30 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple'dan görsel düzenlemede devrim: MLLM | Son 24 saatin gündemi
Haberler

Apple’dan görsel düzenlemede devrim: MLLM | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
8 Şubat 2024
3 dk okuma
Apple'dan görsel düzenlemede devrim: MLLM | Son 24 saatin gündemi

Apple, görsel düzenlemeyi bambaşka bir boyuta taşıyacak “MLLM” (Machine Learning Language Model) isimli yapay zekâ modelini duyurdu. Bu model sayesinde kullanıcılar, basit metin komutları ile görseller üzerinde hızlı ve kolay düzenlemeler yapabilecek.

MLLM’nin sunduğu yenilikler şöyle:
• Kullanıcılar, görsel üzerinde yapmak istedikleri değişikliği metin olarak yapay zekâya iletebilecekler.
• Yapay zekâ, bu metin komutlarını analiz ederek istenilen değişiklikleri otomatik olarak uygulayacak.
• Görsellerin boyutlandırılması, kesilmesi, döndürülmesi ve filtreler eklenmesi gibi işlemler kolayca yapılabilecek.

YouTube Shorts’a canlı yayın geliyor!

https://twitter.com/TeamYouTube/status/1755268294833995834

TikTok’un popüler özelliğini Shorts’a getiren YouTube, içerik üreticilerine yeni bir etkileşim imkanı sunuyor. Dikey formatlı canlı yayınlar, Shorts akışında ön izleme olarak kullanıcıların karşısına çıkacak.

Şirketin resmi hesaplarından yapılan açıklamalara göre, kullanıcılar, alt kısımda beliren “Canlı Yayını İzle” butonuna tıkladıklarında yayını tam ekran olarak izleyebilecekler. Ayrıca akışta kaydırarak canlı yayınlar arasında gezinmek de mümkün olacak. Shorts canlı yayınlarında, diğer uygulamalarda olduğu gibi emoji tepkileri gönderme ve sohbet kısmına yazma gibi özellikler de bulunacak.

Shorts’ta canlı yayın açmak isteyen üreticilerin en az 50 aboneye ve tek seferlik doğrulamaya sahip olmaları gerekecek. Bu koşulları karşılayan üreticiler, video oluşturma kısmından “Canlı” bölümüne tıklayarak yayın açabilecekler. Yayının başlığı, görünürlüğü, hangi izleyiciler için olacağı, kapak görseli gibi seçenekler de bu kısımdan yapılabilecek.

Schengen vize ücretlerine zam yolda

Apple'dan görsel düzenlemede devrim: MLLM | Son 24 saatin gündemi

Avrupa Komisyonu, 2024 yılında Schengen vizesi ücretlerine zam yapmayı teklif etti. Eğer teklif onaylanırsa, yetişkinler için vize ücreti yüzde 12 artarak 80 Euro’dan 90 Euro’ya, çocuklar için ise 40 Euro’dan 45 Euro’ya yükselecek.

Vatandaşların geri kabulü konusunda yeterince iş birliği göstermeyen ülkeler için ücret daha da yüksek olacak. Bu ülkelerde yetişkinler için vize ücreti 120 Euro’dan 135 Euro’ya, çocuklar için ise 160 Euro’dan 180 Euro’ya yükselecek.

Komisyon, bu zammın nedeninin AB’deki artan enflasyon oranı olduğunu vurguladı. Teklif kabul edilirse, önümüzdeki birkaç ay içinde fiyat artışı gerçekleşebilir.

AB ayrıca, 2022’de tartışılan dijital Schengen vizesini uygulamaya koymayı planlıyor. Seyahat edenler, ziyaret etmeyi planladıkları ülkeye bakılmaksızın çevrim içi olarak başvurabilecekler. Dijital vize uygulaması, pasaportlardaki mevcut etiket sisteminin yerini alacak.

Avrupa Komisyonu, dijital platformu 2028 yılına kadar kullanıma sunmayı umuyor.

Dikkat! Bu bir elektrikli otomobil reklamıdır!

Apple'dan görsel düzenlemede devrim: MLLM | Son 24 saatin gündemi

Volkswagen, elektrikli minibüsü ID Buzz için şaşırtıcı bir reklam yayınladı. Otomotiv devi bu kez, modern minibüs konseptinin temellerine inerek geri dönüştürülen atıklara vurgu yapıyor.

BBDO CHILE ve BBDO Ecuador reklam ajansları tarafından hazırlanan sıra dışı kampanyanın başrolünde bu defa bir otomobil değil ikonik Volkswagen amblemiyle markalanmış çöp konteynerları yer alıyor. Çalışmada yani ID Buzz, şık ve futuristik bir araç olarak değil, tekerlekli plastik yığını olarak görselleştiriliyor.

Kampanya, ID Buzz’a hayat veren geri dönüştürülmüş malzemeler üzerine odaklanarak, hem yenilikçi hem de somut bir çevre bilinci taahhüdünü vurguluyor.

İşte Brandverse Awards 2024’ün yenilikleri

Apple'dan görsel düzenlemede devrim: MLLM | Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards 2024 başvuru dönemi için geri sayım başladı. Reklam ve pazarlama iletişimi alanındaki en başarılı çalışmaların ödüllendirileceği Brandverse Awards için erken başvurular 1 Şubat’ta başladı… Katılımcılar bu yıl 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 döneminde ürettikleri çalışmalarla Brandverse Awards’un ana bölümleri olan Sosyal Medya ve Dijital, Medya, Film, PR, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik, Deneyim Tasarımı, Strateji ve Craft altındaki kapsamlı kategorilerde rekabet edecek. Brandverse Awards’daki yeniliklere detaylıca göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
2 Türkiye'nin aile markaları!
Türkiye’nin aile markaları!
3 Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
4 Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru hayatını kaybetti
5 Lacoste'un timsahı yerini "keçiye" bıraktı!
Lacoste’un timsahı yerini “keçiye” bıraktı!
Güncel Haberler
Trafikte hız, ulaşımda ekonomi: Motosikletin yükselişi...
Trafikte hız, ulaşımda ekonomi: Motosikletin yükselişi…
Markalar "minimalizm" tuzağına düşmemeli: "Maskotu öldürme, evrilmesini sağla"
Markalar “minimalizm” tuzağına düşmemeli: “Maskotu öldürme, evrilmesini sağla”
Turizmde pandemi: 10 kişiden 6'sı yazı tatilsiz kapattı
Turizmde pandemi: 10 kişiden 6’sı yazı tatilsiz kapattı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Haberler
Pinterest 2025 sonbahar trendlerini açıkladı: Nostalji, kişiselleştirme ve ikinci elin yükselişi
Sena Tufan
1 hafta önce
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Haberler
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
İrem Alimoğlu
13 Temmuz 2025
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Haberler
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sena Tufan
5 Temmuz 2025
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran'da…
Haberler
Yuvadan uçan fikirler ödüle dönüştü: Brandverse Awards Ödül Töreni 18 Haziran’da…
Sena Tufan
10 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.