12 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ecom Friday’de 2024’ün e-ticaret ajandası paylaşıldı
Haberler

Ecom Friday’de 2024’ün e-ticaret ajandası paylaşıldı

Duygu Su Ocakoğlu
17 Ocak 2024
3 dk okuma

Boosmart ve Digital Growth Art iş birliğiyle düzenlenen ve farklı sektörlerden e-ticaret ve dijital pazarlama profesyonellerini bir araya getiren Ecom Friday’de 2024’teki e-ticaret trendleri, 3. parti çerezlerin engellenmesiyle birlikte e-ticaret şirketlerinin aksiyon planları ve yapay zekayı e-ticaret süreçlerine entegre ederek neler yapılabileceği detaylı bir şekilde değerlendirildi.

Digital Growth Art ve Boosmart iş birliğiyle düzenlenen ve sektör profesyonellerinin bir araya gelerek birbirlerinden öğrenmelerini, güçlenmelerini ve ortak sorunlara çözüm aramalarını sağlayan bir platform olarak konumlanan Ecom Friday’in 2024’teki ilk buluşması aralarında Defacto, L’Oréal, Adidas, Decathlon, Boyner, Puma, Karaca, Hopi, Estée Lauder ve Bilyoner de bulunan birçok marka temsilcisinin katılımıyla 12 Ocak’ta gerçekleşti.

E-ticaret profesyonellerinden beklentiler artmaya devam ediyor…

E-ticaret profesyonellerinin sayısız yetkinliğe aynı anda sahip olması gereken bir dönemde olduğumuzu belirten Digital Growth Art’ın kurucusu Fatoş Piranlıoğlu’nun konuşmasıyla başlayan etkinlikte e-ticaret sektörünün globalde ve Türkiye’deki rakamları karşılaştırmalı olarak değerlendirildi.

Ecom Friday’de 2024’ün e-ticaret ajandası paylaşıldı

2024’te her e-ticaret profesyonelinin ajandasında bulunması gereken pazarlamadan satışa, üründen teslimata, müşteri deneyiminden raporlamaya önemli gündemler katılımcılarla birlikte tartışıldı.

Dünya e-ticaret pazar büyüklüğünün 5,5 trilyon dolar, Türkiye pazarının ise 24 milyar dolar büyüklükte olduğunu belirten Piranlıoğlu; aralarında sürdürülebilirlik, enflasyonist ortamda güçlü duruş, ölçümleme ve yapay zeka da bulunan, 2024’ün öne çıkacak yetkinliklerini ve beklentilerini de katılımcılarla paylaştı.  

Çerezsiz dünyada markaları neler bekliyor?

Etkinliğin takip eden oturumunda Boosmart Dijital Pazarlama Ajansı Kurucu Ortağı Harun Ünlüsoy; “What is Next” başlıklı konuşmasında üçüncü parti çerezsiz dünyada elde edilen 100 birim değerinde cironun, oturumun, yapay zeka öğreniminin ve veri analizi yetkinliklerinin 31 birime gerileyeceğini belirtti. Bu kaçınılmaz gelecek karşısında yapılabilecekleri tüm detaylarıyla aktaran Ünlüsoy konuşmasında PII (Personally Identifiable Information) Önemi, GA4 (Google Analytics 4) ve çerezsiz analytics çözümleri, DMP & CDP çözümleri gibi alt başlıklara değindi. Reklam kişiselleştirme sürecindeki zorluklara karşı reklamverenlerin nasıl bir hazırlık içerisinde olması gerektiğini aktaran Ünlüsoy’un vurguları arasında CRM’in şekil değiştirdiği ve markaların kullanıcılarını kendi veritabanları içerisinde tanımaya dair kolları sıvaması gerekliliği öne çıktı.

Ecom Friday’de 2024’ün e-ticaret ajandası paylaşıldı
Boosmart Kurucu Ortağı Harun Ünlüsoy
Ecom Friday’de 2024’ün e-ticaret ajandası paylaşıldı
Strateji42 Kurucusu Hakan Akben

Yapay zeka bilgiyi ürünleştirmekle kalmaz; kullanılabilir hale getirir…

Etkinliğin son oturumunda ise Dijital Stratejist ve Strateji42 Kurucusu Hakan Akben, yapay zeka teknolojilerinin e-ticaret şirketleri için yarattığı fırsatları, yeni nesil yapay zeka destekli uygulamaları örnek vaka çalışmalarıyla ele aldı. Akben, yapay zekanın doğru beslendiğinde hem pazarlamayı hem de e-ticaret şirketlerinin işleyişlerini nasıl dönüştürdüğünü kendi beslediği generative yapay zeka chat tool’unun yanı sıra an zamanlı yaratılan web sitesi tasarımı üzerinden, keyifli bir sunumla aktardı. Yapıcı eleştirinin yapay zekanın can suyu olduğunun altını çizen Akben yapay zekanın insan donanımını ve bilgilerini ürünleştirmekle kalmayıp bir adım öteye taşıyarak kullanılabilir hale getirdiğini belirtti.

E-ticaret sektörünün konuşmak istediği konuları samimi ve interaktif bir ortamda masaya yatıran Ecom Friday, yılın farklı dönemlerinde yeni buluşmalarla Türkiye e-ticaret ekosisteminin büyümesine katkı sağlamayı planlıyor.

e-ticaret featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
3 Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
4 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
5 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
Güncel Haberler
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Haberler
Hilton 2026 Trend Raporu: Gezginler artık “neden buradayım?” diye soruyor
Sena Tufan
11 Ekim 2025
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Haberler
Dunkin’ “ev hissi”ni açıkhavaya taşıyor
Sena Tufan
19 Eylül 2025
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.