat çekiyor. Bu markalar, tüketicilerin bütçelerini daha etkin yönetmelerine imkân tanıyor ve böylece sadakatlerini artırıyorlar.

“Tam ihtiyacım olan anda indirim, kupon, vb. sağlıyor. Uygun fiyatlı alışveriş yapmış oluyorum.”
45 yaş, Kadın

“Giyim konusunda hep uygun fiyat sunuyor, bu da tercih sebebi oluyor.”
35 yaş, Kadın

En iyi dostumuz indirim marketleri

İndirim marketleri ve bazı ulusal zincir marketler uygun fiyat ve avantaj sundukları için tüketicinin gözünde en destekleyici markalar.

Tüketicinin gözünde bazı giyim perakendecilerinin algısı da “giyim indirim marketi” gibi bir noktaya taşınmış durumda. Bu marka için önemli bir güç olsa da kategori dinamiklerinden ötürü risk taşıyor.

“Kendi ismiyle çıkardığı ürünler kaliteli ve uygun fiyatlı.”
41 yaş, Erkek

“Daha düşük fiyatlı ürünler satarak alım gücünü olumlu etkiliyor.”
34 yaş, Erkek

“İndirim marketleri bu enflasyonist ortamda en önemli destekçimiz.”
54 yaş, Erkek

Sadakatin yeni kodu: Belirgin Fayda

Kampanyalar ve indirimler, tüketicilerin markalara olan bağlılıklarını güçlendiriyor.

Özellikle belirgin fayda sağladığı tüketici tarafından hissedilen sadakat programları ve özel indirimler, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını kalıcı olarak etkiliyor.

“Bu sitenin sadakat programıyla ücretsiz kargo fırsatım var.”
41 yaş, Kadın

“Giyim için mağazadan aldığım kupon ve indirimlerle uygun fiyatlı alışveriş yapıyorum.”
26 yaş, Kadın

“Hızlı market gönderimleri yapan bu uygulamanın indirimli alışveriş sunması sadakatimi artırıyor.”
45 yaş, Kadın

Eskiyen dostluklar…

Enflasyon, tüketicilerin marka algısını önemli ölçüde etkiliyor. Fiyat artışlarını fırsat olarak gördüğü düşünülen markalar, tüketiciler tarafından daha az tercih ediliyor ve sadakat kaybı yaşıyorlar.

“Markalar enflasyonu fırsata çeviriyor, bu da soğumama neden oluyor.”
34 yaş, Erkek

“Fiyat artışları nedeniyle sadakat kayboluyor, daha ucuz markalara yöneliyoruz.”
50 yaş, Erkek

“Fırsatçılık şeklinde fiyat artışı yapan markalardan uzaklaşıyorum.”
41 yaş, Kadın

“Halimizden yerliler anlıyor”

Yerli markaların, özellikle fiyat istikrarı ve yerli ürüne verdikleri destek ile tüketicilerin gönlünü kazandığı düşüncesi hakim. Bu markalar, tüketiciye yerli üretimle ilgili gurur hissi yaşatıyor.

“Bu kadar kaliteli ürünlerin yerli ürün oluşu gurur verici.”
40 yaş, Erkek

“Yerli markalar şu ekonomik koşullarda bize destek olunca gurur duyuyorum.”
50 yaş, Kadın

“Yerli markalar, özellikle fiyatlarını artırmadığında bizim için çok değerli hale geliyor.”
51 yaş, Erkek

Krizi fırsata çevirmeyen dostlar güven veriyor

Markaların kriz yönetimindeki başarısı, tüketici algısını uzun vadede etkiliyor. Kriz dönemlerinde tutarlı ve şeffaf davranan markalar, tüketicinin güvenini kazanıyor.

“Kriz zamanında fiyatını artırmayan markalara güvenim artıyor.”
41 yaş, Kadın

“Kârından fedakarlık edip tüketiciyi destekleyerek kriz yönetimi yapan markaların sadakat kazanma şansı yüksek.”
34 yaş, Kadın

Güvenin adresi: Müşteri ilişkileri

Müşteri ilişkileri, tüketicinin markaya olan duygusal bağlılığını artırıyor. İyi bir müşteri hizmeti, tüketicinin markayla olan ilişkisini olumlu yönde etkiliyor. Tüketici sorun yaşadığında ya da bilgi almak istediğinde karşısında gerçek bir kişi bulmak istiyor. Bu kişiye erişim hızlandıkça ve doğru şekilde destek aldıkça sadakat ve bağlılık artıyor.

“Müşteri destek hizmetleri güven duygumu pekiştiriyor.”
31 yaş, Erkek

“Müşteri memnuniyetine yönelik çabalar beni düşündüklerini hissettiriyor. Duygusal bir bağ oluşturuyor.”
22 yaş, Kadın

“Müşteri hizmetleri kaliteli olunca markaya güvenim artıyor.”
24 yaş, Erkek

Sonuç olarak…

Enflasyonist dönemde tüketiciler, belirgin ve inandırıcı şekilde uygun fiyat politikaları uygulayan ve kaliteli ürünler sunan markalara yöneliyor. Tüketici güveni, fiyat istikrarı ve müşteri hizmetleri ile güçlenirken, sadakat programlarıyla sunulan belirgin faydalar uzun vadeli bağ oluşturuyor. Yerli markalar, özellikle yerli üretime verdikleri destek ile tüketicilerin gururunu okşuyor ve bağlılıklarını artırıyor. Kriz yönetiminde başarılı olan markalar, tüketici sadakatini ve güvenini kazanma şansını artırıyor.

enflasyon günlükleri featured quals.ai
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
22 Nisan 2025
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Haberler
Brandverse Awards’a katılmak için son şans!
Sena Tufan
14 Nisan 2025
Tablet pazarı 2025'e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
Haberler
Tablet pazarı 2025’e güçlü başladı: Zirvedeki marka değişmedi
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Haberler
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Nafizcan Önder
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.