7 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
United Payment’ın hedefinde “eşitlik” var…

United Payment’ın hedefinde “eşitlik” var…

Marketing Türkiye
6 Mart 2024
4 dk okuma

Türkiye dışında Azerbaycan, Gürcistan, Romanya ve İngiltere’de de faaliyet gösteren ve büyümesine global çapta ivme kazandıran United Payment’ın sosyal sorumluluk çalışmalarının merkezinde kadınlar var…  Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin imzacıları arasında yer alan kurum aynı zamanda BJK Kadın Futbol Sponsorluğu’nu üstleniyor… Sabancı Üniversitesi’nin önderlik ettiği “İş Dünyası Aile İçi Şiddete Karşı” projesinin üyeleri arasında da yer alan şirket kurum içinde de kadınları destekleyen güçlü stratejilere sahip. Çalışanlarının yüzde 45’i, üst düzey yöneticilerinin ise yüzde 40’ı kadınlardan oluşan United Payment’ın bu alandaki çalışmalarını markanın Pazarlama Direktörü Seda Küçükfırat Arslan ile konuştuk.

United Payment’ın hedefinde “eşitlik” var…
United Payment Pazarlama Direktörü Seda Küçükfırat Arslan

Yeni bir yılın ilk aylarında olduğumuz şu dönemde United Payment’ın gündeminde neler var?

United Payment olarak 2010 yılından bu yana, ödeme sistemlerini dijitalleştirirken, sektöre yön veren pek çok yeniliği hayata geçirmek için çalışmalar yürütüyoruz. Sektörün her alanında hizmet veriyoruz.

İlk kez karşılaşmış olsak bile her finansal soruna “Neden olmasın?” diyerek yaklaşıyoruz. Yol açan vizyoner bakışımızla, her kuruma özel, kendi dinamikleri doğrultusunda çözümler sunuyoruz. 2024 yılının ilk günlerinde, kullanıcılarımızı “Açık Bankacılık” odaklı ilkler ve yeni ürünlerle tanıştırdık, bu alandaki yeniliklere önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz. Ülkenin ve bölgenin en büyük para transferi operasyonunu yürütüyor, sürdürdüğümüz öncü çalışmalarda fark yaratacak çalışmaları hayata geçiriyoruz. Cüzdan tarafında da heyecan verici projeler üzerinde çalışıyoruz. Bunun yanı sıra yurtdışı operasyonlarımızı da başarıyla sürdürüyoruz. Şu anda Türkiye dışında Azerbaycan, Gürcistan, Romanya ve İngiltere’de faaliyet gösteriyoruz. Azerbaycan’da pazar lideriyiz. Geçtiğimiz yıl yeni pazarlara yönelik gerçekleştirdiğimiz çalışmaların meyvelerini de bu sene almaya başlayacağız. Öte taraftan gündemimizin en heyecan verici konu başlığı ise yapay zeka. Bununla ilgili çok özel bir çalışmayı yakında kullanıma sunacağız. Yapay zekanın hayatımızdaki etkilerini çarpıcı bir şekilde ortaya koyan, dünyada da oldukça ilgi toplayan bir kitabın Türkçe olarak yayımlanmasına destek verdik. Çağın devrim yaratacak teknolojilerini iş süreçlerimize uyarlamak üzere çalışmalarımızı da sürdürüyoruz. 

Ödeme teknolojilerinin geleceğinde neler var? Siz bu geleceğe nasıl hazırlanıyorsunuz?

Ödeme teknolojileri, önümüzdeki dönemde pek çok alanda olduğu gibi yapay zekanın odağındaki gelişmelerle evrilecek. Yapay zekanın finans alanındaki etkilerini bu yıl itibariyle çok yoğun bir şekilde görmeye başlayacağız. Burada daha kişiselleştirilmiş seçenekler ve deneyimler sunan bir dünya bizi bekliyor. Programlanabilir para çok yakın bir gelecekte hayatımıza girecek. Tüm dünyada hükümetler bunun üzerinde çalışıyor. Günlük hayatımızdan bir örnek vermek istiyorum, çocuğunuza verdiğiniz harçlığı sadece belirli bir lokasyonda, istediğiniz harcama noktalarında sizin istediğiniz kadar ve belirlediğiniz saatlerde kullanabildiğini düşünün. Bir yandan ürkütücü olan bu gelecek, öte yandan da heyecan verici. United Payment da dünyada süregelen bu gelişmeleri yakından takip ediyor, daha önce olduğu gibi yine öncü işlere imza atarak sektördeki ilklerin temsilcisi olacak.

Beşiktaş Kadın Futbol takımı sponsoru olma kararınız nasıl gelişti? Bu konu iletişim ve pazarlama stratejilerinize nasıl yansıyor?

