25 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...
Haberler

Tüketicinin “Sen bana iyi geliyorsun” dediği markalar…

Nafizcan Önder
19 Ağustos 2023
4 dk okuma

Bize iyi gelen markalar dosyasının ilk bölümünde tüketiciye iyi gelen markaların ortak özelliklerinden hangi alışverişlerinde “iyi gelmek” kavramını önceliklendirdiğine, kendisine iyi gelenleri nasıl keşfettiklerinden “iyi gelenleri” ne derece tavsiye ettiklerine dek kapsamlı bir analiz sunmuştuk. Dosyanın ikinci bölümünde ise 14 farklı kategoride tüketicinin “Sen bana iyi geliyorsun!” dediği markalar yer alıyor. Gelin Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği araştırmanın ışığında iyi gelme zirvesindeki markalara daha yakından bakalım!

Söz konusu otomobilse bize “Almanlar” iyi geliyor…

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Katılımcılara otomobil kategorisinde kendilerine iyi gelen markalar sorulduğunda BMW yüzde 12 ile liderliği göğüslerken onu yüzde 11’le Audi takip ediyor. Sosyoekonomik kırılımda verileri incelediğimizde C1’de Audi yüzde 13’le ortalamanın üzerinde bir yanıt alırken, AB grubunda Honda yüzde 8’lik bir karşılık buluyor…

Arçelik zirvede yalnız

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Katılımcılara beyaz eşya kategorisinde kendilerini en iyi hissettiren markalar sorulduğunda Arçelik yüzde 32 ile rakiplerinden net bir şekilde ayrışıyor.

Bosch’un yüzde 24’le ve Beko’nun yüzde 14’le Arçelik’i takip ettiği listede kadın katılımcıların yüzde 30’u Bosch ve AB SES grubunun yüzde 10’unun Samsung demiş olması dikkat çekiyor.

Mutfakta iyi gelen destekçi Arzum

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Küçük Ev Aletleri kategorisinde yüzde 21’le Arzum tüketicinin en çok “bana iyi geliyorsun” dediği marka olarak öne çıkıyor.

Arçelik yüzde 15’le ikinci olurken Philips yüzde 11’le onu takip ediyor.

İyi ki LC Waikiki var!

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Hazır giyim kategorisinde LC Waikiki yüzde 32 ile zirvede yer alıyor. Özellikle kadın katılımcılar arasında yüzde 38’le en çok ifade edilen LC Waikiki’yi yüzde 12 ile DeFacto takip ediyor. Tüketicinin Hazır Giyim kategorisinde “bana iyi geliyorsun” dediği diğer markalar ise Koton, Mavi, Zara ve Nike oluyor.

Kişisel bakımda iyi gelme yarışı çetin

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Kozmetik/kişisel bakım kategorisinde katılımcıların yüzde 11’i “Avon bana iyi geliyor” derken yüzde 9’u L’Oréal için bu düşünceyi paylaşıyor. Yaş kırılımında yanıtlar incelendiğindeyse 36-45 yaş aralığındaki katılımcıların yüzde 14’ü Avon yanıtını verirken 26-35 yaş aralığındaki katılımcıların da yüzde 14’ünün L’Oréal yanıtını verdiği görülüyor… Gratis, Flormar ve Nivea ise yüzde 7 ile üçüncülüğü paylaşıyor.

Ülker’in atıştırmalıkları iyi geliyor

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Atıştırmalık kategorisinde tüketiciye iyi gelen markalar arasında sektörün iki köklü markası Ülker ve ETİ diğer rakiplerini yarış dışı bırakıyor. Ülker yüzde 42 ile katılımcıların ortaklaştığı isim olurken “ETİ bana iyi geliyor” diyenlerin oranı yüzde 27 olarak araştırma verilerine yansıyor.

