16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"En önemli stratejimiz iyilikte öncü olmak"

“En önemli stratejimiz iyilikte öncü olmak”

Nafizcan Önder
26 Eylül 2023
4 dk okuma

Pek çok araştırmanın sonuncunda görüyoruz ki tüketicileriyle bağları epey güçlü markaların başında geliyor LC Waikiki. Tüketicinin “Sen bana iyi geliyorsun” dediği markalarda da karşımıza çıkıyor, “Türkiye’nin lider markaları”nda da. “Türkiye’nin tavsiye şampiyonları“nda rekabet çetin olsa da zirvede yerini alıyor, sadakatiyle “Tüketicinin “Sevgilim ‘O’na benzesin” dediği markalarda da… Bu başarının ardında özenli ve güçlü bir strateji kadar müşteri odaklı içgörülerle şekillenen projeler olduğundansa kuşku yok. Hem bu stratejileri hem de LC Waikiki’nin fark yaratan projelerini LC Waikiki’nin E-Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş birinci ağızdan aktarıyor…

"En önemli stratejimiz iyilikte öncü olmak"
Ömer Barbaros Yiş
LC Waikiki E-Ticaret Genel Müdürü

Ekonomik olarak zor bir dönemden geçiyoruz. Lcwaikiki.com bu süreçte tüketicilerine nasıl bir destek sunuyor?

LC Waikiki “iyi giyinmek herkesin hakkı” söylemini ana değer önermesi olarak konumlayan, dar gelirli bir ailenin çocuğunun da iyi gelirli bir ailenin çocuğu gibi giyinmesini kendisini misyon edinmiş bir marka. Lcwaikiki.com’daki iş stratejimizde de bu misyondan besleniyoruz. Misafirlerimizin ekonomilerine destek olmak için sadece sezon sonunda değil, sezon boyunca çok sayıda indirim uygulaması yapıyoruz.

Maliyet giderlerimizde verimlilik sağlayarak kaynaklarımızı daha fazla indirim vermek için kullanıyoruz. Hatta bu kapsamda 2021 Kasım’ında yayınladığımız “Reklam Yapmıyoruz, İndirime Harcıyoruz” kampanyamız hala müşterilerimiz tarafından hatırlanıyor ve beğeniyle anılıyor. İndirim kampanyalarımızdaki en büyük iş ortağımızın misafirlerimiz olduğunu da özellikle belirtmek isterim. Onlar tercihlerini bizden yana kullandıkça biz sabit giderlerimizde daha fazla verimlilik sağlıyor, onların bize verdiği güçle avantajları sürekli kılabiliyoruz.

Müşteri memnuniyetini öncelikli işi olarak gören bir marka olarak yakın zamanda sıfır faiz, sıfır işlem ücretli mikro krediyi de hayata geçireceğimizi de burada önden paylaşmak isterim.

LC Waikiki.com’da yorumların fidana dönüştüğü bir proje başlattınız. Bu projenin ardındaki içgörüyü sizden dinleyebilir miyiz?

Bizim en önemli odağımız müşterimiz. Müşterilerimizin iyi bir deneyim yaşaması ve memnuniyetleri. Dolayısıyla lcwaikiki.com üzerinden ürünlerimize gelen yorumları, büyük bir dikkatle inceliyoruz ve bu yorumlara istinaden de kendimizi geliştirmeye gayret gösteriyoruz.

Globale baktığımızda birçok marka yorum sayısını artırmak için bonus uygulamaları yapıyor. Biz sosyal marka olma bilincimizle bu konudaki yaklaşımımızı değiştirdik. Lcwaikiki.com’daki ürünlerimizin altına 10 yorum yapan her bir müşterimiz için TEMA iş birliğinde oluşturduğumuz ormana bir ağaç dikiyoruz. Böylece bir yandan müşterilerimizin sesini dinlerken bir yandan da müşteri deneyimini iyileştirecek alanlarımızı görmüş oluyoruz.