United Payment’ın varoluş amacı hayatın düğümlerini çözmek, markamızın tavrı da büyük sorunlara bile “neden olmasın” diyerek kolları sıvamak ve çözümcül yaklaşmak. Gerek dünyada gerek ülkemizde “kadın”ın eşit bir birey olarak her alanda kabul görmesi de çözülmesi gereken düğümler arasında. Kadın futbolu daha az seyredilen, daha az kazanılan ve kadının varlığının daha az kabullenildiği alanlardan bir tanesi. Bunun en büyük nedeni önyargılarımız. İki yıldır Beşiktaş Spor Kulübü Kadın Futbol Takımı’nın sponsorluğunu üstleniyoruz, 2023-24 sezonunda isim sponsorluğunu da alarak desteğimizi artırdık. Amacımız, tıpkı hizmet verdiğimiz finans teknolojileri alanında olduğu gibi, erkek egemen tüm branşlarda demokratikleşme sağlanması ve bu konuda toplumdaki bilinçsiz önyargı ve kalıpları yıkmak. Bu farkındalığın artması için, dayanışma sergilemek ve el ele hareket etmek çok önemli. Fırsat verildiğinde kadınların yapamayacağı, başarı sağlayamayacağı hiçbir iş yok. Bunun örneklerini geçmişte gördük, önümüzdeki dönemde bu örneklerin daha da artması için United Payment olarak her desteği vermeye hazırız.  

8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nün United Payment için önemi nedir? Özel gün iletişimi yapacak mısınız?

Öncelikle kadınların sadece 8 Mart gibi özel günlerde değil, her zaman hatırlanması ve desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz. Dolayısıyla 8 Mart’ın kutlanmadığı gün, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda istediğimiz yere gelmişiz demektir. Bizim manifestomuzda da yer alan “human first, human second, humand third” dediğimiz yani önceliğimiz insan ve konu her daim insanla ilgili gibi bir yaklaşımımız var.

Yaklaşım bu olunca, kadınlara dair gerek hayatta gerek iş özelinde yaşadığı tüm sorunlarda eylemci bir tutum içinde davranmamız kaçınılmaz. Kadın futbolu için kolları sıvamamız da bundan kaynaklanıyor.

Tüm dünyada yeni bir teknoloji devrimi kapıda ve bu devrimde sadece erkeklerin rol alması düşünülemez. Öncü teknolojileri kullanan ve şekillendirenler erkek olunca o önyargı ve kabullerin geleceğimizi şekillendirecek ve bilinçlenecek sistemlere yansıması da çok olası. Bu sebeple kadınların teknolojiye dair meslekleri tercih etmesi ve istihdamda da eşitlikçi yaklaşımı önemli. Biz de yapay zekanın eril düşünme yapısına dikkat çekmek ve bunu değiştirmek için bir proje üzerinde çalışıyoruz. Ancak önemli olan bu özel güne yetişmesi değil de yeterli kamuoyu dikkatini çekebilmesi.

Kadın çalışan oranınız nedir? Kadınların kurum kültüründeki önemini nasıl tarif edersiniz?

United Payment olarak toplumda cinsiyet eşitliğini destekleyen, sektördeki kadın çalışan ve yöneticilerin artmasını arzu eden bir şirketiz. Gerek çalışanlarımız gerek sektör gerekse toplum için örnek olacak uygulamaları hayata geçirmek ve tabuları yıkmak için çalışıyoruz. Sunduğumuz hizmetlerle finansal erişimin artmasını ve nihai olarak toplumun her kesiminde fırsat eşitliği sağlanmasını amaçlıyoruz.  Kadın konusunda dünyanın en önemli küresel girişimlerinden Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri’nin (Women’s Empowerment Principles-WEPs) imzacıları arasında yer alıyoruz. Yine toplumda diğer dallara göre görünmez olan kadın futbolunu desteklemek üzere BJK Kadın Futbol Sponsorluğu’nu üstlendik. Bu noktada da kadınların toplumun her alanında saygı görmesini teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Son olarak Sabancı Üniversitesi’nin önderlik ettiği “İş Dünyası Aile İçi Şiddete Karşı (Business Against Domestic Violance – BADV) projesinin üyelerinden biriyiz.  Kadın çalışan oranımız yüzde 45, üst düzey kadın yönetici oranı şu anda yüzde 40 seviyelerinde. Gerek istihdam, gerek terfi konularında eşitlikçi yaklaşıyor, fintek dünyasında kadınların oranının artmasını destekliyoruz.

Finansal teknolojilerin görünmez gücü “United Payment”

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

AB’den X’e yıl bitmeden ceza sinyali
Haberler
AB’den X’e yıl bitmeden ceza sinyali
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
5 Kasım 2025
Cambridge Sözlüğü yılın kelimesini açıkladı: Parasocial
Haberler
Cambridge Sözlüğü yılın kelimesini açıkladı: Parasocial
Sena Tufan
2 hafta önce
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.