23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday'de sepetler büyüdü!
Haberler

Black Friday’de sepetler büyüdü!

Nafizcan Önder
27 Kasım 2023
3 dk okuma

Her yıl olduğu gibi bu yıl da Kasım ayının son cuması, markaların birbirinden iddialı indirim kampanyalarıyla alışveriş festivaline dönüştü. Markaların kıyasıya rekabetine tanıklık ettiğimiz 2023 Black Friday dönemindeki alışveriş istatistikleri ise iyzico’dan geldi. iyzico‘nun hizmet sunduğu 110 bin üye iş yerinde gerçekleşen işlemler ışığında hazırladığı rapor bu yıl da oldukça iyi bir Black Friday dönemi geçirildiğini gözler önüne seriyor. Gelin Black Friday karnesine daha yakından bakalım…

24 Kasım Cuma 2023 günü iyzico üye iş yerlerindeki işlem hacmi geçen yıla kıyasla yüzde 70 arttı. Ortalama sepet tutarı ise yüzde 75.6’lık artış göstererek 652 TL’den bin 145 TL’ye yükseldi.

Dijital cüzdan olan iyzico ile Öde’nin ortalama sepet tutarı geçen sene bin 72 TL iken, bu sene 2 bin TL’ye yükselerek geçen yıla göre yüzde 86.3 artış gösterdi. Ödeme tercihlerinde dijital cüzdan yönteminin payı ise yüzde 18 olarak verilere yansıdı.

Black Friday'de sepetler büyüdü!

Cinsiyet dağılımına baktığımızda Black Friday’de işlem hacminin yüzde 61.3’ünü kadınlar, yüzde 38.7’sini ise erkekler gerçekleştirdi.

Cinsiyet dağılımına göre alışveriş yapılan kategorilere baktığımızda kadınlar sırasıyla; Hazır Giyim, Kozmetik ve Çocuk&Bebek kategorilerinde daha çok alışveriş yaparken, erkeklerse; Bilgisayar, Bilgisayar Donanım&Yazılım, Oto Parça Aksesuar ve Araç Kiralama kategorilerinde daha çok alışveriş yaptı. 

Marmara Bölgesi yine zirvede, Karadeniz Bölgesi yükselişte 

Geçen yıl işlem hacmi artışında Ege Bölgesi zirvedeyken bu yıl işlem hacmini en çok artıran bölge yüzde 86.3 ile Karadeniz oldu. Ayrıca Karadeniz Bölgesi, yüzde 75 işlem oranı ile kadınların en çok işlem gerçekleştirdiği bölge olarak dikkat çekiyor. 2023 Black Friday karnesinde Marmara Bölgesi ise işlemlerin yüzde 63.5’inde, hacmin ise yüzde 52’sine sahip olarak öne çıktı.  

Yüzde 15’lik bir artışla kampanya döneminde işlem sayısını en çok artıran il Düzce olurken işlem hacmini artıran şehir ise yüzde145 artış ile Iğdır oldu. İstanbul ise en çok işlem yapan şehir olarak geçen yıl zirvedeki yerini korudu. Toplam işlemlerin yüzde 70’i İstanbul, Ankara ve İzmir şehirlerinde gerçekleşti. 

Black Friday'de sepetler büyüdü!

İstanbul dışında en çok alışveriş yapılan iller ve alışverişteki yüzdelik payları sırasıyla; Ankara (yüzde 8.4) – İzmir (yüzde 6.3) – Antalya (yüzde 2.4) – Bursa (yüzde 2.3) – Kocaeli (yüzde 1.8) olarak verilere yansıdı.

Kategorilerde sıralama bu yıl da değişmedi 

2023 Black Friday döneminde işlem penetrasyonunu en çok artıran kategoriler geçen yıla kıyasla değişiklik göstermedi. Gıda sektörü geçen yıla kıyasla 2 katına çıkarak yüzde 110’luk bir artış yakaladı.

Black Friday'de sepetler büyüdü!

En çok alışveriş yapılan kategorilerse Giyim, Gıda ve Eğlence kategorileri oldu.

Taksitli işlemlerin kazananı bu yıl 3 taksit

Black Friday'de sepetler büyüdü!

Bu yılki gerçekleşen alışverişlerde kredi kartı kullanımı geçen yıla göre 1.2 puan artarak yüzde 60’a ulaştı. Tüketicilerin bu yıl tek çekim ile ödeme oranı yüzde 75 iken taksitli işlem oranı yüzde 25 olarak gerçekleşti. Bu taksit işlemlerinin yüzde 76’sı 3 taksit ile gerçekleşti. 3 taksitli işlemler geçtiğimiz yıla göre 2 puan arttı. 

Black Friday featured iyzico
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
ChatGPT’nin ruh halini artık kullanıcılar belirleyecek
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Haberler
“Daha az kaydır, daha iyi hisset”: TikTok dijital refah özelliklerini duyurdu
Nafizcan Önder
19 Kasım 2025
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
Haberler
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Haberler
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Advertorial
4 hafta önce
Ad Net Zero Türkiye, "Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi"ni tanıttı
Haberler
Ad Net Zero Türkiye, “Sürdürülebilir Reklam Prodüksiyonu Yeşil Setler Rehberi”ni tanıttı
Sena Tufan
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.