1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kobi sahibi girişimcilere 3 işi geliştirme stratejisi
Haberler

Kobi sahibi girişimcilere 3 işi geliştirme stratejisi

Marketing Türkiye
27 Nisan 2016
3 dk okuma

 

Kobi sahibi girişimciler için klasik iş stratejileri her zaman yararlı olmuyor, öyle değil mi? Etrafınızdaki girişimcilere başarılarının sırrını sorduğunuzda büyük iş yerlerini başarıya ulaştıran sistemlerin yakınından bile geçmediklerini görürsünüz. Bu bilgi doğrultusunda kobiler için 3 iş stratejisini şöyle sıraladık…

1-Rakiplerinizin fiyatlarına eşdeğer olmaya ya da onları geçmeye çalışmayın

Fiyat Walmart, Amazon ve Target gibi perakendecilerde ve daha birçok kategorideki büyük şirketlerde önemli bir kıstas olabilir. Ancak kobiler bu büyük alanda fiyat konusunda rekabet edemeyeceklerinin farkındalar.

Kobi sahibi girişimcilere 3 işi geliştirme stratejisi

Bunun yerine kobiler fiyatlarının dışında öne çıkabilecekleri başka müşteri deneyimleri tasarlamalı. Elbette fiyat her türlü iş yerinin müşterileri üzerinde bıraktığı etkiye katkıda ya da zararda bulunacaktır, ancak diğer deneyimler de satın alma sürecine dahil olunca fiyatın yeri silikleşmeye başlar.

2-Uzun süreli etki bırakan bir müşteri servisi sağlayın

Parker, Colorado merkezli cupcake dükkanı Nomelie Cupcakes, ortak kuruculardan Soumya Sen’in kelimeleriyle “iyi müşteri servisi vermedikleri ve ürün kalite kontrolünün eksikliği” yüzünden iyi bir durumda değildi.  Avantika Sen ortağı ve eşi Soumya ile işlerini müşteri merkezli bir hale getirerek iyileştirmeye karar verdi. Avantika’nın da açıkladığı gibi amaçları “olabilecek en iyi müşteri servisini” sunmaktı. Bunu sağlamak için Nomelie’nin cupcakelerin ötesine geçmesi gerekiyordu ve bu yüzden yeni bir misyon yüklenerek kısa sürede büyük toplumsal etkinliklerin adresi haline geldi.

Kobi sahibi girişimcilere 3 işi geliştirme stratejisi

Sen ailesi iş yapmayan bir dükkanı tekrar hayata getirmenin yolunun sadece lezzetli cupcakelerden değil, harika bir müşteri servisi sunmaktan geçtiğini belirtiyor. Sonuçlara bakınca da haklı olduklarını görebiliyoruz. Cupcake dükkanları toplumsal etkinlikler ve iyi müşteri servisi söz konusu olduğunda mahallelerinde değişmez bir yere sahip oldu. Duvarların ötesinde Nomelie denilince artık insanların aklına içtenlik geliyor. Bunun yanı sıra satışları da artmaya devam ediyor…

3-Müşterilerinizi tekrar tekrar size getirecek bir sadakat programı geliştirin

Küçük ya da büyük fark etmeksizin şirketler bir sadakat programı oluşturduklarında kârlarını arttırmak için daha fazla fırsat ediniyorlar. Bu programlar dijital, mobil, hatta geleneksel bir şekilde kağıtla hazırlanabilir, ancak burada asıl önemli olanın sizin ve müşterileriniz için anlamlı bir program yürütmek olduğunu unutmayın. U.S. Small Business Administration’ın da belirttiği gibi anahtar adım ulaşımı ve kullanması kolay bir program yaratmak.

Kobi sahibi girişimcilere 3 işi geliştirme stratejisi

Bunun yanı sıra sadakat programınıza bültenleriniz ve sosyal medya hesaplarınız gibi diğer pazarlama eforlarınızdan daha fazla yatırım yaparsanız daha çok dikkat çekip müşterilerinizle sürdürülebilir bir ilişkiye adım atmış olursunuz.

Son olarak, sizi bir kobi girişimine iten faktörün ne olduğunu düşünün. Sattığınız ürün ya da servise duyduğunuz tutku mu? Toplumun ihtiyaçlarını karşılamayan bir niş içerisinde bu talebi karşılama isteği mi? Nedeniniz her neydi ise, bu nedenin sizi yönetmesine ve itelemesine izin vermeyi unutmayın. Bu sizi daha akılcı, konsantre ve farklı olmaya iter. Rakiplerinizin ne yaptığını bilmenin önemi yadsınamaz bir gerçekken asıl önemli olanın bu bilgiyi şirketiniz adına karar verirken susturup kendinize odaklanmayı unutmamalısınız.

 

 

Kaynak: forbes.com

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Haberler
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
Nafizcan Önder
2 gün önce
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
20 Mayıs 2025
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
Haberler
Hazır giyim ve ayakkabı, ihracatın ardından iç piyasada da alarm veriyor
İrem Alimoğlu
26 Mayıs 2025
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Haberler
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.