Kasım 2022’den bu yana  11 bin 747 adet müşterimizin katkılarıyla 4 farklı ağaçlandırma sahasında toplam 40 bin fidan ile 4 adet LC Waikiki hatıra ormanını canlandırdık. Bu proje kapsamında doğaya katkı sağladığımız için de oldukça mutluyuz.

Lcwaikiki.com’un “İyilik için oyna” projesiyle hem marka iletişiminde oyunu kullanıyor hem de topluma değer yaratıyorsunuz. Burada bağış yapılacak kurumları nasıl belirlediniz?

Şu anda geliştirme aşamasında olduğumuz “İyilik için oyna” projemizin ana odağında da iyilik var. Mobil uygulamamızı ziyaret eden misafirlerimize, daha keyifli bir alışveriş deneyimi sunmak adına oyunlaştırılmış bir alan yaratacağız. Bu oyunlaştırılmış alanda 90’ların atari oyunlarına benzer oyunları, efsane nostaljik maymunumuzu entegre ederek kurguluyoruz.

Kullanıcılarımız oyun oynadıkça puan biriktirecek, bu puanlarını platformda yer alan kurumlara bağışlayabilecek. İyilik için oyna mottomuz da tam olarak buradan çıkıyor zaten. Aynı zamanda en çok puan toplayan ve bağışa ortak olan kullanıcılara özel kupon ve hediyelerimiz de olacak.

Markamız kapsamında yürütülen tüm sosyal yardım süreçlerinde olduğu gibi toplumsal fayda odaklı dernek, vakıf ve STK’ları bu projede değerlendirecek, toplumun ihtiyaçlarını gözeterek; eğitim, sağlık ve çevreye katkı sağlama odağında faaliyetlerini yürüten platformlarla iş birliklerimizi gerçekleştireceğiz.

6 Şubat gibi hepimiz için çok zor olan bir dönemde LC Waikiki neler yaptı?

LC Waikiki olarak, 6 Şubat’ta ülkemizi sarsan deprem felaketinin yarattığı zorlu koşullarda depremzede vatandaşlarımıza destek olmak amacıyla felaketin daha ilk sabahından itibaren milyonlarca adet ürünümüzü afetzedelere ulaştırmak için tırlarımızı yola çıkardık. E-ticaret kanalımızla da Ticaret Bakanlığının başlattığı Deprem Yardımlaşma Seferberliğine dahil olarak hiçbir kar amacı gütmeden müşterilerimizin depremzede vatandaşlarımıza destek olabilmesi için çalıştık.

O dönemde tüm süreçlerimizi bir kenara koyarak ekipçe sadece bu operasyona odaklandık. Ek olarak Mart ayında hayata geçirdiğimiz LC Waikiki E-ticaret Okulu projemizi de depremzede gençlerimize katkı sağlayacak şekilde yeniden dizayn ettik. Deprem bölgesinde ikamet eden, okuyan ya da bulunan herkesin koşulsuz/şartsız programa kayıt olabilmelerini sağladık. 

Ayrıca, deprem bölgesinde bulunmayan ama depremden etkilenen kişi veya kurumlara 500 TL tutarında bağış yapıp dekontunu bizimle paylaşan kişilere de farklı bir kriter aranmadan programa dahil olabilecekleri bir format oluşturduk.  

Tabii ki bunlar depremin ilk dönemlerinde aldığımız aksiyonlardı. Deprem bölgesini unutmadan lcwaikiki.com üzerinden yeni projeleri hayata geçirmeye devam edeceğiz.

Lcwaikiki.com’da kargo kutuları üzerinden iki yaratıcı projenizi gördük. Bu projeler hangi içgörülerle oluştu? Tüketicilerden nasıl geri bildirimler aldınız?

