1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Selfie çılgınlığı estetiğe talebi artırdı…
Haberler

Selfie çılgınlığı estetiğe talebi artırdı…

Marketing Türkiye
13 Mayıs 2016
2 dk okuma

Sosyal medyanın gelişimine paralel olarak sosyal yaşamımızda da alışkanlıklarımız değişiyor. Özellikle son yılların trendi selfie/özçekim, toplumsal-psikolojik boyutuyla ele alındığı gibi cerrahi alanında da etkisini gösteriyor. Estetik ve Plastik Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Aysun Bölükbaşı Mamak’a göre sosyal medyada kendini gördükten sonra estetiğe yönelenler çoğalıyor.

Estetik ve Plastik Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Aysun Bölükbaşı Mamak, selfie/özçekim trendiyle estetik cerrahi arasında güçlü bir korelasyon olduğunu söylüyor. Ülkemizde her ne kadar özçekim-plastik cerrahi bağlantısıyla ilgili bir çalışma yapılmış olmasa da, 2014 yılında Amerikan Yüz Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Akademisi’nin bu konuda bir araştırması bulunuyor. 2014’te gerçekleşen bu çalışmada ankete katılan plastik cerrahların üçte biri, sosyal medyadaki görüntüleri konusunda daha bilinçli olmalarından dolayı hastaların taleplerinde artış gördüklerini kaydetmişler. 2012-2013 yılları ile kıyaslandığında bu çalışmada rinoplastide yüzde 10, saç ekiminde yüzde 7, göz kapağı cerrahisinde yüzde 6 artış gözlenmiş. 2014’teki izlem çalışmasında bu konuda özellikle 30 yaş altındakilerin daha fazla etkilediği tespit edilmiş. Araştırmaya botox, dolgu gibi cerrahi olmayan kozmetik uygulamalar dahil edilmemiş ki Estetik ve Plastik Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Aysun Bölükbaşı Mamak’a göre bu uygulamalarda çok daha fazla artış olduğu biliniyor.

Gıdı, Burun ve Dudaklar Olduğundan Büyük ya da Küçük Görünüyor

Mamak, “Estetik cerrahlar olarak bizim de klinik deneyimlerimize göre durum bundan farklı değil. Gittikçe daha fazla insan özçekimlerinde nasıl göründükleri konusunda takıntılı hale geliyor. Aynadaki görüntümüzden farklı olarak fotoğraflarda  kendimizi gördüğümüzde değiştirmek isteyeceğimiz daha fazla şey fark ederiz. Özçekim takıntısı ise bunu besler ve daha fazla insanın plastik cerrahiden yardım alıp alamayacaklarını sorgulatır” diyor ve devam ediyor: “Gelen taleplerden, kişilerin özçekim fotoğraflarında en çok burun, dudak ve boyunlarından rahatsızlık duyduğunu görüyoruz. Yakın çekim fotoğraflarda burun daha büyük görünüyor. Benzer şekilde dudaklar da olduğundan küçük göründüğü için daha büyük bir dudağa ihtiyaçlarının olduğunu düşünüyorlar. Çoğu özçekim alttan yapıldığı için bu açıda boyun ya gıdılı ya da sarkmış gibi görünüyor.”

Özçekim çılgınlığının insanları aşırı kozmetik uygulamalara iteceğine inanmadığını söyleyen Estetik ve Plastik Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Aysun Bölükbaşı Mamak, daha çok altta yatan güvensizliklerin ortaya çıktığını düşünüyor. “Kendimizi daha fazla fotoğrafla sorgulamak değişim isteğimizi de beraberinde getiriyor” diyen Mamak, plastik cerrahinin artık kolay ve ulaşılabilir olmasının talebe dönüşmesini normal karşılıyor. Yeni bir yüzyıldayız ve bu yüzyılın öne çıkanları teknoloji ve görsel iletişim. İki yaşındaki çocukların bile tabletlerle uyumlu olmaları, yeni neslin bu konuya çok daha ilgili olacağına işaret ediyor. 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
OpenAI, yeni yapay zeka modeli "o3-pro"yu duyurdu
Haberler
OpenAI, yeni yapay zeka modeli “o3-pro”yu duyurdu
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Haberler
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Haberler
Golden Drum için geri sayım başladı! Başvurular için son tarih 27 Haziran!
Sena Tufan
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.