1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüm kuşakların buluşma noktası: Türk kahvesi!
Haberler

Tüm kuşakların buluşma noktası: Türk kahvesi!

Nafizcan Önder
5 Aralık 2023
2 dk okuma

UNESCO bugünden tam 10 yıl önce Türk Kahvesini Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi’ne dahil etmişti. O günden bu yana 5 Aralık “Dünya Türk Kahvesi Günü” olarak kutlanıyor. Marketing Türkiye adına Areda Piar tarafından gerçekleştirilen ve Aralık sayısında yayınlanan “Kuşakların Kahvesi” araştırması açıkça gösteriyor ki; birbirlerini anlamaları pek de kolay olmayan Z,Y,X ve Baby Boomer kuşakları söz konusu Türk kahvesi olduğunda hiç şüphe etmeden uzlaşıyor! Kahve tutkusunun geldiği son noktayı gözler önüne seren dosya bakın Türk kahvesine ilişkin neler söylüyor…

Türk kahvesi 7’den 70’e…

Tüm kuşakların buluşma noktası: Türk kahvesi!

Araştırma kapsamında katılımcılara “En çok hangi tür kahve tüketirsiniz?” sorusu yöneltildiğinde Baby Boomer’larda 4 kişiden 3’ü Türk kahvesi yanıtını verirken X’lerde bu oran yüzde 47,7, Y’lerde yüzde 35,1 ve Z’lerde yüzde 22,8 olarak verilere yansıyor… Öte yandan bu dört kuşağın da en çok tükettiği kahve türünün Türk kahvesi olması bu lezzettin tüm jenerasyonlara hitap ettiğini

Y ve Z kuşağı farklı kahve türlerini denemeye açıkken, X’ler ve Baby Boomer’lar tercihini daha çok geleneksel kahve türlerinden yana kullanıyor. X ve Baby Boomer kuşaklarının benzer davranış sergilemesinin altında geleneksel tercihler, alışkanlık ve deneyimler, daha az çeşitlilik yatarken; Y ve Z kuşaklarının benzer eğilim göstermelerinde deneyim ve çeşitlilik arayışı, trendlere duyarlılık ve kahve kültüründeki değişim önemli rol oynuyor.

Z kuşağından ustalara saygı duruşu!

Tüm kuşakların buluşma noktası: Türk kahvesi!

Kahve içme eylemi her ne kadar bir tüketim eğilimi olsa da Türk kültüründe bir geleneğin de sembolüdür aslında. Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı vardır derler, “40 yıllık hatır için hfilm yıldızı ile kahve içmek isterdiniz?” sorusu yöneltildiğinde Z kuşağının birlikte kahve içmek isteyeceği ilk 3 isim Morgan Freeman, Türkan Şoray ve Beren Saat olarak verilere yansıyor. Bu isimlerin Z kuşağı için, geçmişe hayranlıkla dünyanın kapılarını aralama isteğinin yansıması olarak görülebilir.

Y kuşağının Kıvanç Tatlıtuğ hayranlığını kimse sorgulayamaz. Arkasından gelen kahve içmeye en gönüllü olunan isimler ise Türkan Şoray ve Tuba Büyüküstün oluyor. X kuşağı Meryl Streep ve Türkan Şoray gibi saygın oyuncuları ilk iki sırada kahve içmek için uygun görürken, Beren Saat bu kuşakta kendisine üçüncü sıradan yer buluyor.

Araştırmanın metodolojisi

Marketing Türkiye adına Areda Piar tarafından 03 – 10 Ekim 2023 tarihlerinde CAWI tekniği ile “Areda Survey’in Profil Bazlı Dijital Paneli” kullanılarak gerçekleştirilen Kuşakların Kahvesi araştırmasına Türkiye temsili bin 100 kişi katıldı.

Peki Türk toplumu kahveyi hangi ortamda tüketmeyi tercih ediyor? Kahve denince akıllarına ilk hangi marka geliyor ve en çok hangi markaları tüketiyor? Kendilerini en çok hangi kahve dükkanında rahat hissediyorlar ve en sık hangisine gidiyorlar? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Marketing Türkiye Aralık sayısında “Kuşaklar Arası Kahve Savaşları” dosyasında okurları bekliyor!

Türk kahveleriniz de hazırsa keyifle Marketing Türkiye Aralık sayısını okumak için TIKLAYIN

featured türk kahvesi
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Haberler
Güldem Berkman, Amgen Çin’in yeni Genel Müdürü oldu
Nafizcan Önder
2 hafta önce
BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
26 Mayıs 2025
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
Haberler
Teknolojiyle şekillenen yeşil devrim: Yeni nesil tarım
İrem Alimoğlu
7 Mayıs 2025
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu...
Haberler
Yılın en iyileri ödüllerine kavuştu…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.