9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Love bombing
Haberler

Dikkat: İşverenler “love bombing” etkisinde!

Gizem Yıldız
10 Temmuz 2023
3 dk okuma

“Love bombing” temelde bir kişiyi dikkat ve sevgi gösterileriyle etkileme anlamına geliyor. Ancak çok fazla kötüye kullanılan bir durum olduğundan pek çok insan için bir istismar başlangıcına işaret ediyor ve bu şekilde anılıyor. Genellikle ilişkiler için kullanılan bu tabir yeni bir işveren trendine dönüşüyor şimdilerde… Zira işverenler “love bombing” etkisiyle potansiyel adayları etkilemek için elinden geleni yapıyor… Peki, bu durum nelere mal oluyor? Sorunun yanıtına dair bir playlist yapacak olsak en çok istek alan parça kuşkusuz “Telefonun başında çaresiz bekliyorum” olurdu…

Genel olarak, bir kişi karşısındakini büyük jestlere boğarak manipüle edip kendine borçlu hissettirdiğinde bu durum flört ile ilişkilendirilir. Ancak bu defa amaç flört etmek değil işe almak…

Los Angeles’ta yaşayan kariyer koçu Samorn Selim, işe alım sürecinde adayların elinin daha güçlü olduğu bir işgücü piyasasında sürecin bir ilişkinin ilk aşamalarıyla benzer olabileceğine dikkat çekiyor.

Şirketlere mümkün olan en çok adayı sunma sorumluluğunda olan İK departmanı özellikle aday sayısı az olduğunda büyük bir mücadele vermek zorunda kalabiliyor ve konu bir şekilde “love bombing”e geliyor.

Selim, toplu işten çıkarmaların yoğun olduğu bu dönemde bile kıdemli ve yetenekli adayların birçok seçeneği olduğunu ve maaşın yanı sıra şirket kültüründen esnek çalışmaya ve yan haklara dek pek çok kritere dikkat ederek seçim yaptığını sözlerine ekliyor. Bu koşullar altında işe alım uzmanları da açık rollere uygun adayları etkilemek için elinden gelenin fazlasını yapıyor…

İşe alım süreci = “Cicim ayları”

Bazen şirketler, insan kaynakları çalışanlarına, adaylara ekstra pozitif davranmaları için baskı yapıyor. Selim, bunun ilk birkaç date (cicim ayları) gibi olduğunu söylüyor. İşe alım uzmanları ve şirketler “en iyi yönlerini” vurgularken negatif tarafları hasıraltı ediyor…  

Başka bir deyişle, pek çok insan kaynakları uzmanı rekabetçi bir pazarda adayları cezbetmek için kuruluşları en pozitif şekilde temsil ediyor. Ne de olsa, işlerinin doğası gereği şirkete yeni insanlar getirmeleri ve bunu mümkün olduğunca verimli bir şekilde yapmaları gerekiyor.

Neden love bombing?

Küresel yetenek yönetimi firması Cielo’nun Birleşik Krallık merkezli genel müdürü Sally Hunter, birçok işe alım uzmanının farkında olmadan da “love bombing” davranışları sergilediğini belirtiyor. Hunter, “İşe alım görevlilerinin bu davranışları iyi niyet temelli ve adayın pozisyonu kabul edip işinden keyif almasını amaçlıyor” diyor.

Ancak başka nedenler de olabileceği konusunda uyarıyor; “İşe alım görevlileri düşük bir taban maaş alıyorsa ve komisyonla geçiniyorsa, pozisyonu doldurmak için de love bombing yapıyor olabilir. Böyle bir durumda adaya gereğinden fazla söz verilebilir ve çalışmaya başladıktan sonrasında çok daha azına razı olması beklenebilir.”

Her şey çok ani gelişiyor

Şirketin motivasyonu ne olursa olsun love bombing adayın kendini savunmasız bırakacak hatalar yapmasına sebep olabilir. Bazı durumlarda, aday üzerinde baskı hissederek aslında kendisine uygun olmayan bir pozisyonu kabul edebilir.

46 yaşındaki Keirsten Greggs, işverenin muazzam şirket itibarından bahsettiği bir görüşmenin ardından hızlı bir işe alım süreci yaşadığını anlatıyor. Greggs’e işe alım sırasında uzaktan çalışabilme yeteneği de dahil olmak üzere bir çok avantaj da vaat ediliyor. Ancak işe alım süreci bittikten sonra işler değişiyor. Yönetim, ilk gününde Greggs’ten ofise gelmesini istiyor. Geldiğinde, onu karşılayacak, veya ekiple tanıştıracak kimse olmuyor. Bir yöneticiyle bağlantı kurduğunda, evden çalışmanın şirket politikasına uygun olmadığı söyleniyor. Ayrıca şirket kültürü karşısında şok oluyor: Aşırı küfür gibi sinir bozucu ofis davranışlarının yanı sıra, engelli bir adaya karşı uygunsuz davranışlarda bulunulduğuna da tanık oluyor ve sekiz gün sonra işten ayrılıyor. 

Şu işin adını koyalım!

Selim’e göre bir başka konu da, bazı adayların kendilerine vaat edilen bir rol için aşırı heyecan duymaları ancak sonunda o teklifi alamamaları. Bunun nedeni, rekabetçi bir piyasada, bazı işe alım görevlilerinin adayları potansiyel olarak hatta tutmak ve fazladan seçeneğe sahip olmak istemesi.

Bu sadece adayın özgüvenini kırmakla kalmıyor, potansiyel bazı teklifleri geri çevirmesine veya reddederek sonunda mali güvencesini kaybetmesine sebep olabiliyor.

Tehlike işaretleri…

Elbette, işe alma görevlisinin iş arayan kişiye yaklaşımını değiştirmek imkansız. Ancak bu love bombing davranışının var olduğunu ve çeşitli yansımaları olabileceğini bilmek, çalışanların sıkıntılı bir sürece girmesini engelleyebilir. 

Selim, adayların tehlike işaretleri okuması gerektiğini ifade ederek: “Adaylar, görüşme sürecinde bir soruna işaret edebilecek ‘aşırı vaat’ veya şeffaflık eksikliği gibi davranışlara karşı dikkatli olmalı” diyor…

Kaynak: BBC Worklife

İşveren yetenek avında: En çok hangi okul ve bölümden mezun olanlar tercih ediliyor?

Kariyer.net’in son 3 yıldır düzenli olarak yayınladığı “İşverenin Tercihi” analizinin sonuncusu açıklandı. Hangi üniversitelerden ve hangi bölümlerden mezun olanların daha kolay iş bulabildiğine dair veriler sunan analize göre işverenin favorisi Galatasaray Üniversitesi mezunları...
featured love bombing
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)'dan yeni sertifika programı!
Haberler
Dijital pazarlamanın temelinden stratejisine: Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi (EDU)’dan yeni sertifika programı!
Advertorial
3 hafta önce
"Amazon'da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı" iddialarına markadan yanıt geldi
Haberler
“Amazon’da ürün değişimi seçeneği kaldırıldı” iddialarına markadan yanıt geldi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Persil'den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: "Her leke oyunun bir parçası olmalı"
Haberler
Persil’den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: “Her leke oyunun bir parçası olmalı”
İrem Alimoğlu
22 Mart 2025
Harvard’ta case olur mu, olur!  
Haberler
Harvard’ta case olur mu, olur!  
Günseli ÖZEN
10 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.