6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Nereden çıktı bu Dubai Çikolatası?
Haberler

Nereden çıktı bu Dubai Çikolatası?

Sena Tufan
17 Ekim 2024
3 dk okuma

Bir sabah uyanıyorsunuz ve sos­yal medyada herkesin konuştuğu tek bir şey var: Dubai çikolatası!

Peki, nerden çıktı bu Dubai çikolatası? Bir anda nasıl global bir fenomene dönüştü? Dubai çikolatası çılgınlığını başlatan kişi Sarah Hamouda adında bir kadın girişimci. Hamilelik döneminde aşerdiği çikolata­yı hiçbir yerde bulamayınca, “Kendi çikolatamı, kendim yaparım” diye düşünür ve ortaya da Dubai Çikolatası çıkar. Ardından da aşerdiği çikolatayı ambalajlayıp “Fix Dessert Chocolatier” markası altında satmaya başlar.

Uzun bir süre çikolataları sessiz sedasız satılır­ken, bir gün birdenbire sosyal medya fıstık dol­gulu bu çikolatalarla dolup taşmaya başlar! TikTok’ta yediği yemekleri paylaşan Maria Vehera‘nın arabasında Dubai Çikolatası yediği bir ASMR videosu paylaşması ise bu çılgınlığa faklı bir boyut kazandırır. Video TikTok’ta 88 milyondan fazla izlenir… Ardından da binlerce kişi Dubai Çikolatası’nı denediği ya da tarifini verdiği videolar çekmeye başlar….

Bu gönderiyi Instagram'da gör

FIX Dessert Chocolatier (@fixdessertchocolatier)'in paylaştığı bir gönderi

Kimileri evde kendi Dubai Çikolatası‘nı yaparken kimi de Hamouda’nın çikolatalarını alıp deneyimlerini videolarla paylaşır. Derken, Hamouda siparişlere yetişemez hale gelir ve bu viral etkiyi fırsat bilen diğer marka­lar da benzer çikolatalar üretmeye başlar.

Ülker’den “Dubai Lezzeti”

Nereden çıktı bu Dubai Çikolatası?

Trendi kaçırmak istemeyen markalar, portföylerine bir bir Dubai çikolatasını ekledi. Viraliteyi hızlı bir şekilde yakalayan Ülker de “Meşhur Dubai Lezzeti” adıyla meşhur çikolatayı satışa sundu. Ürün o kadar popüler oldu ki, çikolata henüz tanıtımı yapılmadan satılmaya başlandı. Ülker Çikolata Pazarlama Direktörü Nida Erdal da ürünün popülerliğini, “Ülker Çikolata Meşhur Dubai Lezzeti, daha ilk haftadan tüketicilerde öyle bir merak uyandırmayı başardı ki henüz reklam filmimiz yayınlanmadan, kullanıcılar Ülkershop’lara gelip ürünü almaya ve deneme videoları çekmeye başladılar” sözleriyle özetledi.

Dubai Çikolatası kuyruğu!

Nereden çıktı bu Dubai Çikolatası?

İstanbul Kadıköy’deki bir Ceviz Ağacı Pastanesi de Dubai Çikolatası furyasını yakalayanlardan… Çikolatayı denemek isteyen onlarca kişi, pastanenin önünde metrelerce kuyruk oluşturdu ve sıranın sonu gözükmedi. Sıra hakkında konuşan işletmenin sahibi Levent Yüksel, “Dubai’de bir influencer tarafından yayınlandı. Ben de bunu gördüm, Dubai’ye kızımı gönderdim. İki tane çikolata aldırdık. Aynısını gidip analiz yaptırdık. İçinde tahin varmış, fıstık varmış, beyaz çikolata varmış ve üstünde kabuk çikolata var. Bunun analizini yaptık. Çalıştık, bir aylık bir süreçten geçirdik ve aynısını yaptık. İnsanlar artık araba almıyor, ev almıyor, çikolata alıp mutlu olmak istiyorlar. Keyfini yaşıyorlar” diyor.

Nereden çıktı bu Dubai Çikolatası?

Fix’in kurucusu Sarah Hamouda, “Barlarımıza çok zaman ve emek harcıyoruz ve çok fazla sevgi katıyoruz. Bu sadece bir çikolata barı değil, bir deneyim yaratmak istiyoruz” diyor ve ekliyor: “Dürüst olmak gerekirse, bunun küresel hale geleceğini hiçbir zaman düşünmedim.”

Dubai çikolatası yalnızca bir örnek. Çeşitli sosyal medya akımları, kozmetik ürünleri, kıyafetler, temizlik ürünleri ya da herhangi bir şey… Sos­yal medyanın viral gücü markalara bir anda can suyu oluyor, ürünler her sosyal medya videosun­da yer alıyor ve stoklar anında tükeniyor.

“Viral ürün” nasıl yaratılır?

Dubai çikolatası featured
1 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
2 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
3 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
4 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
5 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Güncel Haberler
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Haberler
Influencer’ların büyük karnesi yarın açıklanıyor!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Haberler
Yeni dünyanın enerji canavarları: Yapay zeka ve veri merkezleri!
Nafizcan Önder
31 Mayıs 2025
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Advertorial
20 Mayıs 2025
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
Haberler
Burger King, McDonalds açılışına gölge düşürdü!
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.