Bu yaratıcı projelerimizin içgörüsü bulunduğumuz topluma ve ekolojiye fayda sağlama arzusuna dayanıyor. Hayata dokunan her alanda değer yaratmak amacıyla başlattığımız ve müşterilerimiz tarafından beğeni toplayan kargo kutularını oyuncağa çevirme projelerimizi hayata geçirdik. Kargo kutularımızı kağıt bebeklere, oyuncak arabalar için otopark alanına, Ramazan ayında Hacivat Karagöz sahnesine, boy ölçme aparatına, okul zamanı kalem kutuya dönüşebilecek şekilde tasarımlar hazırladık. Dönüştürürken eğlendiren bu projemiz ile ilgili müşterilerimizden aldığımız olumlu yorumlar bizi motive ederken bu kurguyu daha nasıl çeşitlendirebiliriz diye düşünmeye devam ediyoruz.

Lcwaikiki.com’un sürdürülebilirlik odağında neler var?

Online ticaretin çevresel boyutları hepimizin malumu. Bu konuda bizim gibi online satış operasyonu büyük olan markaların alacakları aksiyonlar dünyamız için oldukça önemli. Biz de kargo gönderimlerimizde meydana gelen karbon salımını nötrlemek için Karbon Ayak İzi Ofsetleme projemizi hayata geçirdik. Geçtiğimiz yıl yine sürdürülebilirlik bilincini çocuklara aşılamak için Adile Naşit’in sesini yapay zeka teknolojisinin yardımıyla klonlayarak “doğa sevgisi” masalını okuttuk ve çocuklarımızın beğenisine sunduk. Lcwaikiki.com ile sürdürebilirlik bilinci oluşturarak, bu dünyanın en güzel hediyesi olan çocukların yüzündeki gülümsemeye vesile olmayı arzu ederek çalışmalarımıza devam ediyoruz.  

Hayata geçirilmiş tüm bu projeleri lcwaikiki.com’un topluma katkı sağlamak vizyonu çerçevesinde değerlendirebilir miyiz? Bu vizyonla hayata geçirmeyi planladığınız başka projeleriniz var mı?

Biz lcwaikiki.com’da teknolojide, avantajda, kolaylıkta, misafir odaklılığında ve en önemlisi de iyilikte öncü olma gibi beş ayaklı bir stratejik planlama ile ilerliyoruz. Bana özel bir motivasyon sağlayan ve manevi değeri çok yüksek olan en önemli stratejimiz de iyilikte öncü olmak.

Bu kapsamda hala uygulamada olan TED iş birliğinde “Deprem Geleceğimizi Yıkmasın” projemizle lcwaikiki.com’dan yapılan her alışverişte ebeveynini kaybetmiş çocukların eğitim hayatına katkı sağlıyoruz. Yine lcwaikiki.com’da satışa sunduğumuz maymunlu puzzle ürünlerimizden elde ettiğimiz gelirin tamamını Darüşşafaka’ya bağışladık.

İyilikte yarışan marka olarak yaptıklarımızla sektöre örnek olmayı ve iyiliğin daha çok yayılmasını arzu ediyoruz. Ekibimizdeki her arkadaşımız fikirleriyle bu alanı besliyor, planlarımızın hayata geçmesi için gecesini gündüzüne katıyor, paylaşabilmenin verdiği mutlulukla da yaptığı işe daha çok anlam yüklüyor. Hem bulunduğumuz toplumlara hem de ekosistemimize fayda sağlamak için bugüne kadar hayata geçirdiğimiz projelere yenilerini eklemeye devam edeceğiz.

featured LC Waikiki Ömer Barbaros Yiş
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Veri kaybı yaşayan şirketlerin ömrü en fazla 2 yıl!
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Yapay zeka ve sosyal medya, Türkiye’de online alışverişi yeniden şekillendiriyor
Cannes Lions'da kısa liste heyecanı sürüyor!
Cannes Lions’da kısa liste heyecanı sürüyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Haberler
Kozmetikte Kore devrimi: K-Beauty
Sena Tufan
10 Nisan 2025
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
Haberler
Gerety Awards, kadın liderlerin yer aldığı jüri panellerini duyurdu
İrem Alimoğlu
8 Mayıs 2025
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Haberler
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
Haberler
Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
İrem Alimoğlu
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.