Nike’nin adımları hızlı…

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Her 5 katılımcıdan 1’i ayakkabı kategorisinde Nike’yi işaret ederken onu yüzde 18’le adidas takip ediyor. adidas yanıtı 36-45 yaş aralığındaki katılımcılar arasında farklılaşarak yüzde 22 ile zirveye oynuyor. Ayakkabı kategorisinde yüzde 16 ile üçüncü sırada yer alan FLO ilk beşe girmeye hak kazanan tek perakende markası olarak dikkat çekiyor…

Coca-Cola sevgisi bir başka

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

İçecek kategorisinde Coca-Cola rakiplerinden açık ara bir farkla zirvede bulunuyor ve her 3 kişiden 1’i “Coca-Cola bana iyi geliyor” derken Pepsi yüzde 17 ile ikinciliğin sahibi oluyor.

Fanta yüzde 8’le kategorinin üçüncüsü olmayı başarırken Cappy yüzde 5’le dördüncü olarak karşımıza çıkıyor…

Pınar’da iyilik var

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Süt ürünleri kategorisinde Pınar ve Sütaş markaları ön plana çıkarken, Sütaş’ın kadın tüketiciler nezdinde daha fazla dile getirilmiş olması da araştırma verilerine yansıyor. Her 3 katılımcıdan 1’i kategoride kendisine iyi gelen marka olarak Pınar’ı işaret ederken her 4 katılımcıdan 1’i de Sütaş yanıtını veriyor.

Netflix & Chill

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Şüphesiz video-on-demand platformları keyifli vakit geçirmek için günün en büyük aktörlerinden birine dönüşmüş durumda. Katılımcılara kendilerine en iyi gelen platform sorulduğundaysa Netflix diğer tüm rakiplerinden radikal bir biçimde ayrışarak iki kişiden birinin yanıtı olarak karşımıza çıkıyor. Netflix’in ardındansa iki yerli platform Exxen (yüzde 10) ve BluTV (yüzde 8) rekabete dahil oluyor…

Pharmaton zirvede

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Günlük hayatın ritmi giderek yükselirken takviye gıdalar da özellikle pandemi dönemiyle birlikte tüketicilerin vazgeçilmezleri arasında yer almaya başladı. Sağlıklı yaşamla direkt olarak ilişkilendirilen takviye gıda kategorisinde katılımcıların “bana iyi geliyor” dediği markalar arasında Pharmaton yüzde 14’le zirvede yer alırken onu yüzde 12 ile Supradyn ve yüzde 11’le Ocean takip ediyor…

Samsung’dan elektronik terapi

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Elektronik kategorisinde Samsung yüzde 31’le açık ara en iyi hissettiren marka olarak araştırma verilerinde karşılık buluyor.

Katılımcıların yüzde 9’unun yanıtı Apple olurken onu yüzde 7 ile Arçelik ve yüzde 6’yla LG takip ediyor.

Cebimizde iPhone olsun istiyoruz

Tüketicinin "Sen bana iyi geliyorsun" dediği markalar...

Cep Telefonu kategorisinde Apple yüzde 36’yla zirvede yer alırken onu yüzde 32’yle Samsung takip ediyor. Çin pazarının güçlü oyuncusu Xiaomi ise yüzde 14’le listede üçüncü sırada kendisine yer buluyor.

Araştırmanın Metodolojisi

Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın yürüttüğü “Bize İyi Gelen Markalar Araştırması”nın saha çalışması 28 Nisan – 4 Mayıs 2023 tarihleri arasında online bilgi toplama yöntemi kullanılarak Sia Live Paneli katılımcıları ile gerçekleştirildi. İstanbul, Ankara ve İzmir’de yaşayan metropollü tüketicileri kapsayan araştırmaya 400 kişi katıldı.

Bize iyi gelen markalar

featured
1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
ICCO Dünya Halkla İlişkiler Raporu; yapay zeka, stratejik danışmanlık ve etik liderliğin kilit önemde olduğunu ortaya koyuyor
Haberler
ICCO Dünya Halkla İlişkiler Raporu; yapay zeka, stratejik danışmanlık ve etik liderliğin kilit önemde olduğunu ortaya koyuyor
Sena Tufan
25 Mart 2025
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Gelecek Günü 2025, "Bugün yenilen, yarın güçlü ol" temasıyla gerçekleşti
Haberler
Gelecek Günü 2025, “Bugün yenilen, yarın güçlü ol” temasıyla gerçekleşti
Marketing Türkiye
14 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.